خبرگزاری کار ایران

عاشق ایران شدم؛

ولاسکو: هیچ شانسی برایم نیست / به کشور چهارمی فکر نمی‌کنم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۷۸

مدیر فنی بودن برایم راحت‌تر خواهد بود و شاید اگر بعد از همکاری‌ام با آرژانتین از ایران پیشنهادی در این خصوص داشته باشم باز هم به ایران برگردم اما مطمئن باشید به کشور چهارمی فکر نمی‌کنم.

سرمربی آر‍ژانتینی تیم ملی والیبال آینده والیبال ایران را روشن توصیف کرد و گفت: شاید باز هم بتوانم روزی در ایران به فعالیتم ادامه دهم، البته این بار در سمتی به غیر از سرمربی.

به گزارش ایلنا، خولیو ولاسکو در شروع جلسه گفت: صبح خیلی سعی کردم خودم را برای این کنفرانس آماده کنم اما با این ویدئویی که پخش شد همه چیز خراب شد. ‌ خیلی دوست داشتم می‌توانستم تا قهرمانی جهان همراه تیم باشم به خاطر اینکه اعتقاد دارم ایران می‌تواند به این جایگاه برسد. البته من هرگز همکاری خودم را با ایران به پایان نخواهم برد. اما آرژانتین قصه دیگری دارد، کشور من است ۳۱ سال دور بودم و حالا به من احتیاج دارند. متأسفانه هیچ شانسی برایم نیست اگر الان نروم دیگر نمی‌توانم. این آخرین شانس من برای خدمت‌رسانی به کشورم است.

ولاسکو در ادامه افزود: سه سال پیش می‌خواستم به ایران بیایم دو دلیل وجود داشت اولین دلیل حرفه‌ای که شغلم است و دومین مورد اینکه می‌دانستم حرکتی جدی در والیبال ایران وجود دارد و بازیکنانش آینده روشنی دارند. وقتی وارد ایران شدم متعجب شدم. شرایط را پیشرفته‌تر از چیزی که تصور می‌کردم دیدم. من تیم‌های زیادی را دیده‌ام اما تعداد بازیکنان مستعد در ایران بیشتر از کشورهای دیگر است. دلیل فرهنگی یکی از دلایلی بود که دوست داشتم با یک فرهنگ متفاوت‌تر از هر جای دیگری که دیده بودم‌ آشنا شوم. تا حالا با این فرهنگ آشنا نبودم.

ولاسکو با بیان اینکه یک مربی خوب دیگر در حال مذاکره با ایران است، اظهار داشت: یک مربی خوب که او را می‌شناسم در حال به پایان رساندن مذاکراتش است. برناردی را ۱۲ سال است می‌شناسم. وقتی ۱۷ ساله بود مربی‌اش بودم و با او آشنایی دارم. او برای مربیگری از عنوان حرفه جدیدش تصمیم گرفت ایتالیا را ترک کرده و به لهستان برود. هرچند تجربیاتش ممکن است به اندازه من نباشد چون جوان است اما وقتی من در سال ۱۹۸۹ کارم را با ایتالیا آغاز کردم ۳۹ سال بیشتر نداشتم الان فکر می‌کنم برناردی برای مربیگری در جایگاه مناسب‌تری نسبت به من قرار دارد هرچند آسان نیست تیمی را بعد از نتایج خوب مسئولیتش قبول کنی اما هر کس عاشق ایران است باید به آن کمک کند تا موفقیت‌ها ادامه داشته باشد.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه رفتنش به آرژانتین حرفه‌ای نیست، تصریح کرد: تصمیم سختی است. وضعیت آرژانتین نسبت به ایران پایین‌تر است. وضعیت اقتصادی هم به این صورت است اما وقتی من جوان بودم چیزهای زیادی از آرژانتین گرفتم و تحصیل رایگان داشتم. به عنوان مربی بدنساز و مربی دوم در سال ۱۹۸۲ جاهای زیادی سفر کردم اما وقتی آنجا را ترک کردم یک حرفه جدید را در ورزش آغاز کردم.

ولاسکو ادامه داد: به ایتالیا رفتم، مشهور شدم و پول زیادی به دست‌ آوردم. بدون اینکه این پول را به کشورم بازگردانم. حالا وقتش است که دینم را ادا کنم. به همین خاطر تصمیم گرفتم بروم اما ایران همیشه در قلب من باقی خواهد ماند و این را دیروز به بازیکنانم گفتم. اگر ایران به روند پیروزی‌هایش ادامه دهد بهترین هدیه برای من است. من دیگر جوان نیستم و دوری از خانه و وطن شرایطم را سخت می‌کند. مدیریت همزمان در سه کشور خیلی سخت است؛ فرزندانم در ایتالیا هستند، دوستانم در آرژانتین هستند و در ایران هم مربیگری می‌کردم. همانطور که گفتم مدیر فنی بودن برایم راحت‌تر خواهد بود و شاید اگر بعد از همکاری‌ام با آرژانتین از ایران پیشنهادی در این خصوص داشته باشم باز هم به ایران برگردم اما مطمئن باشید به کشور چهارمی فکر نمی‌کنم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران، با بیان اینکه همان طور که او توانسته به والیبال ایران آموزش بدهد، او هم چیزهای زیادی را از والیبال ایران فرا گرفته، عنوان کرد: والیبال ایران نکات زیادی به من یاد داد که از جمله آنها فرهنگ والیبالی و فرهنگ کلی ایران بود. در اروپا فکر می‌کنند والیبال نمی‌تواند در کشورهای دیگر پیشرفت کند و با این طرز تفکر نمی‌توانستم تصور کنم که والیبال در ایران چقدر پیشرفت کرده است و از اینکه ایران در مسابقات مختلف موفقیت کسب می‌کرد تعجب می‌کردند.

وی ادامه داد: در تمام مصاحبه‌ها که شرکت کردم گفتم تیم ایران خاص بود و پیشرفت زیادی داشت. البته چند بار هم به داورزنی گفتم اگر شرایط اقتصادی بهتر شد میزبانی چند تورنمنت بزرگ را برای ایران بگیرد تا جهان با والیبال ایران بیشتر آشنا شود.

ولاسکو خاطرنشان کرد: والیبال ایران اشتیاق جدیدی به من داد. بازیکنان ایران همیشه می‌خواهند پیروز شوند و این را در لیگ برتر هم دیدم. انگیزه‌ای که آنها داشتند انگیزه من را هم چند برابر می‌کرد. مطمئن باشید چیزی که در ایران آموختم را به سایرین هم خواهم گفت و این موضوع فقط محدود به ورزش نمی‌شود.

ولاسکو در مهم ترین بخش صحبت های خود گفت: خیلی ها فکر می کنند وقتی شما برنده شدید و یک جام کسب کردید همیشه باید برنده باشید اما دلیل نمی‌شود اگر یک بار ایتالیا را بردیم از آنها برتر هستیم یا اگر باختیم ایران پس‌رفت کرده است. آنها تعجب کرده‌اند یک بار توانستیم ایتالیا را شکست دهیم این پیروزی می‌تواند پله‌های ترقی را فراهم کند تا در لیگ آینده هم نتیجه خوبی بگیرد. اگر اکنون در چنین جایگاهی هستیم، خوب خواهد بود که آن را حفظ کنیم.

ولاسکو درباره احساسش به ایران یادآور شد: سه سال پیش که آمدم فکر نمی‌کردم چنین احساسی نسبت به ایران داشته باشم. می‌دانستم یک تجربه خوب خواهد بود اما نمی‌دانستم به این شکل باشد. این حس در من به خاطر شما و مردم ایران نه به عنوان یک مربی به عنوان یک شخص به وجود آمد.

سرمربی والیبال ایران در پایان گفت: تک‌تک کارکنان فدراسیون مانند یک دوست بودند اما در مورد همسایگانم وقتی مهمانی در خانه‌ام بود به من غذا تعارف می‌کردند و جالب اینکه آنها با ذائقه من آشنایی داشتند و غذاهایی را درست می‌کردند که من دوست داشتم مثلا سس کچاپ نمی‌ریختند! حتی در آشپزخانه فدراسیون هم به همین صورت بود آنها می‌دانستند چه چیزهایی برایم مضر است این است که من عاشق ایرانم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز