خبرگزاری کار ایران

کاراته ایران قدرت فوق العاده‌ای دارد

جهانبخش: کاراته‌کا نباید مشکلاتش را روی تاتامی بیاورد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۴۳

هیچگاه از کاراته ایران دور نیستم و اخبار این رشته را دنبال می‌کنم. در سال ۱۹۹۴ نیز تیمی از کاراته‌کاهای ایرانی مقیم ژاپن تشکیل داده و در رقابت‌های سبکی به مقام دوم رسیدیم.

عضو سال‌های گذشته تیم ملی کاراته ایران، گفت: کاراته‌کا نباید مشکلاتش را روی تاتامی آورد تا بتواند از تمام توان خود در مسابقات بین المللی بهره ببرد.

به گزارش ایلنا، فریبرز جهانبخش نامی آشنا برای کاراته ایران است که در دهه ۶۰ برای کشورمان در میادین مختلف افتخار آفرینی می‌کرد. جهانبخش که هم اکنون چهل و پنجمین سال زندگی خود را سپری می‌کند کاراته را از سال ۱۳۶۲ آغاز کرد و ۵ سال بعد عضو تیم ملی ایران شد تا در مسابقات آسیایی مدال‌های رنگینی کسب کند.

اگر اشتباه عجیب داوران در دیدار رده بندی مسابقات جهانی سال ۱۹۹۲ که به میزبانی اسپانیا برگزار می‌شد، رخ نمی‌داد وی به مدال برنز می‌رسید تا در عرصه جهانی نیز مدال‌آور باشد.

وی که هم اکنون زندگی خود را در ژاپن سپری می‌کند اظهار داشت: حدود ۲۰ سال است که در ژاپن زندگی می کنم اما هیچگاه از کاراته ایران دور نیستم و اخبار این رشته را دنبال می‌کنم. در سال ۱۹۹۴ نیز تیمی از کاراته‌کاهای ایرانی مقیم ژاپن تشکیل داده و در رقابت‌های سبکی به مقام دوم رسیدیم.

جهانبخش با اشاره به اینکه تشخیص اشتباه پزشکان سبب شد دنیای قهرمانی را زودتر از آنچه تصور می‌شد کنار بگذارد، گفت: از ناحیه رباط صلیبی دچار آسیب‌دیدگی شدم اما تشخیص اشتباه برایم مشکلات زیادی به وجود آورد. در نهایت حدود ۹ سال قبل در سفر به ایران تحت نظر دکتر رازی پای خود را جراحی کرده و بهبود یافتم.

قهرمان سبک وزن سال‌های گذشته ایران و آسیا در خصوص شرایط کاراته کشورمان گفت: کاراته ایران قدرت فوق العاده‌ای دارد و نفرات مستعدی در آن فعالیت می کنند و باید از مسوولانی که تلاش می کنند تا شرایط برای قهرمانان فراهم شود تشکر کنم.

وی درمورد مقایسه سخت افزاری کاراته ایران و ژاپن که رقبای سنتی در آسیا محسوب می شوند اظهار کرد: باور کنید در ژاپن امکانات تیم ملی کاراته این کشور چندان عالی نیست و آنان اردوهای مستمر ندارد و چندان هزینه ای برای تیم ملی نمی شود.

جهانبخش با اشاره به اینکه تمامی مسابقات تیم های اعزامی ایران به ژاپن را از نزدیک تماشا می کند، گفت: قهرمانان ما ساعت ها تمرین می کنند اما زمانیکه وارد تاتامی می شوند، یک سوم توان خود را هم نمی توانند به نمایش بگذارند.

وی با تاکید براینکه جایگاه کاراته ایران بسیار رفیع است تصریح کرد: به ملی پوشان می گویم که در زمان ما حتی همین امکانات فعلی چون خوابگاه و سالن تمرین هم نبود و هیچ حقوق و پولی نیز وجود نداشت اما در زمان مسابقه همه چیز را فراموش می کردیم تا به موفقیت برسیم.

این قهرمان پیشین با تاکید براینکه ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی ایران توان خود را باور ندارند، گفت: آنان گمان می کنند دردیگر کشورها ورزشکاران در بهترین شرایط رفاهی هستند. باید ریشه یابی کنیم که چرا ورزشکاران کشورمان نمی توانند در میدان مسابقه از ظرفیت های خود بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه باید نفراتی به مسابقات اعزام شوند که خودباوری داشته باشند اظهار کرد: خودم نیز در اوایل دوران قهرمانی از ژاپنی ها درذهنم غول ساخته بودم اما درهمان رقابت بین المللی نخست به توانم ایمان آوردم.

وی خطاب به قهرمانان رشته های مختلف ورزشی، تصریح کرد: وقتی لایق هستی و به ترکیب رسیدی باید خیلی تلاش کنید تا به حقتان برسید.

فریبرز جهانبخش درپایان تاکید کرد: کاراته کاها نیز می بایست در تاتامی تولدی دوباره داشته باشند و برای گرفتن بهترین نتیجه، بجنگند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز