خبرگزاری کار ایران

پریدر: وزیر ورزش تا پارکینگ فدراسیون آمد به ساختمان نه!/ دلیل خروج شطرنج‌بازان را می‌دانند؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۸۱۶

نایب رییس فدراسیون شطرنج با انتقاد از رویه وزارت ورزش، عدم توجه به شطرنج‌بازان و تایید حکم اعضای مجمع این فدراسیون را عجیب دانست.

به گزارش ایلنا، شادی پریدر در نشست خبری امروز فدراسیون شطرنج پیرامون انتخابش به عنوان بهترین مربی جهان، اظهار داشت: برایم جای خرسندی داشت که بهترین مربی جهان شدم، شاید همین فرصتی بود برای مصاحبه اما من خیلی حرف نمی زنم چون رک هستم. البته ضربه این کار را خوردم چون من مصاحبه نداشتم و علیه تیم بانوان در المپیاد انتقاد شد.

وی با بیان اینکه در جریان المپیاد روزی ٤ ساعت می‌خوابیده چون درگیری‌های زیادی داشته است، به «استوری» پرهام مقصودلو در واکنش به برخی انتقادها اشاره کرد و گفت: پرهام گفته وزیر اصلاً فدراسیون نیامده در حالی که اشتباه کرده، وزیر برای یک جلسه به پارکینگ فدراسیون آمد اما داخل ساختمان نه!

نایب رئیس فدراسیون شطرنج با بیان اینکه مسئولان ملی پوشان شطرنج را نمی‌بینند، گفت: بارها نامه زده‌ایم، مکاتبه داشته‌ایم اما اصلاً توجه‌ای نمی‌شود، چرا فیروزجا از ایران رفت؟ واقعاً دلیل همه ورزشکاران برای رفتن از کشور یکی است؟

پریدر با بیان اینکه در حال حاضر مشکل اصلی امین طباطبایی شطرنج باز ایران خدمت سربازی است، افزود: طباطبایی هر بار به خارج از کشور می‌رود مشکلاتی از بابت سربازی ایجاد می‌شود. مگر شطرنج مانند فوتبال جام جهانی ندارد که این ورزشکاران مشکل سربازی‌شان حل شود؟ من چقدر تلاش کنم تا این ورزشکاران را در ایران نگه دارم وقتی هیچ گونه حمایتی نمی‌شود؟ این تیم بدون هیچ پولی از وزارت ورزش راهی المپیاد جهانی شطرنج شد.

نایب رئیس فدراسیون شطرنج در خصوص عدم حمایت وزارت ورزش تصریح کرد: وزارت ورزش و امضای معاونین وزارتخانه پای قرارداد مسابقاتی که به فیده بدهکاریم را امضا کرده است اما هیچ حمایتی نمی‌کند. واقعاً وزارت ورزش خجالت نمی‌کشد که اینگونه با شطرنج برخورد می‌کند؟ وزارت ورزش پول نداد اما نماینده حراست این وزارتخانه با ما آمد و همان باعث بروز حواشی در خصوص کاپیتانی تیم ملی شد.

پریدر با بیان اینکه چون در بازی‌های آسیایی هستیم کمیته ملی المپیک ۱۰ هزار یورو به ما اختصاص داد، گفت: البته در ابتدا ۵ هزار یورو به مربیان خارجی پرداخت شد. پیشنهاد دادم که یا وقت نداشتند و یا این پول را قبول نکردند. از کمیته ملی المپیک هر وقت کمک خواستیم حامی شطرنج بودند.

نایب رئیس فدراسیون شطرنج تاکید کرد: در خصوص هیأت رئیسه باید بگویم که انتخابات خرداد ماه برگزار شد و همین الان تاکید می‌کنم که تأیید صلاحیت اعضای معرفی شده آمده، اما وزارت ورزش اعلام نمی‌کند. در داخل اساسنامه آمده که هیأت رئیسه باید در ابتدا اساسنامه را تأیید کند و سپس روند انتخابات آغاز شود. واقعاً کارهایی که وزارت ورزش انجام می‌دهد عجیب است.

وی درباره میزان دستمزد مربیان خارجی گفت: مربیان خارجی معمولاً دستمزد خودشان را ساعتی دریافت می‌کنند. که رقم پایه معمولا 200 دلار است و اگر 6 ساعت در کنار شطرنج‌باز حضور داشته باشد روزانه مبلغ 1000 دلار می شود که طبیعتاً از توان فدراسیون خارج است. وزارت ورزش باید به این موضوع کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز