خبرگزاری کار ایران

پرسپولیسی‌ها نباید خودخواهانه به موضوع قهرمانی نگاه کنند

بختیاری زاده: باعث و بانی اتفاقات برنامه نوروز فوتبالی باید مجازات شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۸۲۰

پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد تعطیلی لیگ می گوید باید این کار انجام می‌شد زیرا سلامتی انسان‌ها از هر چیزی مهمتر است

به گزارش ایلنا،سهراب بختیاری زاده پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است باید 9 بازی باقیمانده لیگ برتر به صورت فشرده برگزار شود تا قهرمان لیگ مشخص شود و هر چند پرسپولیس 10 امتیاز از بقیه مدعیان جلو است اما فوتبال بازی لحظه‌ها است و در بازی‌های باقیمانده اتفاقات زیادی رخ می‌دهد و ممکن است سرنوشت قهرمانی عوض شود.

در مورد تعطیلی لیگ به دلیل شیوع ویروس کرونا چه نظری دارید؟

باید این کار انجام می‌شد و مسابقات تعطیل می‌شد چون سلامتی انسان‌ها از هر چیزی مهمتر است. تصمیم سختی بود اما باید این کار انجام می‌شد چون سلامتی بازیکنان و تماشاگران مهم بود و کل دنیا همین کار را کردند. مهم این است که بعد از تعطیلی بهترین برنامه ریزی را داشته باشیم و بازیها به خوبی برگزار شود تا حق به حقدار برسد و تیم هایی که تلاش کرده‌اند مزد زحمات شان را بگیرند.

تعطیلی لیگ چه ضربه‌ای به فوتبال زد؟

به هر حال این وقفه‌ها به کیفیت فوتبال کمک نمی‌کند اما جدا از مسائل اقتصادی فوتبال، ما ورزش می‌کنیم تا جامعه شاداب باشد و اگر برگزاری بازیها به سلامتی انسان‌ها ضربه بزند اصلا خوب نیست. این اتفاقی است که افتاده و از جهات زیادی می‌شود به آن نگاه کرد که انسان چقدر آسیب پذیر است و با تمام پیشرفت هایی که بوده بشر باز هم آسیب پذیر است پس نگاه آدم‌ها باید عوض شود و به هم سخت نگیریم. در قرن 21 و با یک ویروس کرونا نیمی از جهان تعطیل می‌شود پس این همه لجبازی و زد و بند و قلدری برای چیست؟یک مقدار رفتارمان انسانی تر باشد و رفتار و گفتارمان تغییر کند. به نظرم این اتفاق تلنگر خوبی بود. این تعطیلی به آمادگی تیم‌ها ضربه می‌زند اما این چند بازی باقی مانده را انجام بدهیم و برای فصل بعد بهتر آماده شویم. مهم این است که نمایندگان ما در آسیا قوی ظاهر شوند و جامعه فوتبال ما قوی تر آماده مسابقات شود.

فکر می‌کنید لیگ چه زمانی شروع شود بهتر است؟

نمی توانم تاریخ دقیقی را بگویم اما مهم این است که این 9 هفته تمام شود و لیگ یک و دو هم هست. می‌شود خیلی فشرده بازیها را برگزار کرد و فصل بعد را بهتر شروع کرد. شرایط ورزش حرفه‌ای با سالهای قبل فرق کرده و اوضاع بهتر شده است و می‌شود بازیکنان با کمترین استراحت زمان ریکاوری خوبی داشته باشند تا برای فصل بعد آماده شوند. امسال این چند بازی زودتر تمام شود و فصل بعد را با برنامه بهتر شروع کنیم.

در مورد حواشی که برنامه نوروز فوتبالی برای باشگاه استقلال و تیمسار خسروانی ایجاد کرد چه نظری دارید؟

اینکه بخواهیم با پخش چند تا برنامه تلویزیونی افتخارات یک باشگاه مثل تاج یا استقلال را زیر سوال ببریم، شدنی نیست. نه تنها از کارنامه تاج یا استقلال نمی‌شود این افتخارات را پاک کرد بلکه از تاریخ هیچ باشگاهی نمی‌شود افتخاراتش را پاک کرد. در برنامه‌ای که زنده پخش می‌شود و ایام نوروز هم بود می‌دانم که کار چقدر سخت است اما یک جوان جمله‌ای را می‌گوید که ناپسند بود و استقلالی‌ها حق داشتند ناراحت شوند و در نهایت مجریان برنامه هم عذرخواهی کردند و مساله جمع شد اما این اتفاقات ناپسند نه تنها برای استقلال بلکه برای هیچ تیمی نباید باشد. استقلال یکی از تیم‌های پر افتخار آسیا است اما چند سال است که نتوانسته قهرمان لیگ ایران شود که برای هواداران سخت است. لیورپول هم 40 سال قهرمان انگلیس نشد اما حرفه‌ای کار کردند و ناامید نشدند. فوتبال همین است و نباید با رفتارهای غیرفوتبالی دنبال تخریب هم باشیم. باشگاهی مثل استقلال یا تاج بودنش در آن زمان که امکاناتش با با منچستر و رئال برابری می‌کرد افتخاری برای کشور است و کارکرد تیمسار خسروانی در باشگاه تاج قابل تقدیر بوده است.

در مورد مرحوم همایون بهزادی هم یک سری حواشی رقم زده شد. در این رابطه چه نظری دارید؟

یک انسان نادان یک حرفی را بدون سند می‌زند و اتفاقاتی رخ می‌دهد که به پیشکسوت‌ها خیلی راحت توهین می‌شود. من همایون خان را اواخر زندگی اش زیاد می‌دیدم و همیشه با احترام در مورد تاج و استقلال صحبت می‌کرد. توهین به پیشکسوت زیبنده نیست و این برنامه تا جایی پیش رفت که همبازی‌های قدیمی حسابی از خجالت هم درآمدند. آن کسی که در این برنامه نوروز فوتبالی باعث و بانی این اتفاقات شد باید تنبیه و مجازات شود چون پیشکسوتان عمرشان را در این باشگاه‌ها گذاشته‌اند و نباید یک جوان در یک برنامه تلویزیونی به گونه‌ای صحبت کند که افتخارات یک باشگاه بزرگ را زیر سوال ببرد. من همایون خان را اکثر اوقات می‌دیدم و انسان بسیار شریفی بود و همیشه با احترام در مورد تاج و استقلال صحبت می‌کرد و توهین به پیشکسوتان شایسته و زیبنده نیست. به هر حال در ورزش رقابت هست اما رفاقت هم هست و اگر رفیق نیستیم، توهین هم نکنیم.

اگر شرایط برای برگزاری ادامه لیگ فراهم نبود تکلیف قهرمان این دوره چه می‌شود؟

یک اتفاق نادر در دنیا افتاده و نمی‌دانم چه تصمیمی می‌گیرند. پرسپولیس الان صدر جدول است و می‌گویند ما باید قهرمان اعلام شویم و آنهایی که صدر جدول نیستند می‌گویند نباید اینطوری باشد. وقتی 9 تا بازی باقی مانده نمی‌شود قهرمان را اعلام کرد چون فوتبال بازی لحظه‌ها است و در این 9 بازی اتفاقات زیادی می‌افتد. پرسپولیس را قهرمان بدانیم حرفه‌ای نیست و پرسپولیسی‌ها هم نباید خودخواهانه به این موضوع نگاه کنند هر چند آنها 10 امتیاز از بقیه تیم‌ها جلو هستند اما 9 بازی دیگر باقی مانده است و باید برای بقیه تیم‌ها هم شانس قهرمانی قائل باشیم اما در حال حاضر چیزی که مهم است سلامتی جامعه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز