خبرگزاری کار ایران

فدراسیون‌ها شاه کلید انتخابات کمیته؛

اجماع احتمالی بر سر هاشمی؛ آخرین تکاپوهای یاران علی‌آبادی!

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۴۰

انتخابات کمیته ملی المپیک پس از ماه‌ها سرگردانی و بلاتکلیفی قرار است روز دوشنبه ۳۰ دی‌ماه کلید بخورد و دور جدیدی از فعالیت‌های این کمیته آغاز شود.

ایلنا - انتخابات کمیته ملی المپیک پس از ماه‌ها سرگردانی و بلاتکلیفی قرار است روز دوشنبه ۳۰ دی‌ماه کلید بخورد و دور جدیدی از فعالیت‌های این کمیته آغاز شود.

به گزارش ایلنا، اگر چه هنوز هم برخی عاشقان صندلی ریاست و دبیرکلی کمیته که سال‌هاست آن را در اختیار دارند در تلاش برای تعویق انتخابات هستند تا شاید چند صباحی دیگر بمانند همانگونه که طی این دوسال با بهانه‌های مختلف سند ماندگاری خود را حفظ کرده‌اند اما جامعه ورزش و به خصوص فدراسیون‌های ورزشی که شاهرگ اصلی مجمع انتخاباتی کمیته هستند از این اوضاع به تنگ آمده‌اند و عزم‌شان را این‌بار جزم کرده اند تا زیر بار دستورات این و آن نروند و ترکیب کمیته را خودشان از بین کاندیداهای موجود انتخاب کنند.

اما در بعد ریاست کمیته بعید به نظر می رسد محمد علی‌آبادی رییس فعلی کمیته شانسی داشته باشد چه اینکه علی‌آبادی را حتی دولت اصولگرا هم خیلی تمایل به ادامه ریاستش بر کمیته نبود چه رسد به این دولت که به هیچ عنوان با رویکرد و دیدگاه‌ها و به خصوص عملکرد علی‌آبادی موافق نیست.

هر چند دولت رسما دخالتی ندارد، اما با توجه به اهدافی که دولت تدبیر و امید دارد هیچ‌گونه سنخیتی بین دیدگاه‌های علی‌آبادی با این دولت دیده نمی‌شود اما راز و مساله مهم اینجاست که جامعه ورزش هم نگاه خوبی به علی‌آبادی ندارد و دلایل مختلفی وجود دارد که در این مبحثنمی‌گنجد.

بنابراین آنگونه که از دیدگاه‌ها و اظهارنظرهای روسای فدراسیون‌های ورزشی برمی‌آید گویا آنها تصمیم گرفته‌اند که یک نفر نیروی تازه نفس و موجه و کار دیده را از جنس خودشان برای ریاست در نظر بگیرند و براساس شنیده‌های ما کیومرثهاشمی کاندیدای اول این گروه برای ریاست است، ضمن اینکه علی مرادی / باقرزاده / داورزنی هم از شانس‌های بعدی هستند.

هاشمی در بین کاندیداهای ریاست دارای سبقه بالاتری است چه اینکه او از مدیرکلی گرفته تا معاونت سازمان ورزش و وزارت آموزش و پرورش را پیموده و با همه افراد در بدنه ورزش اعم از مدیران ورزشی، روسای فدراسیون‌ها، مربیان و ورزشکاران و حتی رسانه‌ها رابطه‌ای خوب و منطقی داشته، ضمن اینکه فردی موجه به لحظ رفتاری و اخلاقی است که او را از دیگر نامزدهای ریاست متمایز می‌سازد.

اما در بعد دبیرکلی اگر برای افشارزاده موردی بوجود نیاید اغلب روی وی رای و نظر دارند چراکه وی گنجینه ورزش ماست و در کنار او افرادی مثل علی مرادی دبیرکل کنفدراسیون وزنه برداری آسیا و از افرادی که در جهان ورزش فردی شناخته شده است در کنار باقرزاده و داورزنی دارای شانس هستند و باید دید مجمع ۶۲ نفره که حدود ۷۰ درصد آن را روسای فدراسیون‌ها تشکیل می‌دهند و همین‌ها هم تعیین کننده اصلی انتخابات هستند به کدام‌یک نظر و روی خوش نشان می‌دهند اما آنچه مسلم است انتخابات کمیته از این دایره خارج نخواهد بود.

مخلص کلام اینکه همان بهتر است که علی‌آبادی و تیمش که سال‌ها در کمیته بوده‌اند و همواره دغدغه اصلی فدراسیون‌ها اختلاف بین علی‌آبادی با مدیریت دستگاه ورزش بوده بدون اینکه بخواهند پای غریبه‌ها را به انتخابات کمیته باز کنند بپذیرند که دوره آنها به سر آمده و کمیته ملی المپیک نیاز به نیروهایی تازه نفس با تفکرات روز ورزش دارد و بیش از این جایز نیست کمیته ملی المپیک اسیر دست عده‌ای خاص باشد…

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز