خبرگزاری کار ایران

هم در داخل و هم از مراجع بین‌المللی پیگیری می‌کنم؛

ساعی: مردم دیدند که قهرمان‌شان را به خانه‌اش راه ندادند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۹۰

سجادی در چند روز گذشته مدام می‌گفت که کار قانونی انجام می‌دهم، اما او خودش امروز به من پیشنهاد غیر قانونی داد.

هادی ساعی پس از آن‌ که به دلیل عدم ارائه مجوز حضور در مجمع انتخابی فدراسیون تکواندو از سوی سازمان بازرسی حتی اجازه حضور در مجمع را هم نیافت تاکید کرد که مردم ایران دیدند پرافتخارترین ورزشکار کشور را به خانه‌اش راه ندادند اما من هم در داخل و هم از مراجع بین‌المللی موضوع عدم حضورم در انتخابات فدراسیون تکواندو را پیگیری می‌کنم.

به گزارش ایلنا، مجمع انتخابات فدراسیون تکواندو صبح امروز برگزار شد و طبق پیش‌بینی‌ها، هادی ساعی نتوانست در این مجمع شرکت کند تا جدی‌ترین رقیب سید محمد پولادگر عملا کنار گذاشته شود. پس از این اتفاق با هادی ساعی قهرمان المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۰ لندن و عضو شورای شهر تهران گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

پیش بینی‌ها درست از آب درآمد و شما نتوانستید در انتخابات فدراسیون تکواندو شرکت کنید.

سجادی در چند روز گذشته مدام می‌گفت که کار قانونی انجام می‌دهم، اما او خودش امروز به من پیشنهاد غیر قانونی داد.

به شما چه گفت؟

گفت به صورت صوری استعفایت از شورای شهر را بنویس. من هم به وی گفتم شما که دائم دم از کار قانونی می زنید، این کار غیرقانونی است. البته همین پیشنهاد را یک ساعت بعد از آغاز مجمع به من داد.

پاسخ شما چه بود؟

قبل از جلسه به او گفتم من ۲ پیشنهاد برای شما دارم. اول اینکه به من اجازه بدهید در مجمع شرکت کنم، اگر رای آوردم مدارک لازم برای عدم منموعیت فعالیتم در فدراسیون را ارائه می‌دهم. پیشنهاد دوم من این بود که اگر رای آوردم و تا روز صدور حکم ریاستم نتوانستم مدارک لازم را تحویل وزارت ورزش بدهم، خودم استعفا می‌دهم.

نظر سجادی چه بود؟

وی قبول نکرد و گفت همین جا استعفا بده. مگر وی رئیس شورای‌شهر است که باید من استعفایم را به او بدهم؟ در ضمن کارهای غیر قانونی به همین جا ختم نشد. ما به حضور برخی افراد در مجمع اعتراض داشتیم. پیش از مجمع، وزیر ورزش به من گفت ۲ نفر از اعضای مجمع را عوض می‌کنیم، اما تا امروز این کار انجام نشد. به من گفتند فقط قرار شده رئیس کمیته داوران حق رای نداشته باشد، اما نفر جایگزین را تعیین نکردند. مگر مجمع این حق را دارد که در مورد رای‌دهندگان اظهارنظر کند یا آنها را تغییر دهد، آن هم بدون تعیین فرد جایگزین؟

شما در مجمع حضور داشتید یا نگذاشتند وارد شوید؟

- حضور داشتم، اما اجازه ندادند وارد مجمع شوم. البته یک ساعت و نیم بعد از شروع مجمع، سجادی گفت می توانی بیایی بالا. خب، من بروم بالا چه کار کنم؟ بروم میوه و شیرینی بخورم؟!

به این ترتیب سناریویی که گفته می‌شد اجازه حضور بزرگان ورزش از جمله شما و جدیدی به راس مدیریت فدراسیون‌های تکواندو و کشتی را نمی‌دهند، عملی شد.

بله، ورزش خانه ماست. وقتی ما رفتیم شورا مردم ایراد گرفتند و گفتند جای شما در ورزش است. حالا که می‌خواهیم وارد ورزش شویم، ما را به خانه خودمان راه نمی‌دهند.

حضور در شورای شهر یک شغل است یا نه؟

ببینید براساس قانون کار، یک نفر می‌بایست در ماه ۱۷۴ ساعت در یک جا مشغول به کار باشد. ما در شورای شهر موظفیم ۷۰ ساعت در ماه در محل کارمان حضور داشته باشیم، یعنی ۲ روز در هفته. از سوی دیگر من در شورای شهر عضو غیر موظف هستم. پس کارمند نیستم چون کد کارمندی ندارم.

حقوق چطور؟ آیا شما در شورای شهر حقوق دریافت می‌کنید؟

صراحتا در قانون آمده عضویت در شورای شهر شغل نیست و به صورت افتخاری است. در مورد حقوق، ما به صورت حق‌الجلسه حقوق می‌گیریم.

فکر می‌کنید چرا با پرافتخارترین ورزشکار ایران اینگونه رفتار کردند؟

خدا را شکر مردم خودشان دیدند با ما چگونه برخورد کردند. آقایان هر چه خواستند به ما گفتند. خائن، مار در آستین و این قبیل حرف‌ها، اما حقایق برای مردم روشن شد.

این اتفاق با انتخابات کمیته ملی المپیک بی‌ارتباط نیست. درست است؟

صد در صد، این اتقافات همه به انتخابات کمیته ملی المپیک ربط دارد. آخر این ماه مردم واقعیات را خواهند دید.

آیا موضوع عدم حضورتان در انتخابات فدراسیون تکواندو را پیگیری می‌کنید؟

بله، اگر از داخل کشور به نتیجه نرسم، از طریق مجامع بین‌المللی مثل wtf و ioc موضوع را دنبال می‌کنم تا ثابت شود چه کسی کار غیر قانونی انجام داده است.

خیلی‌ها انتظار داشتند یک رئیس جدید با برنامه‌های تازه در راس فدراسیون تکواندو قرار بگیرد که این اتفاق نیفتاد. فکر می‌کنید تکواندو بازهم با رئیس ۱۴ ساله خود موفق خواهد بود؟

ببینید وقتی فکر جدید نباشد، تکواندو ضرر می‌کند. متاسفم که فدراسیون مدام همکاران و همفکرانش را از دست می‌دهد.

به عنوان سوال پایانی، با توجه به اینکه عضو هیات رئیسه فدراسیون تکواندو و مدیر فنی تیم‌های ملی هستید، آیا بازهم با فدراسیون ادامه همکاری خواهید داد؟

با این شرایط نمی‌توانم کار کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز