خبرگزاری کار ایران

مهرداد هاشمی در ارتباط با مسایل باشگاه و تیم فوتبال پرسپولیس:

وعده و وعید دروغ نمی‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۵۲۸

عضو هیات مدیره فوتبال پرسپولیس، دوشنبه شب با حضور در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر به تفصیل درباره مسایل گوناگون مربوط به باشگاه از قرارداد با کارگزار برند و نحوه همکاری‌ها تا دغدغه‌های این روزهای هواداران و بازیکنان تیم سخن گفت.

به گزارش ایلنا، شب گذشته مهرداد هاشمی عضو هیات مدیره پرسپولیس شب گذشته در برنامه فوتبال برتر حضور یافت ، وی ابتدا در خصوص زمان حضورش در پرسپولیس اظهار داشت: 27 یا 28 اسفند 97 بود که با تغییرات مدیریتی در این باشگاه، عضو هیات مدیره شدم که در آن زمان آقای عرب مدیرعامل بود.

زمانی که من در هیات مدیره عضو شدم، عرب مدیرعامل بود. در اولین جلسه هیات مدیره مرحوم کاشانی هم حضور داشتند و ما هم کنار ایشان می‌نشستیم. بعد از کنار رفتن عرب، آقای انصاری فرد آمدند که فکر می‌کنم حدود 6 ماهی شد. مساله این است که در مباحث مدیریتی در ترکیب هیات مدیره اساسا مباحث چالش برانگیز همیشه وجود دارد و این طبیعی است. وظیفه هیات مدیره، سیاست گذاری کلان در باشگاه است.  اگر ما دیالوگ هیات مدیره را بلد باشیم، امری طبیعی است. در زمان آقای عرب این موضوع شدیدتر بود ولی تا بودند با تضارب آرا و تفاهم کار را پیش می‌بردیم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب انصاری فرد با هیات مدیره  بود، گفت: مدیرعامل را هیات مدیره انتخاب می کند. این کاملا مشخص است. در مورد اتفاقات رخ داده اگر تمایل وجود داشته باشد، در یک مباحثه جوانمردانه می توان در مورد خیلی مسائل صحبت کرد و در این صورت لازم است که ایشان هم حضور داشته باشند.

عضو هیات مدیره پرسپولیس در مورد اینکه بی ثباتی در مدیریتف مشکلاتی را برای باشگاه به وجود آورد، تصریح کرد: عدم ثبات مدیریتی در همه شرکت های کشور وجود دارد. وقتی شرکتی با نهاد دولتی ارتباط دارد، این مشکل وجود دارد و خاصه پرسپولیس و استقلال نیست. زمانی که در سایپا بودم، شش سال در آن باشگاه حضور داشتم.

وی ادامه داد: فرض کنید شما را شهردار کرج کنند، می توانید ظرف 20 روز دستورالعمل بدهی و کرکره مغازه ها را به حساب مردم رنگ کنی. بعد می گویند شما چه مدیر خوب و انقلابی هستید در حالی که همه کار را مردم خودشان انجام داده‌اند. اما اگر قرار باشد سیستم فاضلاب شهری را درست کنید، حتما یکی دو سال درگیر کار خواهید شد. مردم اذیت می شوند و خاک می‌خورند و شاید ناسزا هم بشنوی اما چندین سال بعد مردم دعایت می کنند. پس برای کار ماندگار باید از خندق گذشت. برای یک پرش بلند، باید چند گام به عقب بروید. ثبات مدیریت باعث کارهای ماندگار می شود. یکی از کارهای ماندگار در حوزه فرهنگ است و وقتی می خواهی متمایز شوی، با شش ماه نمی شود.

در سایپا هم که بودم همین اتفاق افتاد. آن اوایل لازم بود مسایلی را اصلاح کنیم. در همان زمان یک بار یکی از مدیران شرکت وقتی من را دیدند، پرسیدند؛ چرا اوضاع این‌طور شده است. انتقاد داشتند. من به ایشان به شوخی گفتم ما قرار است از یک خندق بپریم و لازم است چند گام عقب برویم تا دور خیز کنیم. بعد ادامه دادم؛ نگران نباشید. ما برای این‌جا یک برنامه 5 ساله در نظر داشته و به موفقیت خودمان، ایمان داریم، در نهایت نیز، همین‌طور هم شد.

در پرسپولیس هم با چند ماه، کاری نمی‌شود انجام داد به ویژه وقتی که بحث کار فرهنگی و زیربنایی در دیگر حوزه‌ها، در میان باشد.

عضو هیات مدیره پرسپولیس در مورد اینکه مدیران بعد از جدایی از باشگاه ها، به هیچ فرد و مرجعی پاسخگو نیستند، خاطر نشان کرد: این طور نیست. هر کس مدیر می‌شود باید این را بداند که حداقل تا 10 سال بعد از حضور، باید به نهادهای ناظر پاسخگو باشد. آنجاهایی که پاسخگو هستند، کسی خبردار نمی شود. یعنی کسی نمی‌رود بگوید که برای فلان تخلف احضار شده است. فقط اتفاقات خوب را جار می‌زنند.

در این بین مجری برنامه به مدیریت زمان عرب اشاره کرد و اینکه با وجود مشکلاتی که در زمان او وجود داشت وزارت ورزش او را رئیس یک فدراسیون کرد و هاشمی با خنده گفت: رئیس فدراسیون که نشدند. او خودش باید جواب بدهد. ضمن اینکه ایشان کارمند وزارت ورزش است و احساس شد، باید در سنگر دیگری خدمت کند.

هاشمی در مورد ترکیب سه نفره هیات مدیره پرسپولیس توضیح داد: ترکیب هیات مدیره می‌تواند 3،5 یا 7 نفر باشد. البته درست است که اکنون سه نفریم، اما روی کاغذ 4 نفر هستیم چون استعفای آقای عرب تا این لحظه قبول نشده است و همین حالا با سه نفر هم مشروعیت دارد. معمولا در شرکت ها تعداد اعضای هیات مدیره باید فرد باشد. روی انتخاب نفرات هیات مدیره پرسپولیس و استقلال حساسیت ها زیاد است؛ به خصوص در پرسپولیس که انتخاب آدم ها حساسیت برانگیز است. البته در این باشگاه در مقاطعی حتی هیات مدیره‌ای وجود نداشته است.

عضو هیات مدیره، در خصوص انتخاب مدیرعامل اظهار داشت: این موضوع در دستور کار است ولی برای یک انتخاب خوب و مناسب باید صبور بود. گزینه های مختلفی در حال بررسی هستند. اگر می خواهیم ثبات برقرار شود، باید صبوری بیشتری خرج کنیم تا گزینه‌های مناسبی مشغول به کار شوند. در طول عمرم در ایام عید این طور کار نکرده بودم. در روزهای عید، همه ما 7 تا 8 ساعت در باشگاه بودیم و فقط سیزده به در در خانه ماندیم. آن هم فکر می‌کردیم قرنطینه است و اگر از خانه بیرون بیاییم ما را می‌گیرند.

وی در ارتباط با عدم حضورش در برخی جلسات هیات مدیره افزود: در یک ماه گذشته در پرسپولیس مدام حضور داشتم. من در دو مقطع در جلسات نبودم. در زمان مدیریت آقای عرب هم به چالش های مدیریتی خوردیم که طبیعی است. اعضای هیات مدیره را که 5 نفر شکل هم نمی‌گذارند و هر کسی یک تخصصی دارد. وقتی چالش وجود دارد، آدم‌ها بزرگ می شوند. در آن مقطع چالش ها به گونه ای شد که به مقام بزرگتر خود استعفایم را به صورت کتبی دادم و خوشحال می شدم قبول کنند. خب منطقی نبود روز بعد از استعفاء بروم و در جلسه بنشینم.

هاشمی تصریح کرد: وقتی کسی استعفا می دهد، طبیعی است که در جلسات شرکت نکند. در نهایت اتفاقات طوری شد که منجر به تغییر مدیریت گردید. بعد از انتخاب آقای انصاری فرد به دلیل اینکه در خارج از کشور بودم، در چند جلسه هیات مدیره حضور نداشتم. جالب است که در آن ایام یک روز در میان جلسه برگزار می شد و در همان روزها قراردادی امضا شد که در جریانش نبودم.

وی توضیح داد: عضو موظف در ارکان یک باشگاه حضور دارد و حقوق می گیرد اما عضو غیر موظف فقط برای جلسه می آید اما اکنون ما سه نفر در هیات مدیره، چون در شرایط بحرانی بودیم، هر روز در باشگاه هستیم و به دنبال برطرف شدن مشکلاتیم و مثل یک عضو موظف کارها را دنبال می‌کنیم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که روزمه دکتر مهدی رسول پناه سرپرست پرسپولیس چیست، گفت: در مورد کارنامه او چه بگویم؟ در شرایطی که این کشتی در حال حرکت است، باید سکاندار داشته باشد. کسی حاضر نبود این مسئولیت را قبول کند، آقای رسول پناه این سمت را پذیرفت. 

عضو هیات مدیره پرسپولیس در مورد شایعاتی مبنی بر اینکه گزینه اول مدیرعاملی است، عنوان کرد: اصلا تمایلی برای مدیرعاملی ندارم. چندین گزینه مدیرعاملی به من پیام داده اند و گفتند با ما صحبت شده و آماده ایم، اما چون شما در باشگاه پرسپولیس هستید و فکر می‌کنیم به شما تعارف هم کردند، قبول نکردیم. اگر قرار نیست مدیرعامل شوید بگویید که ما این مسوولیت را بپذیریم. من از دوربین این برنامه می گویم به هیچ وجه دنبال مدیرعاملی پرسپولیس نبودم. اگر به شما تعارف کردند، قبول کنید. به کاندیداهای مدیرعاملی قول می دهم مدیرعامل نمی شوم و حتما قبول کنند. آنهایی که از بابت من نگران هستند خیالشان راحت باشد.

هاشمی تاکید کرد: اسمی از گزینه‌های مدیرعاملی نمی برم. تا گزینه ای از نظر ما تایید نشده و به تایید مراجع ذی صلاح نرسیده، اجازه بدهید اسم نیاوریم. به شما قول می دهم در چند وقت آینده تکلیف مدیرعامل مشخص می شود. در حال بررسی هستیم. در مورد خودم می توانم بگویم نیستم. در مورد دیگران از خود آن‌ها بپرسید البته در مورد کاندیداهای مدیرعاملی در جلسات هیات مدیره صحبت می‌کنیم البته آن‌هایی که از سوی مراجع ذیربط تایید صلاحیت شده‌اند.

عضو هیات مدیره پرسپولیس در مورد بدهی های این باشگاه در فیفا یادآور شد: 11 مورد شکایت داریم که به صدور رای رسیده و اوضاع جالبی هم ندارند. موردی مثل چوک 10 هزار دلار پول می خواسته که مذاکره شده و مصالحه شده اما همان هم پرداخت نشده است. چنین شرایطی برای آبروی مملکت بد است. وقتی کسی نیت ندارد پول بدهد، چرا وارد مذاکره می شود؟ چند مورد دیگر به این شکل با ارقام زیر 100 هزار دلار داریم. ارقام 23 و 83 هزار دلاری هم هستند. خب اگر قرار نیست پول این‌ها رابدهید به چه دلیل با آن‌ها مذاکره و مصالحه کردند و وقتشان را هم گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: یکی از بزرگترین دغدغه مجموعه پرسپولیس و من که 80 درصد از انرژی و وقت و احساسم را گذاشته ام برای آن، این است که چطور این مسائل را ساماندهی کنیم. با اولویت بندی باید یکی یکی حل کنیم تا خیال هواداران عزیز راحت باشد و ان‌شاءالله مرحله به مرحله بر اساس اولویت پرداخت شود.

الان به طور کلی می‌توانم بگویم که مجموعه بدهی باشگاه، دو میلیون و حدود 50 هزار یورو و مقداری هم دلاری است که بر اساس ارزش ریالی،  پرسپولیس نزدیک به 40 میلیارد تومان بدهی قطعی بابت شکایت ها دارد. البته یکسری مطالبات در بخش های مختلف از اسپانسرها و طرف قرارداد هم داریم. در بعضی موارد مدارک مثبته و مستندات محکم دارد. با کارگزار مالی فعلی هم که قرارداد داریم، توقع داریم که شرایط ما را درک کنند. وقتی کسی وظیفه پولسازی باشگاهی مثل پرسپولیس را قبول می کند، باید این شرایط را درک کند. وقتی با این باشگاه قرارداد می بندد، باید بداند کجا آمده کار کند و ما خواهش کردیم که شرایط موجود را درک کند. به خصوص که در فرایند درآمدزایی که در این مدت باید انجام می شده، رضایت نداشته ایم و خواسته ایم که یک همت عالی داشته باشند. بعضی ارقام کمتر را هم از طریق پولی که در فیفا داریم، پرداخت می‌شود. 

هاشمی افزود: باید در مورد برخی بدهی ها بگویم که با مدیریت بهتر می شد این شرایط نباشد. مثلا به بودیمیر با پرداخت  148 هزار یورو باید قضیه را مدیریت می کردند تا به این بدهی 500هزار دلاری نرسیم. در این مدت خیلی از حرص خوردن‌های ما در هیات مدیره برای همین موارد بود. باید شجاعت داشته باشیم و به ضعف های خود اعتراف کنیم. وقتی قصد عقد قرارداد داریم، باید ببنیم می توانیم به تعهدات عمل کنیم. آیا می توانیم مصالح باشگاه را برای روزهای دعوا فراهم کنیم؟ ما در بعضی قراردادها نامحرم بودیم. مثلا در مورد قرارداد استوکس یک آدم رسانه ای ما می دانست که داستان چیست اما من به عنوان عضو هیات مدیره اطلاعی نداشتم. یک عضو رسانه‌ای باشگاه از همه جزییات خبر داشت ولی به ما اطلاع نمی‌دادند و باید از این طرف و آن طرف درباره‌اش می‌شنیدیم.

وی در پاسخ به این سوال مجری برنامه  که چرا اجازه داده شد با بودیمیر چنان قراردادی بسته شود در حالی که اکنون مشخص شده است، رقم قرارداد او در کرواسی، چنین ارقامی نیست، گفت: وقتی عضو هیات مدیره شدم، قرارداد بسته شده بود. با حفظ احترام به همه عزیزان که پیشکسوت ما هستند، باید بگویم که ضعف مدیریتی داریم. مثلا با سرمربی قراردادی بسته شده که فرمت قرارداد بازیکنان است. در قرارداد بازیکن آمده اگر پرداخت پول دو ماه دیر شود، حق فسخ دارد. متاسفانه با همین فرمت با مربی قرارداد بسته شده است. اگر با او قرارداد با فرمت مربیان می‌بستیم نمی‌توانست در محاکم بین‌المللی هم به این موضوع استناد کند. این اشتباه تیم مدیریتی بود و کسی که این قرارداد را امضا می کند. این دعواهای قراردادی مربوط به خیلی چیزها می شود.

وی با اشاره به اینکه اکثر پرونده ها علیه ایران در فیفا به ضرر تیم های ایرانی است، گفت: تقریبا در همه پرونده های ایران در فیفا محکوم شده است که بالغ بر 99 درصد موارد می‌شود. به جز پرونده شکایت فیرات و لورانت از سایپا که وکیل خارجی گرفتم و محکومشان کردم. لورانت که نتوانست بعد از آن دیگر سرمربیگری کند و فیرات هم مجبور شد بیاید و در تیم‌های پایه ما کار کند تا آن پول پاس بشود. اگر دو زار عقل و شعور به خرج دهیم، می توان قرارداد خوب ببندیم و فرایند را درست طی کنیم.  در فیفا هم برنده شویم.

هاشمی در خصوص قرارداد عجیبی که با استوکس بسته شده و اکنون وکیل این بازیکن مدعی شده که باشگاه باید 20 هزار دلار دیگر به این بازیکن بدهد، تصریح کرد: دستم را بالا می برم. در مورد استوکس این را بگویم که دیروز یحیی گل محمدی نامه رسمی به ما داد که این بازیکن را نمی خواهد. ایمیلی هم که وکیل استوکس داده، کاملا فرار رو به جلو است و گفته از باشگاه بابت مرخصی که داده تشکر می کند. کدام مرخصی؟ اصلا مرخصی ندادیم. وکیل او رندانه حرف می زند و این نشان می دهد بازیکنی مثل او استفاده از مشاور حقوقی را بلد است اما برخی مدیران ما هنوز به این درک نرسیده اند که باید از مشاور استفاده کنند. من این حرف را کجا فریاد بزنم. بنابراین اصلاحات باید از بالا صورت گیرد. ما می‌خواهیم همین‌ها را درست کنیم. من در این یک سال که عضو هیات مدیره پرسپولیس بودم به اندازه 6سال کار در سایپا وقت و انرژی گذاشته‌ام. ما باید تفکر خودمان را در حوزه حرفه ای درست کنیم. همین را بگویم که خصوصی سازی اصلا بدون شفافیت امکان ندارد. ما نظام اداره و سازوکار باشگاه را باید درست کنیم و این رسالت من است. نمی دانم چرا برخی برآشفته شده اند؟ چرا این‌قدر به ما فشار می‌آورند؟ یک پتانسیل در باشگاه استفاده از کمک‌های مردمی است. شما اگر شفاف عمل کنید مردم مشارکت می‌کنند. می‌توانیم یک اپلیکیشن درست کنیم که در آن هر لحظه معلوم باشد چقدر پول می‌آید و باید به مردم شفاف گزارش بدهید که این پول چه می‌شود.

عضو هیات مدیره پرسپولیس ادامه داد: اگر در مورد هزینه هایی که در باشگاه می شود شفاف سازی وجود داشت، نیاز نبود ما به این همه چالش بربخوریم. مساله این است که وقتی شرایط اقتصادی آشفته است، می توانند شاه ماهی بگیرند.

 

مهرداد هاشمی با انتقاد از قراردادهایی که در مدیریت گذشته امضا شده، توضیح داد که قرارداد بستن تخصص او است و اظهار داشت: تخصص من قرارداد بستن است. بخش عمده کار من مشاوره دادن به شرکت‌ها است. این که کاری کنم تا شرکت‌ها به سمت توسعه بروند.  نه اینکه زنگوله پای گربه کنم بگویند بقیه اش به من ربطی ندارد. مشاور-مجری هستم. آستینم را بالا می‌زنم و ورود می‌کنم. سخنرانی و درس دادن، ده درصد کار من است.  من در پرسپولیس روی اولین چیزی که انگشت گذاشتم، همین قراردادها بود. کسی که می خواهد با جایی مثل پرسپولیس قرارداد امضا کند هم باید بداند که آداب قرارداد بستن چیست؟ باید بداند قرارداد فقط با امضای مدیرعامل درست نیست. باید آگهی روزنامه را بخواهد تا ببیند شرایط عقد قرارداد معتبر با این شرکت چگونه است. مشخص کند که با مدیرعامل طرف هستید. همچنین باید آگهی روزنامه رسمی بخواهد که اختیارات مشخص کند. اگر این کار را نکردید، آن زمان شما هم متخلف هستید. همین جا اعلام می کنم هر کسی با پرسپولیس قرارداد بسته که مدیرعامل و یک نفر از اعضای هیات مدیره آن را  امضا نکرده، خلاف است و از این قراردادها زیاد داریم و ما هم مکلف به اجرای آن قرارداد نیستیم.

مهرداد هاشمی افزود: من به همه هواداران و پیشکسوتان اطمینان می‌دهم که از یک ماه قبل به این طرف عملا شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس را با آداب شرکتداری اداره کرده ایم و هر آنچه که شایسته باشگاه و شان پرسپولیس باشد را اجرایی می کنیم.

 

وی در بخشی از صحبت‌های خود با توجه به مطالب مطرح شده از جانب مجری برنامه در بخش‌های قبلی، در  خصوص پول برانکو که در زمان مدیریت عرب عنوان شده بود در باشگاه آماده تحویل به نماینده وی است، اظهار داشت: آن پول واقعا آماده بود. خیلی به هیات مدیره تهمت زده شد که وظیفه داشته است تا برانکو را از پرسپولیس دور کند. در آن مقطع پول حاضر بود و این  بلوف نبود. حتی می خواستیم بخشی از پول قرارداد فصل بعد را هم بدهیم اما شرایط پرداخت به دلیل وضعیت تحریم ها وجود نداشت. شما 500 هزار یورو جلوی خارجی بگذاری، سکته می کند. چون این‌طور پول نقد را آن‌ها باید توضیح بدهند از کجا آمده است ما هم یک راهکارهایی را پیشنهاد کردیم ولی به هر حال نشد.

عضو هیات مدیره پرسپولیس در خصوص پرداخت مطالبات بازیکنان گفت: در اسفند سری به بازیکنان در تمرین زدیم. مدیرعامل قبلی برای 20 اسفند به بازیکنان قول هایی داده بود اما در باشگاه به معنی واقعی شرایط برای پرداخت پول فراهم نبود. ما به بازیکنان در همان روز اول هم گفتیم می دانیم یکی از مشکلات وعده های پاسخ داده نشده است. من هم به بازیکنان گفتم هیچ وقت بابت پرداخت پول تا نباشد به کسی قولی نمی دهم. سیدجلال حسینی که در زمان من در سایپا بود و ترابی که بعد از من در سایپا بود را شاهد گرفتم. در هر صورت قبل از عید حدود سه درصد به بازیکنان پول داده شد که اصلا عددی نبود. از این طرف عملا هیچ درآمدی نداشتیم. تلاشمان این بود که جلسه بگذاریم. من تا پول در جیبم نباشد، قولش را نمی‌دهم. بیشترین گلایه آن ها، این بود که خیلی دروغ شنیده اند.

وی افزود: کاری که ما می‌توانستیم انجام بدهیم اینکه برویم خواهش کنیم و پیگیری کنیم که کارگزار برند باشگاه چون نماینده ما است، کمک کند. چون در عمل ما نمی‌توانیم مذاکره‌ای انجام بدهیم و همه اختیار به آن‌ها سپرده شده است. به بازیکنان گفتیم به شما دروغ نمی گوییم و قول و وعده بدون پشتوانه نمی دهیم. البته  برنامه ما این است که بازیکنان را در جریان چالش‌های باشگاه قرار بدهیم. وقتی توانستیم با اطمینان مشخص کنیم چه روزی و چه درصدی می توانیم پرداخت کنیم، اعلام کرده و این اتفاق رخ می دهد. 80 درصد توان مدیر باید روی 20 درصد اولویت ها باشد. وقتی منابع مالی محدود است، اولویت ها مهم است. در هر صورت ما قول، دروغ و وعده الکی نمی دهیم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که میزان دریافتی بازیکنان چقدر است، عنوان کرد: دریافتی ها مثل آمار است. گاهی با آمار می شود دروغ گفت. وقتی می گوییم بیش از 50 درصد در این فصل بوده، بازیکن در حساب و کتاب خود می گوید این تازه تسویه حساب پول سال قبلم بوده است. به صورت کلی باید بگویم دریافتی امسال بیش از 50 درصد بوده اما با احتساب طلب های گذشته برای بازیکنان این درصد ها متفاوت می شود.

وی در مورد برگزاری جلسات با برخی بازیکنان که ظاهرا با ناراحتی عده ای دیگر توام شده، اظهار داشت: با این اتفاق هایی که در باشگاه رخ داد، طبیعی بود با بازیکنان حرف بزنیم. یک جلسه در تمرین داشتیم و دو جلسه هم به خاطر شرایط کرونایی، چند نفره برگزار کردیم. ما با بقیه بازیکنان هم حرف می زنیم و این جلسات را ادامه می‌دهیم. در دو جلسه قبلی هم حرف ها را شنیدم. آنها می گفتند دروغ به ما زیاد گفته اند و دیگر اعتماد نداریم. متاسفانه فضای بی اعتمادی ایجاد شده است.

هاشمی در خصوص اینکه آیا باشگاه برای پرداخت پول برای تاریخ آخر فروردین قولی به بازیکنان داده، تاکید کرد:  اگر در جلسه ای که اسفند داشتیم و من هم بودم اشاره می شود، همچین قولی ندادیم. اگر پول باشد، چرا ندهیم؟ در حساب بماند بهره تعلق بگیرد؟ مگر اینکه کسی دیگر قول داده باشد که بی اطلاع هستم. بازیکنان کمی صبور کنند و قرار نیست کسی استندبای کسی بماند. بازیکن با ما طرف است و تلاش می کنیم که شرمنده نشویم اما به کسی قول دروغ نمی دهیم. وظیفه ما است که مشکل را حل کنیم و این هم انجام می‌شود.

وی در مورد اینکه نظرش در مورد برگزاری لیگ چیست، گفت: اولویت همه حفظ سلامتی است. بعد از این مرحله، قهرمانی و پوکر قهرمانی با انجام بازی‌ها لذت بخش تر است. اگر این‌طور نشود باز هم ما قهرمانیم ولی دوست داریم بازی ها ادامه پیدا کند.

این عضو هیات مدیره پرسپولیس در ارتباط با اینکه کارگزار برند پرسپولیس با وجود در اختیار داشتن اختیارات برای کسب و کار با این برند، فقط 15 میلیارد در قالب قرض الحسنه به باشگاه پرداخت کرده است و بابت آن چک هم دریافت کرده است، گفت: این مساله، درست است. در مورد این قرارداد بحث مفصلی وجود دارد و فرصت بیشتری برای توضیح لازم است. اینکه در آن مقطع چرا این مدل پول ردوبدل شده، بحث زیاد است. دوست داشتیم این پول همان پیش پرداخت باشد تا کار به مرحله آمدزایی برسد اما تبدیل به قرض الحسنه شد و بابت آن هم چک گرفته اند. باشگاه باید این پول را پس بدهد. داستان این موضوع مفصل است. تا این قرارداد فعال است به آن احترام می‌گذاریم.

وی تاکید کرد: با چالش‌هایی که داریم، با کارگزار مباحث را جلو می بریم. اگر بتوانند شرایط را به درستی فهم و درک کنند که ادامه می دهیم، وگرنه باید برویم سراغ تصمیمات دیگر تا بتوانیم نیازهای درآمدزایی را برآورده کنیم و شرمنده کسی نشویم.

هاشمی اضافه کرد: مشکلات ما با کارگزار در اجرا است. انتظار  این بود در زمان خوب و سریع تری به نتایجی برسیم اما نظرات ما در تامین درآمد حاصل نشد.  به همین دلیل هم در آن مقطع ناچار شدند به شکل قرض پولی را بگیرد که کار پسندیده ای نبود. یا از عهده انجام کار بر می‌آییم یا نه. وقتی نمی توانیم کاری کنیم باید برویم کنار. در حال مشاوره با تیم حقوقی هستیم و مکاتبات زیادی داشتیم. امیدواریم شرایط ما را درک کنند. اگر نه، اختیار خاص خودمان را داریم و اجرایی می کنیم. آن‌ها یک تیم حرفه‌ای در راه‌اندازی و پشتیبانی اپلیکیشن هستند ولی ما با آن‌ها قرارداد اَپ نداریم. قرارداد درآمدزایی داریم و نیازهای مالی باشگاه آن هم در این مقاطع حساس باید تامین شود.

وی در مورد ناراحتی بشار رسن و تمدید قرارداد با بازیکنان برای فصل آینده خاطر نشان کرد: در مورد بازیکنان تیم به دلیل این که هنوز نمی دانیم بازی ها برگزار می شود یا نه؟ فکر می کنم اصولی نیست حرفی درباره بازیکنانی که باید این 9 بازی را انجام بدهند، بزنیم.  تلاش داریم تیم حفظ شود و در زمان مناسب لیست را خواهیم گرفت. برای تمدید قرارداد هنوز اقدامی نکردیم چون اکنون غیر حرفه ای است و متاسفانه برخی باشگاه ها این کار را انجام می دهند.

وی در خصوص اینکه آیا از تیم های خارجی پیشنهادی به پرسپولیس رسیده، گفت: پیشنهادی نرسیده است. در برخی مقاطع برای بازیکنان فرصت های طلایی پیش می آید اما معتقدم برای بازیکن پرسپولیس فرصت طلایی یعنی پیشنهاد از اروپا، نه آسیا. در هر صورت اگر بازیکنی پیشنهادی داشته باشد که در شان باشگاه باشد، آن را بررسی می‌کنیم.

هاشمی در ارتباط با قرارداد بیرانوند با آنتورپ گفت: مشکلی وجود ندارد. مبلغ 200 هزار دلار دیگر این باشگاه باید به ما بدهد که البته توافق بر این بوده که بعد از تست پزشکی پرداخت شود.

مجری برنامه در ادامه بار دیگرعنوان کرد، بازیکنان تیم می گویند کاش باشگاه وعده ندهد که مهردادهاشمی با مخاطب قراردادن بازیکنان، گفت: بازیکنان عزیز پرسپولیس آن روز که آمدیم به شما گفتیم به حضرت عباس ما وعده و وعیدی نیستیم ولی از ما هم نخواهید که به شما قول بی‌حساب بدهیم. این ترکیب هیات مدیره که می بینید، اینقدر مردانگی دارند که اگر حرفی بزند، انجام می دهد.

هاشمی گفت: پرسپولیس شرایط متفاوتی دارد و برای انتخاب کارمند و نیروی خدماتی و هر کسی که در آن گام می‌گذارد باید حساسیت به مراتب بیشتری به خرج داد چه برسد برای انتخاب مدیرعامل. ما باید بتوانیم با انتخاب درست، سازوکار اداره این باشگاه را به سمت مدیریت باثبات ببریم. همچنین به جایی برسیم که اینقدر همه چیز شفاف باشد که همه حساب و کتاب‌ها کاملا در آن روشن باشد تا کسی نتواند قورباغه بگیرد؛ چه برسد به شاه ماهی.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز