خبرگزاری کار ایران

در مجموعه ورزشی کوثر مشهد؛

بزرگترین گود باستانی کشور به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۴۹

به برکت میلاد امام رضا(ع) این گود را افتتاح کردیم و امیدواریم تمامی مسائل ارزشی و فرهنگی در این مکان ورزشی به بهترین شکل اجرا شود.

با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی، بزرگترین گود باستانی کشور در مجموعه ورزشی کوثر مشهد به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، گود زورخانه فاتح خیبر مشهد عصر امروز ۲۶ شهریور ماه با حضور مسوولان وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای و اداره کل ورزش و جوانان استان افتتاح شد.

در آئین افتتاح این مجتمع ورزشی، دکتر سید علی اکبر هاشمی جواهری مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: کلنگ احداثاین زورخانه در سال ۸۷ به زمین زده شد و تا اردیبهشت امسال تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت ولی در طی ۴ ماه گذشته با تلاش های صورت گرفته به مرحله بهره برداری رسید.

وی افزود: ورزش زورخانه ای یک رشته منحصر به فرد ورزشی است که در آن معنویت، روحانیت و فضائل اخلاقی جای گرفته و می تواند گره های معنوی و اخلاقی ورزش امروز ما را به خوبی بگشاید.

هاشمی جواهری تصریح کرد: به برکت میلاد امام رضا(ع) این گود را افتتاح کردیم و امیدواریم تمامی مسائل ارزشی و فرهنگی در این مکان ورزشی به بهترین شکل اجرا شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه از این لحظه به بعد این گود در اختیار هیات استان است، گفت: امیدواریم با برنامه ریزی دقیق شاهد رشد روزافزون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای در خراسان رضوی باشیم.

در ادامه این مراسم محمد خوش جان نائب رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای اظهار داشت: استان خراسان رضوی همواره از قطب های اصلی ورزش پهلوانی در کشور بوده است و انتظارات از ورزشکاران این رشته در خراسان بسیار است.

وی افزود: بهره برداری از این گود زورخانه گامی مهم و بزرگ در احیای ورزش پهلوانی در کشور و این استان است.

خوش جان تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه این ورزش تاریخ و فرهنگ کشور محسوب می شود، به خوبی بیانگر اهمیت این رشته ورزشی است و نشان می دهد مسوولان باید توجه ویژه ای به گسترش آن در جامعه داشته باشند.

نائب رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ادامه داد: متاسفانه امروز شاهد هستیم تبعیض زیادی بین ورزش ها وجود دارد، باید جایگاه این ورزش را در کشور بشناسیم و به مردم معرفی کنیم، نباید اجازه دهیم عدم وجود منابع مالی، ورزش باستانی را به حاشیه ببرد.

وی با بیان اینکه ورزش پهلوانی پدرخوانده ورزش کشور محسوب می شود، افزود: قدمت این رشته به ۸۰۰ سال پیش برمی گردد، پهلوانی ریشه در تاریخ ایران دارد و پهلوان، ستون خیمه ورزش است پس با توجه به آن باید زمینه ساز رشد و توسعه این ورزش در کشور باشیم.

سیدباقر پیش نمازی معاون فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان دیگر سخنران این مراسم بود.

وی با بیان اینکه انتخاب صالحی امیری به عنوان فردی فرهنگی و ورزشی بر مسند وزارت ورزش و جوانان نشان از توجه ویژه رییس جمهور به موضوع فرهنگ در کنار ورزش دارد، افزود: ورزش باستانی و پهلوانی با توجه به تاثیر بسیار مثبتی که در روند زندگی انسانی ورزشکاران دارد دارای اجر و منزلت بالایی است.

پیش نمازی اظهار داشت: حمایت از ورزش ها باید بر اساس ظرفیت های فرهنگی و تربیتی که دارند صورت گیرد و وزارت ورزش و جوانان نیز در این زمینه فعالیت می کند.

معاون فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: اگر ورزش باستانی بتواند زمینه حضور بیشتر جوانان و نوجوانان در زورخانه را فراهم کند مطمئنا مسوولان کشور نیز حمایت بیشتری از این رشته خواهند داشت و شاهد رشد آن در کشور خواهیم بود.

وی در پایان در خصوص احداثگود زورخانه فاتح خیبر در مشهد گفت: افتتاح این مکان ورزشی حاصل تلاش مسوولان ورزش استان خراسان رضوی و هیات پهلوانی و زورخانه ای این استان است که جای تقدیر دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز