خبرگزاری کار ایران

قلعه نویی به دنبال تکرار تاریخ؛ اوجگیری دوباره ژنرال در کرمان؟

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۸۸۲

قلعه‌نویی از استان کرمان خاطرات خوبی دارد و در موقیعتی مشابه در این محل توانست دوباره به سطح اول فوتبال ایران برگردد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، امیر قلعه‌نویی، سرمربی فصل گذشته سپاهان از میان چند پیشنهاد لیگ برتری که داشت در نهایت با گل گهر سیرجان به توافق رسید و در لیگ بیستم روی نیمکت این تیم از استان کرمان خواهد نشست و طرفین در این همکاری به دنبال موفقیت و رسیدن به اهداف بلند پروازانه خودشان هستند.

قلعه‌نویی در شرایطی به سیرجان می‌رود که از حضور در استان کرمان خاطرات خوشی دارد و برای همیشه روزهای خوبی که در این خطه تجربه کرده در ذهنش ماندگار شده و به نیکی از آن یاد می‌کند.

مقطع پیشین حضور قلعه نویی در کرمان و روی نیمکتِ مس بحران زده در شرایطی رقم خورد که پرافتخارترین سرمربی کنونی تاریخ لیگ برتر مثل این روزها شرایط خوبی نداشت و حتی روزهایی بدتر از حال حاضر را تجربه کرده بود و اتفاقاتی خواسته یا ناخواسته لطمه سنگینی به وجهه و محبوبیت و مقبولیت او زده بود.

قلعه نویی در شرایطی به کرمان رفت که پس از قهرمان کردن استقلال در لیگ پنجم، به نیمکت تیم ملی رسید و همزمان ریاست سازمان فوتبال آبی‌های پایتخت را در اختیار داشت ولی در مدت کوتاهی سیبل انتقادات در هر دو جایگاه شد و هم از یک سو بابت شکست مقابل کره جنوبی در ضربات پنالتی پای میزهای محاکمه مختلف نشست و مقصر اصلی قهرمان نکردن تیم ملی شکست خورده از جام جهانی و بدون رئیس فدراسیون و از تعلیق برگشته ای شد که تعداد زیادی از ستارگانش هم خداحافظی کرده بودند و نیاز به تغییر نسل داشت.

از سوی دیگر قلعه نویی در ماجرای ارسال نشدن فهرست نفرات استقلال به AFC مقصر اصلی شناخته شد و افرادی که قصور اصلی را در این مورد داشتند پشت او سنگر گرفته تا در فاصله کمی قلعه نویی شاهد از دست رفتن تیم ملی و استقلال باشد و چند ماه خانه نشینی و پذیرفتن مسئولیت پر خطر نیمکت مس کرمان زمان برگشت او به فوتبال بود.

مس که با هدایت فرهاد کاظمی به نتایج دلخواه نرسیده بود با وی قطع همکاری کرد و قلعه نویی را به کرمان فراخواندند و نتایج ژنرال در این شهر فراتر از حد انتظار بود. تا جایی که مس کرمان در جدول مستقل نیم فصل دوم با هدایت او در رتبه دوم جدول جای می گرفت و همین اوج گیری و درخشش باعث شد قلعه نویی بتواند برند معتبر خودش در فوتبال ایران را پس بگیرد و حتی آن را ارتقا دهد و پس از آن بود که به اوج و سطح اول فوتبال ایران برگشت و یک قهرمانی در جام حذفی و 4 قهرمانی در لیگ برتر را از آن مقطع تا کنون به کارنامه افتخاراتش اضافه کرده است.

حالا قلعه نویی در این مقطع که مقصر ناکامی سپاهان قلمداد شده و مثل 12 سال قبل سیبل انتقادات شدید و بعضاً غیر منصفانه شده است بار دیگر در استان کرمان به دنبال احیای خود و اعتبارِ تا حدودی خدشه دار شده اش در فوتبال ایران می‌گردد و چه بسا کرمانی ها یک بار دیگر ژنرال فوتبال ایران را به تخت سلطنت خود باز گردانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز