خبرگزاری کار ایران

مصاحبه استقلالی‌ها پیش از بازی انگیزه ما را ۲-۳ برابر کرد

اکبر ایمانی: اگر کسی بخواهد به تراکتور خیانت کند با خودم طرف است/ هواداران ما به خوبی زحمت و صداقت افراد را می‌بینند و قدرشناس هستند/ قهرمانی جام حذفی کمترین وظیفه ما برای خوشحالی تراکتوری‌ها بود.

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۱۳۸

هافبک تراکتور در مورد برتری این تیم مقابل استقلال در فینال جام حذفی و قهرمانی در این بازی و همچنین برنامه‌اش برای فصل آینده صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، اکبر ایمانی، هافبک دفاعی تراکتور که یکی از بهترین‌های این تیم در طول فصل گذشته بود و بازی‌های خوبی برای سرخپوشان تبریزی انجام داد از حال و هوای یک فصل طولانی و فراز و نشیب‌هایش که در نهایت به قهرمانی منجر شد می‌گوید و روایت جالبی از این دوره سخت از فوتبالش دارد که به موفقیت منجر شد. گفتگوی اکبر ایمانی با خبرنگار ایلنا را می‌خوانید:

 

* قهرمانی جام حذفی

قهرمانی در جام حذفی برای ما یک اتفاق شیرین و بهترین پایان برای یک فصل طولانی، طاقت فرسا و سخت بود و خدا را شکر در پایان یک فصل سخت با حمایت هواداران توانستیم قهرمانی بدست بیاوریم و باعث خوشحالی مردم آذربایجان شویم. همه هم و غم ما پیش از بازی خوشحال کردن هواداران بود و اینکه یک جام به آنها هدیه دهیم و خدا را شکر شرمنده‌شان نشدیم.

ما امسال خیلی سختی کشیدیم و 1.5 سال طول این فصل طول کشید و خیلی فرسایشی شده بود. بچه‌ها با وجود همه سختی‌ها هم قسم شدند تا نتایج خوبی بگیریم و یک جام تقدیم هواداران کنیم و این کوچکترین کاری بود که می‌شد در حق هواداران انجام داد و از این بابت خدا را شکر می‌کنم.

 

* جذابیت فینال با یک بازی پر گل

فینال بود و به صورت تک بازی انجام می‌شد و پیش بینی می‌شد بازی جذاب شود. مصاحبه‌هایی که استقلالی‌ها قبل از بازی انجام دادند و گفتند حتماً قهرمان می‌شویم باعث شد به ما بر بخورد و بیشتر از قبل مصمم شویم تا شایستگی‌هایمان را ثابت کنیم و 2-3 برابر انگیزه ما برای قهرمان شدن بیشتر شد و بتوانیم جواب صحبت‌های پیش از بازی آنها را در زمین بدهیم.

 

* دو نیمه متفاوت مقابل استقلال

نیمه اول کار را تمام کردیم و هرچه داشتیم در زمین گذاشتیم ولی در نیمه دوم استقلال چون چیزی برای از دست دادن نداشت و باخت با هر نتیجه‌ای برای آنها فرقی نمی‌کرد برای همین بدون ترس حمله می‌کردند تا بتوانند نتیجه را جبران کنند و ما هم برخلاف خواسته‌مان مجبور شدیم دفاع کنیم ولی خدا را شکر در نهایت نتیجه به سود ما تمام شد.

 

* وقت کشی تراکتوری‌ها

من این را قبول ندارم که ما وقت کشی کرده باشیم. بازی خیلی فیزیکی و سنگین بود و مصدوم‌هایی از قبل بازی داشتیم که به مصدومیت بازی می‌کردند و در طول بازی هم مصدوم دادیم و این شرایط در یک بازی به این سنگینی طبیعی است. به هر حال فوتبال است و هر اتفاقی ممکن است در جریان آن بیافتد ولی به هر صورت ما فوتبال بازی کردیم و فوتبالی بردیم.

 

* نگرانی بابت شایعات تلاش‌های بیرونی برای قهرمانی استقلال

ما هم این مسائل را شنیده بودیم ولی فکرمان را مشغول این مسائل نمی‌کردیم و تمرکزمان روی کارمان بود. همه ایران در مورد این صحبت می‌کردند که می‌خواهند استقلال را قهرمان کنند ولی اگر ما می‌خواستیم  فکرمان را مشغول این موارد کنیم نتیجه نمی‌گرفتیم و تمرکزمان روی کارمان بود. من خودم به شخصه این مسائل را قبول ندارم و فوتبال نتیجه‌اش در زمین مشخص می‌شود.

 

* گل اکبر ایمانی به استقلال در فینال

گلی که به ثمر رساندم روی زحمت بچه‌ها بود و این شانس به من رسید که بتوانم آن را به ثمر برسانم و نقشی در این برد مهم داشته باشم. این یک حرکت کاملاً تمرین شده بود و در تمرینات روی آن کار کرده بودیم. من چون بازیکن خیلی قد بلندی نیستم و بیشتر به عنوان بازیکن شوتزن مرا می‌شناسند روی کرنرها معمولاً یارگیری نمی‌شوم و از همین شیوه استفاده کردیم تا دروازه استقلال را باز کنیم. قبلاً در ذوب آهن هم یک بار با ضربه سر گل زده بودم و این دومین گلم به این شکل بود.

 

* ساکت الهامی

جا دارد اینجا از ساکت الهامی تشکر کنم که برای تراکتور و برای شخص من خیلی زحمت کشید و تاثیری زیادی روی عملکرد ما داشت و در مورد خودم مثلاً باید بگویم مسائل زیادی به من گوشزد کرد و فوتبالم با این موارد کامل‌تر شد و چیزهایی به من اضافه شد و بخش مهمی از فوتبال خودم را مدیون آقای الهامی می‌دانم و همین جا از طرف خودم و همه تراکتوری‌ها از او بابت زحماتی که در این مدت برای تیم کشید تشکر می‌کنم و آرزو می‌کنم هرجا که هست موفق باشد.

 

* علیرضا منصوریان

منصوریان مربی کارنامه‌دار و با دانشی است و در تیم امید شاگرد او بودم و می‌دانم مربی خوبی است و شرایط کار کردن در تبریز و در تراکتور و موفق شدن در این تیم را دارد و به نظرم انتخاب خوبی بود که باید از این بابت از مدیران باشگاه تشکر کرد. امیدوارم منصوریان بتواند تفکراتش را به خوبی در تیم پیاده کند و در کنار هم و با هم نتایج خوبی برای تیم کسب کنیم و موفق شویم.

 

* نگرانی بابت آشنا نبودن منصوریان به جو تبریز

من خودم بچه آذربایجان هستم و اینجا زندگی کردم و اخلاق هواداران تراکتور را می‌دانم و همیشه اگر یک شخص برای تیم زحمت بکشد و صادقانه رفتار کند او را می‌پذیرند و زحماتش را قدر می‌دانند و اگر نتیجه هم نگیرد شعار معروف "عیبی یوخ" را سر می‌دهند یعنی اشکالی ندارد چون به هر حال فوتبال است و هر اتفاقی ممکن است در آن بیافتد و از همین رو می‌گویم خیالم بابت جو تراکتور راحت است و منصوریان مشکلی در اینجا نخواهد داشت.

 

* جدایی رضا اسدی، زوج هافبک دفاعی

من یک فصل خوب کنار رضا اسدی داشتم و فصل قبل هم که کنار مهدی مهدی‌پور بازی می‌کردم همین وضعیت را داشتم و دو هافبک دفاعی خوب در این دو سال کنار من بازی کردند و از این بابت خوشحالم ولی فوتبال همین است و هر بازیکنی ممکن است یک روز شرایطی پیش بیاید که جدا شود و باید بابت زحماتی که برای تیم کشیدند از آنها تقدیر و تشکر شود و برای رضا اسدی عزیز هم هر جا که می‌رود آرزوی موفقیت دارم. من خودم سعی می‌کنم جوری بازی کنم که بازیکن کناری من هم احساس راحتی کند و برای همین زود با هم مچ می‌شویم و برای مثال وقتی مهدی‌پور رفت و اسدی جایش جذب شد هم این هماهنگی خیلی زود اتفاق افتاد.

 

* تکلیف فصل بعد

من همچنان با افتخار در خدمت تراکتور هستم و سال آینده می‌رویم با کمک منصوریان تیم را به قهرمانی لیگ برسانیم و در آسیا هم بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

 

* علاقه و تعصب ایمانی به تراکتور

من خودم را فرزند آذربایجان می‌دانم و یک آذری هستم که تراکتور را با تمام وجودم و از ته قلبم دوست دارم و مثل بچه‌ام می‌ماند و همیشه هر چه در توان دارم را برای موفقیت این تیم می‌گذارم و شاید باور نکنید همیشه از استرس نتایج تیم خواب و خوراک ندارم و قبل از بازی‌ها نگران این هستم که نتوانیم نتیجه دلخواه هواداران را بگیریم و بعد از بازی هم اگر خدای نکرده نتیجه نگیریم شب از ناراحتی خوابم نمی‌برد. در بازی فینال هم که صحبتش بود خیلی نگران بودم و برای دیداری که زحمات زیادی برای رسیدن به آن انجام داده بودیم نگران بودم و می‌ترسیدم اگر حالا که تا اینجا آمدیم قهرمان نشویم و هواداران را نا امید کنیم چه می‌شود ولی خدا را شکر نتیجه دلخواه را گرفتیم.

 

* ماجرای پیشنهاد ۷ میلیاردی

نمی‌خواهم درباره پیشنهاد حرف بزنم. پیشنهاد برای هر بازیکنی وجود دارد و خوشحالم عملکردم در تراکتور به شکلی بوده که به چشم بیاید و پیشنهادات مالی مناسبی داشته باشم. با این حال با تراکتور قرارداد دارم و تمام تمرکزم روی این تیم است. پیراهن تراکتور برایم ارزش زیادی دارد و آن را جزیی از خانواده‌ام می‌دانم. درست است که شرایط اقتصادی به شکلی رفته که شاید مسائل مالی در اولویت باشد و قرارداد من در تراکتور هم تفاوت خیلی زیادی با این پیشنهاد داشته باشد اما من به این باشگاه تعهد دارم. امیدوارم هر چه خیر است در آینده اتفاق بیفتد.

*  صحبت پایانی

یک خواهشی از هواداران تیم دارم و آن هم این است که به مطالب حاشیه‌ای در فضای مجازی و برخی کانال‌ها که به هدف تخریب تراکتور به حاشیه راندن تیم و منافع شخصی‌شان که ضربه زدن به تیم است فعالیت می‌کنند و بازیکنان را با اتهاماتی که می‌زنند به حاشیه ببرند و از هواداران خوبمان و مردم تبریز می‌خواهم در این موارد هوشیار باشند و فریب اخبار دروغ را نخورند. اگر به من اعتماد دارند مطمئن باشند و این قول را به آنها می‌دهم هرجا اگر دیدم خدای نکرده بازیکنی در تیم کم کاری یا خیانت می‌کند خودم مانع می‌شوم و از منافع و حیثیت تیم دفاع می‌کنم ولی خدا را شکر ما از این مسائل در تیممان نداشتیم و به امید خدا نخواهیم داشت و حاشیه‌هایی که می‌سازند به جهت تخریب تیم ما ایجاد شده و به آن بی توجه باشند. در آخر هم از آقایان زنوزی مالک باشگاه، الیاسی رئیس هیات مدیره و سهرابی مدیرعامل باشگاه بابت زحماتشان برای تراکتور تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز