خبرگزاری کار ایران

عباس جدیدی گزینه بعدی؛

لغو انتخابات تکواندو و هزاران سوال بی‌پاسخ!

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۸۳

جامعه ورزش باید خودش را برای بدتر از این اوضاع و احوال هم آماده کند. خیلی راه دوری نمی‌رویم. از همین آخری شروع می‌کنیم تا ببینیم در این مدت کوتاه حضور محمود گودرزی چه گذشته و چه اتفاقاتی دارد می‌افتد.

بعد از اینکه محمدرضا طالقانی را به مجمع انتخاباتی پهلوانی راه ندادند، انتخابات تکواندو هم صبح امروز لغو شد تا ورزش ما در دوره مدیران دانشگاهی با چالشی جدی در همین ابتدا مواجه شود.

به گزارش ایلنا، در یک چرخه معیوب که معیارش سلیقه افراد و اشخاص است نباید انتظار حضور مدیران کاردان و کاربلد را داشت، بر این اساس جامعه ورزش باید خودش را برای بدتر از این اوضاع و احوال هم آماده کند. خیلی راه دوری نمی‌رویم. از همین آخری شروع می‌کنیم تا ببینیم در این مدت کوتاه حضور محمود گودرزی در راس ورزش چه گذشته و چه اتفاقاتی دارد می‌افتد.

انتخابات فدراسیون تکواندو که قرار بود با حضور هادی ساعی و محمدرضا پولادگر و سایر کاندیداها در روز اول دی‌ماه برگزار شود همان روز انتخابات به دستور امور مجامع وزارت ورزش یعنی جایی که ریاستش برعهده نصرالله سجادی است لغو می‌شود. چرا؟

دلیل امور مجامع است که: «چون سازمان بازرسی نوشته اعضای شورای شهر نمی‌توانند در فدراسیون‌ها رییس باشند(منظور هادی ساعی است) بنابراین و برای تعیین تکلیف فعلا انتخابات به زمان دیگری موکول می‌شود»، اما برای روشن شدن موضوع کمی قضیه را باز می‌کنیم تا امور مجامع وزارت ورزش تصور نکند مردم و رسانه‌ها مثل خودشان سر به زیر برف می‌کنند تا حقایق را نبینند.

سوال می‌کنیم مگر نامه سازمان بازرسی مربوط به امروز و دیروز است که صبح روز انتخابات تصمیم به لغو مجمع گرفته می‌شود؟ از زمان ریاست سعیدلو و حتی قبل از آن سازمان بازرسی این کشمکش را با تشکیلات ورزش در ارتباط با حضور بازنشسته‌ها، دوشغله‌ها و برخی دیگر از استثناها در راس فدراسیون‌های ورزشی داشته اما قانون‌گذار راه را برای وزارت ورزش باز گذاشته، با این مضمون که اگر بتوانید مجوز حضور بازنشسته‌ها یا دوشغله‌ها را در فدراسیون‌ها بگیرید ما هم مانعی ایجاد نمی‌کنیم. یعنی سازمان بازرسی به عنوان ناظر و آگاه و چشم بینای قوه‌قضایه در همه امور به طور واضح بیان کرده که اگر فردی آنقدر توانمندی دارد که در عین دوشغله بودن یا بازنشتگی توانایی اداره یک فدراسیون ورزشی را هم دارد با مجوزی که از دولت اخذ می‌شود مانعی برایش بوجود نخواهد آمد.

با آگاهی از این بخش‌نامه‌ها و قوانین چرا وزارت ورزش صبح روز انتخابات متوجه می‌شود که هادی ساعی نمی‌تواند در تکواندو کاندیدا باشد چون عضو شورای شهر است و یا محمدرضا طالقانی را به دستور سجادی به مجمع راه نمی‌دهند چون همان روز متوجه شده‌اند که وی بازنشسته است؟ شاید هم از نظر دوستان مسئول در امور مجامع طالقانی و ساعی توانمندی ندارند که مجوز آنها اخذ نشده! آقایان ما را چه فرض کرده‌اند و چگونه می‌بینند؟ حتما انتخابات فدراسیون کشتی را هم همان روز ۱۴ دی‌ماه می‌خواهید لغو کنید چون همان روز متوجه می‌شوید عباس جدیدی هم عضو شورای شهر است و نمی‌تواند در مجمع کشتی حضور یابد، بنابراین آن انتخابات را هم همان روز لغو می‌کنید!

بحثاین دوستان آنگونه که حرکات و کارهای آنها می‌گوید سازمان بازرسی و بازنشسته‌ها و دوشغله‌ها نیست، چراکه در مورد فدراسیون‌های سه‌گانه و هاکی از این خطوط قرمزی که خودتان رسم کرده‌اید عبور کردید. بحثشما و نگرانی شما و ترس شما از بابت حضور افراد بزرگ و صاحب‌نام در مدیریت فدراسیون‌ها و سایر بخش‌هاست. معلوم است که وقتی هادی ساعی باشد، امیر خادم و طالقانی و علیرضا دبیر و هاشمی‌طبا و علی مرادی و… باشد خیلی به مذاق آدم‌های درجه دو خوش نمی‌آید.

همین امروز سوال می‌کنیم چرا وزارت ورزش در قبال ممانعت از حضور افرادی مثل هاشمی‌طبا در انتخابات کمیته ملی المپیک سکوت کرده؟ چرا برخی‌ها باید اساسنامه کمیته ملی المپیک را به گونه‌ای تغییر دهد که فقط راه حضور آنها و نزدیکان به خود در انتخابات کمیته باز باشد و امیر خادم و هاشمی‌طبا و بزرگانی از این دست نتوانند ورود کنند؟ شاید تصور کنید موضوع فدراسیون‌ها و کمیته را چرا با هم قاطی کردیم ولی باور کنید در قبال اتفاقات کمیته هم خبرهایی خوبی به گوش نمی‌رسد. خبرها حکایت از اتفاقاتی می‌دهد که برای ورزش و آینده وزارت‌خانه و کمیته ملی خوشایند نیست. آیا معادله‌ای در کار است؟ یا معامله‌ای در پیش است؟!

آقای گودرزی! شما فردی وارسته و تحصیلکرده هستید و همه مدیرانی که با شما کار کرده‌اند از شما به نیکی یاد می‌کنند ولی نگرانیم برخی افراد از متانت و شخصیت شما سوء استفاده کنند چراکه بدجوری ورزش را به سمت دعواهای بی ثمر می‌برند. وقتی یک کار ساده مثل انتخابات فدراسیون پهلوانی را به پرسروصداترین سوژه ورزش تبدیل می‌کنند معلوم است برای انتخابات فوتبال و کشتی و کمیته ملی المپیک چه اتفاقاتی قرار است بیفتد…

گزارش: سیدرضا فیض آبادی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز