خبرگزاری کار ایران

بعد از پرداخت پول بازیکنان و تسویه بدهی ها؛

تمدید قراردادها و ترانسفر ستاره‌ها دغدغه‌های بعدی سعادتمند

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۹۴۸

در سال‌های گدشته مدیران استقلال با ترانسفر بازیکنانی چون مامه تیام، مجید حسینی و الهیار صیادمنش حدود 2 میلیون دلار درامدزایی ارزی داشتند

به گزارش ایلنا،مدیرعامل جدید استقلال قول داده بود که از اوایل اردیبهشت ماه برای تمدید قرارداد بازیکنانی که قراردادشان تمدید می‌شود اقدام کند و اجازه نخواهد داد حتی یک آجر از این باشگاه کم شود.قرار بود پس از پرداخت  بخشی از قرارداد بازیکنان که 10 درصد عنوان شده بودف کار تمدید قرارداد بازیکنانی که برای فصل آینده بازیکن آزاد هستند آغاز شود تا مثل هرسال تا آخرین روزها کادرفنی درباره سرنوشت بازیکنان آزاد و ماندن و رفتن آنها بلاتکلیف نباشد.

فرشید اسماعیلی، فرشید باقری،روزبه چشمی، محمد دانشگر، داریوش شجاعیان، محسن کریمی،مرتضی تبریزی وعلی کریمی 8 بازیکنی هستند که در پایان فصل آزاد می‌شوند و باشگاه باید برای تمدید قرارداد آنها یا دست کم آن تعدادی که کادرفنی روی آحفظ آنها نظر مثبت دارد اقدام کند. با اضافه شدن شیخ دیاباته و هرویه میلیچ تعداد بازیکنان بلاتکلیف استقلال برای فصل آینده به 10 نفر می‌رسد.

غیر از این نفرات، بحث ترانسفر چند بازیکن به ویژه مهدی قایدی و عارف غلامی هم که شرایط سنی مناسبی دارند مطرح است تا احتمال جدایی حدود 12 بازیکن در فصل آینده و از هم پاشیدن شاکله استقلال وجود دتاشته باشد. اردیبهشت ماه برای استقلالی‌ها مقطع بسیار حساسی است چرا که پس از جدایی بودوروف  بلغارستانی ممکن است آبی‌ها شیخ دیاباته و میلیچ کروات راهم از دست بدهند. اگر باشگاه حقوق معوق  این بازیکنان را پرداخت نکند این اتفاق خواهد افتاد.

از طرف دیگر بازیکنان آزاد برای نشستن پای میز مذاکره یک شرط دارند و آنهم تسویه حساب باشگاه و پرداخت شدن پولی است که از استقلال طلب دارند. سعادتممند برای اینکه بتواند به قولش درباره تمدید قرارداد بازیکنان مورد نظر کادرفنی در اردیبهشت ماه عمل کند ابتدا باید بتواند پول آنها را بپردازد.ازاین جمع احتمال جدایی مرتضی تبریزی و محسن کریمی زیاد است و طبق شایعات جایی در لیست فصل آینده ندارند.

خلیل زاده درباره میلیچ هم به نوعی نشان داد که باشگاه تمایلی برای حفظ او ندارد تا تعداد بازیکنانی که بحث تمدید قرارداد آنها مطرح است حداکثربه 7 نفر برسد.درباره میلیچ این نکته وجود دارد که قرارداد او 2 ساله بسته شده و اگر باشگاه موفق به فسخ قرارداد نشود مجبور خواهد بود پس از شکایت این بازیکن به فیفا  تمام و کمال دستمزد سال دومش راهم پرداخت کند. بنابراین میلیچ هم حتی اگر در لیست مازاد آبی‌ها باشد نیاز به مذاکره و توافق دارد تا برای سهل انگاری مدیران به قول سعادتمند بعد‌ها بی دلیل یک آجر از اوال استقلال کم نشود.

درآمدزایی یا حفظ ستاره ها؟

جدا از بحث تمدید قرارداد بازیکنان، موضع باشگاه در قبال بحث ترانسفر بازیکنان هنوز مشخص نیست. از مدت‌ها قبل عنوان می‌شود که استقلالی‌ها روی درآمد حاصل از فروش بازیکنانی چون مهدی قایدی، عارف غلامی، ارسلان مطهری و حتی شیخ دیاباته حساب کرده است. سعادتمند هم تا کنون عنوان نکرده است که چه موضع و دیدگاهی در این خصوص دارد و برنامه اش برای پیشنهاد‌های خارجی که برای بازیکنان استقلال رسیده یا می‌رسد چیست؟

برخی‌ها از احتمال فروش یکی دو بازیکن خوب تیم و در مقابل آن بازگشت مامه بابا تیام  خبر می‌دهند که گویا ایده اش از طرف یکی از نزدیکان سعادتمند مطرح شده است. مثلا قایدی و مطهری یا شیخ دیاباته را بفروشند و علاوه بر درآمدزایی ارزی، با بخشی از آن پول تیام را برگردانند تا با جلب رضایت هواداران یک معامله برد- برد را رقم بزنند.ایده‌ای که با توجه به قرارداد داشتن تیام با باشگاه ترکیه‌ای و درآمد زایی نه چندان قابل توجه باشگاه از ترانسفر‌های اینچنینی بعید به نظر می‌رسد جواب بدهد.

به هرحال سعادتمند چه بخواهد نفراتی قایدی را که پیشنهاد خارجی دارند ترانسفر کند و چه به دنبال حفظ آنها باشد کار بسیار سختی پیش رو دارد. بعد از پرداخت پول به اعضای تیم و بدهی‌های باشگاه که بخشی از آن انجام شده و بخش دیگر در دست انجام است، بحث تمدید قرارداد‌ها و تعیین تکلیف پیشنهاد‌های خارجی و تراسفر بازیکنان موارد مهمی هستند که مدیرعامل باشگاه باید تکلیف آنها را مشخص کند.

در سال‌های گدشته مدیران استقلال با ترانسفر بازیکنانی چون  مامه تیام، مجید حسینی و الهیار صیادمنش حدود 2 میلیون دلار درامدزایی ارزی داشتند و با توجه به حساب خالی باشگاه و انبوه بدهی‌های خارجی بعید است سعادتمند با اصرار بر حفظ قایدی و مطهری و دیاباته  قید رسیدن به چنین درآمدی بتواند یزند، حتی اگر لازم شود بخشی از آن را صرف خرید ستاره‌های جدید کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز