خبرگزاری کار ایران

درخصوص ادعای استقلالی‌ها در پرداخت مطالبات دیاباته

برای فیفا توافق زبانی محکمه پسند و معتبر نیست؛ باید کتبی باشد

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۰۴۲

اگر استقلال مدعی است که با دیاباته برسر واریز بخش بخش پول به واسطه محدودیت‌ها توافق کرده، این توافق باید مکتوب باشد و به هیچ عنوان فیفا در صورت شکایت و فسخ قرارداد از سوی این بازیکن، توافق زبانی را نمی‌پذیرد.

به گزارش ایلنا،این روزها در مورد شیخ دیاباته و پرداخت مطالبات او نقل قول‌های زیادی را شاهد هستیم. در حالی که باشگاه استقلال طبق نامه وکیل دیاباته تا 15 می‌(26 اردیبهشت) فرصت داشت تا 255هزار مبلغ درخواستی او را پرداخت کند، مدیران تیم در چند نوبت به حساب او در دبی مبالغی را واریز و آن را رسانه‌ای کردند. از سوی دیگر در مصاحبه‌ها و نقل قول هایی که از شیخ منتشر می‌شود، او از اصرار خودش به دریافت کامل پول خود حرف به میان می‌آورد و این که اگر کامل و تمام پولش را نگیرد، برخلاف میلی باطنی اش به حضورش در استقلال خاتمه خواهد داد.

موضوعی که حتی شیخ در گفت و گوهایش هم به آن اشاره داشت و روی این مساله تاکید کرد که رفتارها در باشگاه با او به نحوی است که انگار نمی‌خواهند این بازیکن به استقلال بازگردد. با این همه همان طور که در بالا گفتیم باشگاه استقلال مدام برخلاف این ادعاهای شیخ حرف می‌زند و از اخلاق مداری و روابط حسنه با این بازیکن حرف به میان می‌آورد که با یکدیگر هماهنگ هستند و به نوبت پول او را به حسابش واریز می‌کنند.

نکته جالب در مورد این ادعای استقلال که به نظر می‌رسد این آرامش آن‌ها بابت سرنوشت دیاباته در این تیم و اینکه با قطعیت حرف از برگشتن او به میان می‌آورند، حکایت از این دارد که با این مهاجم توافقاتی انجام داده اند. توافق برسر این که به نوبت پول را به حساب او واریز خواهند کرد و بدون مشکل این بازیکن پولش را می‌گیرد. در این خصوص با یک کارشناس حقوقی درخصوص این ادعای استقلال صحبت کردیم که به نکات جالبی در این زمینه اشاره کرد. این کارشناس حقوقی در این زمینه گفت: «در حالی که دیاباته اصرار به دریافت تمام و کمال پولش در زمان مقرر دارد و از سوی دیگر استقلال می‌گوید با او برای واریز هماهنگ هستند، یک تناقض وجود دارد.

با این حال اگر استقلال مدعی است که با دیاباته برسر واریز بخش بخش پول به واسطه محدودیت‌ها توافق کرده، این توافق باید مکتوب باشد و به هیچ عنوان فیفا در صورت شکایت و فسخ قرارداد از سوی این بازیکن، توافق زبانی را نمی‌پذیرد. این کار هم به این صورت است که باید خود دیاباته یا وکیل رسمی او طی یک نامه به باشگاه استقلال اعلام کنند که برسر این نحوه واریز توافق دارند و آن وقت است که فیفا این ادعا را می‌تواند قبول کند. به این صورت که در نامه ذکر شود که این مدت را به باشگاه استقلال فرصت دادیم و مثلا 2 هفته دیگر هم توافق کردیم که بخش بخش پول به حساب واریز شود. به همین خاطر اگر بازیکن بگوید مشکلی ندارم و آن را مکتوب از سوی خودش یا وکیلش به باشگاه اعلام نکند، به هیچ وجه مستند نیست.»

با این شرایط پس سعادتمند، مدیرعامل استقلال که مدام حرف از توافق و روابط حسنه با شیخ به میان می‌آورد و به هواداران می‌گوید که مشکلی بابت پرداخت مطالب این مهاجم مالیایی نیست باید به این موضوع کاملا دقت کند. به این نحو که یا واقعا با شیخ توافق کرده‌اند  و چنین نامه‌ای از او گرفته‌اند و یا اینکه بازیکنی که مدعی است یک سنت کمتر بگیرد قرارداد خودش را فسخ می‌کند، حرف زبانی او به هیچ وجه دلیل محکمه پسندی برای آبی‌ها برای توافق برسر پرداخت مطالبات نخواهد بود و معتبر نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز