خبرگزاری کار ایران

کاری از هیات‌جدیدخراسان برنمی‌آید؛

مسیر «قهرمانی» همچنان مسدود است / داور مشهدی در راه بی‌بازگشت!

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۳۴۳

قهرمانی که دوران محرومیت ۸ ماهه خود را مدت‌ها پیش به پایان برده، حاضر به نوشتن نامه بازگشت یا به عبارتی «عذرخواهی» به کمیته‌داوران نشد تا این اقدام وی نیز با واکنش فدراسیون‌نشین‌ها مواجه شود…

علیرغم تلاش‌هایی که رئیس هیات جدید فوتبال خراسان انجام داده و خبر از بازگشت قریب‌الوقوع محسن قهرمانی به عرصه داوری لیگ داده ولی به نظر می‌رسید کمیته داوران برنامه‌ای برای استفاده مجدد از این داور مشهدی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، موضوع بازگشت محسن قهرمانی به صحنه داوری و میادین فوتبال همچنان یکی از پرونده‌های باز فوتبال کشور است که ابهامات آن هنوز از ذهن علاقه‌مندان فوتبال پاک نشده است.

شائبه‌های داوری دیدار پرسپولیس و سپاهان در لیگ سیزدهم به اندازه‌ای مهم و مهلک بود که برای نخستین‌بار در تاریخ فوتبال کشور گریبانگیر یک داور بین‌المللی کشورمان شد و قهرمانی ۲۲ دیماه ۹۲ با رأی کمیته‌انضباطی به ۸ ماه محرومیت و ۵ میلیون تومان جریمه‌نقدی محکوم شد و اینگونه بود که پرونده یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات فوتبال کشور در حافظه تاریخی فوتبال‌دوستان به ثبت رسید.

پس از این اتفاق اظهارنظرهای مختلفی برای بازگشت قهرمانی به میادین‌ مطرح شد، ولی به نظر رسید فضای‌روانی جامعه برای بازگشت این داور مشهدی هنوز فراهم نشده و شائبه گرفتن‌رشوه اتهام‌سنگینی بود که بر تارک‌داوری کشور نقش بست.

با تغییراتی که در کمیته‌داوران و دپارتمان داوری افتاد خبر بازگشت‌قهرمانی به صحنه فوتبال نیز بار دیگر نقل محافل شد. البته در این بین قهرمانی چندی پیش در جمع خبرنگاران مشهدی اعلام کرد که قصد بازگشت ندارد و مسئولان کمیته و دپارتمان داوری را به خدا وگذار می‌کند که همین مصاحبه کافی بود تا آتش اتفاقات بار دیگر گر بگیرد.

صحبت‌های جنجالی قهرمانی در مردادماه سال‌جاری ضربات جبران ناپذیری را بر پیکره داوری وارد کرد به گونه‌ای که تا مدت‌ها بحث«پخش فیلم غیر اخلاقی در کلاس‌داوری» که از سوی این داور مشهدی مطرح شد دهان به دهان می‌چرخید تا اوضاع را آشفته‌تر کند.

قهرمانی که دوران محرومیت ۸ ماهه خود را مدت‌ها پیش به پایان برده، حاضر به نوشتن نامه بازگشت یا به عبارتی «عذرخواهی» به کمیته‌داوران نشد تا این اقدام وی نیز با واکنش فدراسیون‌نشین‌ها مواجه شود و راه بازگشت او را صعب‌العبورتر کند.

با این وجود با برگزاری انتخابات هیات فوتبال خراسان رضوی، رئیس تازه‌وارد خبر از تلاش برای بازگشت قهرمانی به عرصه داوری را بار دیگر مطرح کرد که البته هنوز دو طرف درگیر در این موضوع واکنشی نسبت به این خبر نداشته‌اند.

پس از اخباری که از مشهد مخابره شد و پیگیری‌های خبرنگار ایلنا محرز شد دپارتمان‌داوری حداقل تا پایان لیگ چهاردهم چارت داوری مشخص شده‌ای دارد که نام محسن قهرمانی در سیاهه آن گنجانده نشده و این داور مشهدی چه تصمیم به بازگشت بگیرد یا نه، جایی در ترکیب داوران لیگ چهاردهم نخواهد داشت.

شاید مهمترین دلیل آن نیز خدشه‌ای است که با اتفاقات بازی سپاهان و پرسپولیس به چهره داوری فوتبال در ایران وارد شد و اهالی فوتبال تا مدت‌ها در شوک این اتفاقات بودند و بازگشت‌ قهرمانی و حضور این داور در میانه‌میدان مستطیل‌سبز و اتفاقات احتمالی در زمین مسابقه ممکن است مسائلی تازه را برای فوتبال ایران ایجاد کند که به همین دلیل دپارتمان داوری نیز بیم وقوع این اتفاقات را دارد که راه قهرمانی را برای بازگشت مسدود کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز