خبرگزاری کار ایران

کسی نباید اقدام به صعود انفرادی کند؛

امانی: کوهنوردان در فصل زمستان نکات ایمنی را رعایت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۸۳

به علاقه‌مندان این رشته ورزشی توصیه می‌شود برای صعود به ارتفاعات برف‌گیر حتما توجه ویژه‌ای به استفاده از مسیرهای مشخص و پاکوب شده برای صعود و فرود وزمان بندی مناسب و به پایان رساندن برنامه قبل از تاریکی هوا داشته باشند.

رییس هیات کوهنوردی خراسان رضوی گفت: افرادی که قصد کوهپیمایی در فصل زمستان را دارند حتما باید مسائل ایمنی را به صورت کامل رعایت کنند.

به گزارش ایلنا، حسین امانی با اشاره به سرد شدن هوا و بارش برف در ارتفاعات استان ضمن درخواست از کوهنوردان برای رعایت نکات ایمنی، اظهار داشت: همراه داشتن پوشاک کافی و مناسب فصل، آگاهی یافتن از وضعیت آب و هوا قبل از صعود به ارتفاعات و مطلع نمودن خانواده و نزدیکان را از جزئیات زمانی و مکانی صعود و برگشت، از مهمترین نکاتی است که کوهنوردان باید به آن توجه کنند.

وی افزود: همچنین به علاقه‌مندان این رشته ورزشی توصیه می‌شود برای صعود به ارتفاعات برف‌گیر حتما توجه ویژه‌ای به استفاده از مسیرهای مشخص و پاکوب شده برای صعود و فرود وزمان بندی مناسب و به پایان رساندن برنامه قبل از تاریکی هوا داشته باشند.

امانی ادامه داد: به همراه داشتن وسایل ضروری کوهستان شامل مواد غذایی اضافه، تجهیزات روشنایی، سوت، قطب‌نما، نقشه منطقه، کمک‌های اولیه، چاقو، کبریت، کارت شناسایی، تلفن‌همراه و همچنین مسلط بودن به منطقه صعود از لحاظ مسیرها و نقاط خطرناک شامل پرتگاه‌ها، مناطق بهمن‌خیز، مناطق با احتمال ریزش سنگ و خودداری از صعود انفرادی و همراه بودن با گروه و افراد مجرب از نکات مهم دیگری است که باید مدنظر کوهنوردان قرار بگیرد.

وی به علاقه‌مندان این رشته توصیه کرد از اجرای برنامه‌هایی که فراتر از توانایی جسمی، فنی و روحی آنها است و همچنین از صعود به ارتفاعات تا ۷۲ ساعت پس از بارش برف(به لحاظ احتمال ریزش بهمن) خودداری کنند و ضمن استفاده از لباس‌هایی با رنگ‌های واضح مانند قرمز، زرد و فسفری و توجه به علائم هشدار دهنده و تابلوهای راهنمای مسیر به هشدارهای افراد مجرب، امدادگران و افرادی که از ارتفاع برمی‌گردند توجه نمایند تا ورزشی توام با سلامتی را تجربه کنند.

رییس هیات کوهنوردی خراسان رضوی در پایان گفت: کوهنوردان در هنگام صعود حتما شماره تماس ارگان‌های امدادرسان منطقه همچون اورژانس، هلال‌احمر و نیروی انتظامی را با خود به همراه داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز