خبرگزاری کار ایران

درگذشت سرمربی کشتی زنان روسیه براثر کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۶۹۰

سرمربی کشتی زنان روسیه پس از ابتلا به ویروس کرونا جانش را از دست داد.

به گزارش ایلنا، ماگومد علی عمراف، سرمربی کشتی فرنگی بانوان روسیه، چهارشنبه پس از نبرد با COVID-19 د در سن 67 سالگی درگذشت.

علی عمراف در دهکده کوچکی از تلیاروش، داغستان متولد شد و در کودکی کشتی‌گیری را آغاز کرد. پس از سال‌ها رقابت، از سال 2008 تا 2017 به‌عنوان معاون اداری، همچنین به‌عنوان نایب‌رئیس فدراسیون کشتی آذربایجان فعالیت کرده بود ضمن اینکه او به‌عنوان مربی باشگاه در داغستان سال‌های زیادی برای کشتی این منطقه زحمت کشیده بود. علی عمراف طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ هدایت کشتی بانوان آذربایجان را نیز بر عهده داشت.

فدراسیون روسیه در فوریه 2019 این سرمربی را برای هدایت تیم ملی کشتی زنان خود مجدداً استخدام کرد. این اقدام با به دست آوردن عنوان قهرمانی در مسابقات قهرمانی اروپا در سال 2020 در رم و افتخارات کسب مقام قهرمانی در مسابقات جهانی 2019 در نور سلطان همراه شد. این موفقیت‌ها باعث شد تا علی عمراف و فدراسیون کشتی روسیه برای آینده برنامه بانوان امیدوار باشند.

 میخائیل مامیاشویلی، رئیس فدراسیون کشتی روسیه در پی درگذشت این مربی اظهار داشت: "من هیچ حرفی ندارم. او فردی پرانرژی بود که برنامه‌های زیادی داشت. تیم بانوان ما از او درس‌های زیادی آموخت و همین امر منجر به نتایج بسیار خوبی در تاریخ کشتی زنان روسیه شد. عمیق‌ترین تسلیت ما به بستگان ماگومد علی عمراف و دوستان و کل جامعه کشتی."

اینا تراژوکووا که در مسابقات قهرمانی جهان در نور سلطان برنده شد، گفت: "باور کردن مرگ او دشوار است. فوت او برای تیم ما ضرر بزرگی است. او قبل از مسابقات جهانی 2019 به من اعتقاد داشت و من در تمام دوران ورزشی خود با هدایت او بهترین نتیجه را کسب کردم. ما برنامه‌های خوبی برای بازی‌های المپیک داشتیم و بسیار ناراحتم که آن‌ها به واقعیت نمی‌پیوندند."

در همین ارتباط رئیس اتحادیه جهانی کشتی نناد لالوویچ نیز ضمن تسلیت به فدراسیون کشتی روسیه و خانواده و دوستان علی عمراف گفت:"ما از این خبر بسیار ناراحت هستیم. مرگ علی عمراف ضرر بزرگی برای ورزش و جامعه کشتی است."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز