خبرگزاری کار ایران

پوررمضانعلی: به الماس‌های شطرنج توجه شود/ حقوق مربی خارجی را وزارت ورزش تامین کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۸۲۳

مدیر تیم‌های ملی شطرنج ایران معتقد است با تامین بودجه استخدام مربی خارجی و توجه به ملی پوشان شطرنج می‌توان از خروج استعدادهای شطرنج‌ جلوگیری کرد.

به گزارش ایلنا، امیررضا پور رمضانعلی در نشست خبری امروز فدراسیون شطرنج پیرامون آخرین وضعیت ملی پوشان شطرنج اظهار داشت: در این دو سال با وجود شرایط کرونا کلاس‌های آنلاین را برگزار کردیم. برای اینکه بتوانیم بازیکنان قدرتمند داشته باشیم، ٦ رده سنی با ٦ مربی تعریف کردیم، در هفته برای هر رده ١٨ ساعت و در ماه ٧٢ ساعت جلسه تمرینی داریم، دو سال است این برنامه رو پیش می بریم در حالی که مشابه این برنامه را قبلاً نداشتیم.

استاد بزرگ شطرنج ایران تصریح کرد: این برنامه‌ای بود که برای قهرمانان آینده انتخاب کرده‌ایم اما برای کسانی که در آینده قهرمان رده‌های سنی شوند، پشتوانه سازی تیم‌های ملی را آغاز کرده‌ایم، از هر استان ٥ نفر را با انتخاب مسئولان استانی دعوت کردیم تا به صورت رایگان از طرف فدراسیون با آنها کار شود.

وی در خصوص طرح‌های استعدادیابی استانی افزود: برخی استان‌ها در شطرنج پیشرو هستند، اما این طرح را گذاشتیم تا استان‌های کم بضاعت را هم پوشش دهیم. در کل ١٠٠ بازیکن را تحت پوشش قرار داده‌ایم و از هر استان هم ٢ مربی معرفی شده تا کنار آنها باشند. اینها کارهایی است که انجام شده اما هیچ وقت مورد توجه نبوده است.

مدیر تیم‌های ملی شطرنج تصریح کرد: معضل اصلی برای بخش بزرگسالان است. برای بانوان می‌توانیم از مربیان داخلی استفاده کنیم و به نتیجه هم برسیم که در المپیاد هم نشان داده شد. در بخش مردان اما با مربیان بومی و داخلی نمی‌توانیم به نتیجه برسیم، مربی داخلی در حد کار با پرهام مقصودلو نیست.

وی با تاکید بر اینکه مربی مردان نیاز به بودجه ویژه ای دارد که در حد بودجه فدراسیون نیست، گفت: مربی خوب ساعتی ٢٠٠ دلار می‌گیرد و روزانه باید ٥ ساعت تمرین باشد یعنی هزینه جذب مربی خارجی روزانه ١٠٠٠ دلار می‌شود. وزارت باید توجه ویژه در این زمینه داشته باشد.

مربی ارشد فیده در خصوص لزوم توجه به استعدادهای شطرنج ایران ، تصریح کرد:  با بیان اینکه نفرات ملی پوش شطرنج الماس‌های این رشته هستند. نباید وزارت به این الماس‌ها توجه کند؟ اگر فیروزجا رفت دقیقاً به خاطر همین بی توجهی‌ها بود. پرهام مقصودلو، محمد امین طباطبایی و پویا ایدنی نفرات اصلی ما هستند و اگر یکی از اینها هم برود واقعاً ترکیب ناقص می‌شود کمااینکه اگر فیروزجا بود قطعاً در المپیاد جهانی قهرمان می‌شدیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز