خبرگزاری کار ایران

گزارشی از برترین گلزنان 5 لیگ معتبر فوتبال اروپا

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۳۱۱

بایرلورکوزن احتمالاً ترجیح می‌دهد باخت 4 بر 2 برابر بایرن‌مونیخ را فراموش کند اما این بازی موقعیت خاصی حداقل برای فلورین ویرتز به وجود آورد.

به گزارش ایلنا، گل دقیقه آخر او به مانوئل نویر در تاریخ بوندس‌لیگا ثبت شد و او حالا جوانترین گلزن تاریخ بوندس‌لیگا است و توانسته رکوردی را بشکند که نزدیک به 15 سال پا برجا مانده بود. رکوردهای لیگ‌های ممتاز دیگر حتی بیش از این دوام آورده‌اند.

  بوندس‌لیگا: فلورین ویرتز (17 سال و 34 روز)، 6 ژوئن 2020

بازی: بایرلورکوزن 2- بایرن‌مونیخ 4

لورکوزن از میهمان خود بایرن‌مونیخ پیش افتاد اما صدرنشین لیگ با اقتدار پاسخ داد و در نهایت به پیروزی 4 بر 2 رسید. ویرتز اما بزرگترین اتفاق نیمه دوم این بازی را رقم زد حداقل برای خودش: او پاس پائولینیو را گرفت و با داخل پای چپش ضربه‌ای زیبا و دقیق به سمت دروازه مانوئل نویر روانه کرد.

بعداً چه اتفاقی افتاد؟ دوران حرفه‌ای ویرتز تازه شروع شده اما نوری شاهین، رکورددار قبلی بعد از نخستین گل بوندس‌لیگایی خود در نوامبر 2005 حرفه پرماجرایی داشت. ابتدای کار او در دورتموند واقعاً امیدوارکننده بود اما وقتی در رئال مادرید و لیورپول مصدومیت‌های متعدد توانش را گرفت، کار برای او خیلی سخت شد. او در سال 2014 به دورتموند و بوندس‌لیگا برگشت و از سال 2018 برای وردربرمن بازی می‌کند.

گزارشی از برترین گلزنان 5 لیگ معتبر فوتبال اروپا

 لالیگا: فابریس اولینگا (16 سال و 98 روز)، 18 آگوست 2012

بازی: سلتاویگو صفر- مالاگا یک

اولینگا تاریخ‌سازی کرد وقتی در برد یک بر صفر مالاگا مقابل سلتاویگو تنها گل بازی را به ثمر رساند هرچند شانس هم روی رسیدن او به این گل نقش زیادی داشت. به ندرت اتفاق افتاده که از چهار متری گلی با ران زده شود و اینطور در تاریخ بماند.

بعداً چه اتفاقی افتاد؟ اولینگا در ژانویه 2014 از مالاگا به آپولون لیماسول رفت اما بیشتر فصل بعد را به صورت قرضی در زولته وارگم و بعد ویتورول گذراند. بعد از یک درگیری با سمپدوریا که در آن هموطن بسیار معروفش، ساموئل اتوئو، به نمایندگی از او باشگاه را بر سر موضوع ثبت‌نام به دادگاه کشاند، بازیکن تیم ملی کامرون به موسکرون رفت.

گزارشی از برترین گلزنان 5 لیگ معتبر فوتبال اروپا

 لیگ یک: ریچارد کراوچیک (16 سال و 106 روز)، 8 سپتامبر 1963

بازی: آنژه یک- لانس 2

او یازدهمین بازیکن جوان لیگ فرانسه بعد از جنگ جهانی بود و با گل پیروزی‌بخش لانس مقابل آنژه نامش را در تاریخ ثبت کرد.

بعداً چه اتفاقی افتاد؟ او بخشی از گروه موفق بازیکنان لهستانی در لانس بود که پنج سال بعدی را در همین تیم سپری کرد، بعد به متز و رنس رفت و دوباره به تیم سابقش برگشت تا در سال‌های 1979-1976 برای این تیم بازی کند.

 

 لیگ برتر: جیمز ووگان (16 سال و 270 روز)، 10 آوریل 2005

بازی: اورتون 4- کریستال پالاس صفر

ووگان در دقیقه 87 بازی با کریستال پالاس رکورد قبلی که در اختیار جیمز میلنر بود را شکست و بعد از آنکه میکل آرتتا و تیم کیهیل (دو بار) گل زده بودند، گل چهارم را زد.

بعداً چه اتفاقی افتاد؟ «خانه به دوش» توصیف دقیقی از دوران حرفه‌ای ووگان است. جدا از اورتون که او رسماً در سال 2011 از آن جدا شد، این مهاجم برای 12 تیم دیگر بازی کرد. در ژانویه گذشته آخرین انتقالش را صورت داد و از برادفوردسیتی به تیم ترانمیر راورز که اوضاع خوبی در دسته سوم فوتبال انگلیس ندارد، ملحق شد.

 

سری A: آمدئو آمادی (15 سال و 287 روز)، 9 مه ‌1937

بازی: لوکزه 5 – رم یک

همین که رکورد آمادی 83 سال باقی مانده نشان می‌دهد او چه کار بزرگی انجام داده هرچند این مسابقه را هواداران رم خیلی زود فراموش کردند. او همچنین رکورددار مشترک جوانترین بازیکن تاریخ سری A نیز به شمار می‌رود در کنار پیتر پلگری.

بعداً چه اتفاقی افتاد؟ آمادی در 234 بازی برای رم 111 گل زد و یک اسطوره برای باشگاه به حساب می‌آید. دورانش در آتالانتا، اینتر و ناپولی که دو بار در دهه 50 و 60 مربی این آخری هم بود، باعث شد در سال 2018 و پنج سال پس از مرگش در 92 به انجمن مشاهیر فوتبال ایتالیا وارد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز