خبرگزاری کار ایران

وزنه‌برداری قهرمانی جهان - لهستان؛

تلاش شاگردان باقری برای تکرار عنوان سومی جهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۰۷

این امیدواری وجود دارد که با ادامه همین روند، تیم ملی وزنه برداری کشورمان برای دومین بار در طول تاریخ، روی سکوی سوم رقابت‌های جهانی وزنه برداری بایستد.

تیم ملی وزنه برداری کشورمان همانطور که حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه برداری عنوان کرد، تا اینجای کار، عملکردی رضایت بخش داشته است.

به گزارش ایلنا، بدون شک آنچه برای فدراسیون وزنه‌برداری اهمیت دارد، تجربه اندونزی تیمی جوان در صحنه رقابت های جهانی است؛ تیمی که با میانگین سنی ۲۲ سال جوانترین تیم در میان مدعیان ۲۰۱۳ به شمار می‌رود و از ترکیب ۸ نفره آن، ۶ وزنه‌بردار برای نخستین بار صحنه رقابت‌های جهانی بزرگسالان را تجربه می‌کنند.

با این وجود همین تیم جوان و با آتیه، در ۴ وزن نخست عملکرد خوبی از خود ارائه کرد و توانست ۲۲۲ امتیاز تیمی به دست آورد. کسب این امتیازات که با قرار گرفتنن رسول تقیان در رتبه چهارم، جابر بهروزی در رتبه پنجم، مجید عسکری در رتبه هفتم و سجاد بهروزی در رتبه دهم اوزان خود به دست آمد از آن جهت قابل توجه است که تیم سال ۲۰۱۱، به عنوان تیمی که بهترین عملکرد را در تاریخ رقابت‌های جهانی، برای وزنه‌برداری کشورمان به ارمغان آورد، در پاریس از ۴ وزنه بردار نخست خود ۲۳۳ امتیاز به دست آورد، یعنی فقط ۱۱ امتیاز بیشتر از ۴ وزنه بردار اول تیم کنونی.

در رقابت‌های جهانی فرانسه سجاد بهروزی در دسته ۶۹ کیلوگرم نهم شد و ۴۹ امتیاز تیمی به دست آورد، کیانوش رستمی با قهرمانی در دسته ۸۵ کیلوگرم حائز ۷۹ امتیاز تیمی شد، سعید محمدپور در دسته ۹۴ کیلوکرم با ایستادن روی سکوی سوم ۶۸ امتیاز کسب کرد و بالاخره اصغر ابراهیمی نیز در همین وزن چهاردهم شد و ۳۷ امتیاز برای ایران به ارمغان آورد.

به عبارتی ۴ وزنه بردار نخست تیم سال ۲۰۱۱، در رقابت‌های جهانی پاریس ۲۳۳ امتیاز تیمی به دست آوردند و ۴ وزنه بردار نخست تیم سال ۲۰۱۳، در رقابت‌های جهانی لهستان حائز ۲۳۲ امتیاز تیمی شده اند.

تاکنون رسول تقیان ۶۵ امتیاز، جابر بهروزی ۶۳ امتیاز، مجید عسکری ۵۷ امتیاز و سجاد بهروزی ۳۷ امتیاز برای تیم کشورمان به دست آورده بودند و این امیدواری وجود دارد که با ادامه همین روند، تیم ملی وزنه برداری کشورمان برای دومین بار در طول تاریخ، روی سکوی سوم رقابت‌های جهانی وزنه برداری بایستد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز