خبرگزاری کار ایران

جادوگر به دنبال طلسم شکنی؛

گزارش: کوتینیو دوباره در انگلیس شکوفا می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۳۰۰

فیلیپ کوتینیو، ستاره سابق لیورپول اکنون با قراردادی قرضی در بایرن مونیخ حضور دارد اما زمزمه‌های زیادی پیرامون آینده او شکل گرفته است.

به گزارش ایلنا، کوتینیو از زمان عزیمت به بارسلونا از لیورپول برای دو سال است که در حال تلاش است و سعی می‌کند همان بازیکنی باشد که در لیورپول از او در خاطر داریم، بنابراین آیا "جادوگر" برزیلی می تواند با بازگشت به لیگ برتر فصل بعد دوباره به کار خود پایان دهد؟ با توجه به اینکه بایرن مونیخ احتمالاً نمی‌تواند بند خرید کوتینیو را با مبلغ 109 میلیون پوند نهایی کند، وقتی قرارداد قرضی او از بارسلونا منقضی شد و خود کاتالان‌ها نیز معتقدند که بازگشت او نمی‌تواند به آنها کمک کند، به گزارش اسکای آلمان، آرسنال، چلسی، منچستریونایتد و تاتنهام همگی می‌خواهند او را در فصل آینده با قراردادی قرضی به خدمت بگیرند. با گذشت زمان فقط دو سال از زمان انتقال 105 میلیون پوندی کوتینیو به بارسلونا و تبدیل شدن او به سومین بازیکن گرانقیمت دنیا - بنابراین چه اتفاقی برای این بازیکن در این زمان افتاد که حالا او را در بین بنگاه‌های نقل و انتقالاتی 65-85 میلیون پوند ارزش دارد؟ 

رنسانس قرمزها

وقتی که لیورپول در ژانویه 2013 کوتینیو را از اینتر میلان به مبلغ 8.5 میلیون پوند خریداری کرد، به خصوص با اینکه نراتزوری می‌خواست از ملی پوش برزیلی خلاص شود پس از این که او در طول سه سال حضور در سن سیرو تحت تأثیر قرار نگرفته بود، هیچ تعصبی واقعی در مرسی ساید وجود نداشت. با این حال برندن راجرز، سرمربی وقت سرخ‌ها موفق شد بهترین بازی را در این بازیگر به نمایش بگذارد و وقتی یورگن کلوپ در اکتبر سال 2015 او را در آنفیلد جایگزین کرد، بازی کوتینیو چرخ دنده‌های او دوباره شروع بکار کرد. در زمان عزیمت فیلیپ به نیوکمپ، او با 41 گل زده به برترین گلزن برزیلی در لیگ برتر تبدیل شده بود و ناامیدی واقعی در مرسی ساید وجود داشت. مردی که به عنوان "جادوگر" در رختکن لیورپول شناخته شده بود، در 201 بازی 54 گل در مجموع به ثمر رسانده است و به طور متوسط در هر دیدار یک گل یا یک پاس گل از خود برجای گذاشته بود. 

رویای بارسلونا

درست از همان ابتدا، جایی که بهترین مکان برای مستقر کردن کوتینیو در ترکیب ستاره‌های بارسا بود، وضعیت این بازیکن بسیار مورد بحث قرار گرفت و کم کم به یک موضوع جدی تبدیل شد. وقتی این بازیکن به نیوکمپ وارد شد، آندرس اینیستا همچنان به عنوان هافبک هجومی این باشگاه در ترکیب 4-3-3 مورد اعتماد آنها فعالیت داشت، این بدان معنی بود که کوتینیو باید برای حضور در ترکیب با عثمان دمبله در سمت چپ خط حمله رقابت می‌کرد یا با ناامیدی خودش را جایگزین ستاره کهنه‌کار اسپانیایی می‌دید که در نهایت با فرا رسیدن پایان فصل به ژاپن عزیمت کرد. کوتینیو هر دو نقش را با تمایز در آنفیلد انجام داده بود، اگرچه تنها پس از ورود محمد صلاح در تابستان 2017، او دوباره به میانه میدان رانده شد و توسط کلوپ مجبور به تجدید نظر تاکتیکی شد. 

بعد از اتمام رقابت‌های 2017-2018 با 10 گل چشمگیر و شش پاس گل، بارسا دوباره لالیگا را با قهرمانی پایان برد و در فصل بعد قهرمان کوپا دل ری شد – بدون حضور اینیستا به نظر می‌رسید که کوتینیو توانسته جایگاه خودش را به دست بیاورد. اما ستاره برزیلی در این پست فصل را با 5 گل زده پشت سر گذاست. آلوارو مونترو، روزنامه نگار فوتبال اسپانیا می‌گوید: "او هرگز در بارسلونا احساس راحتی نمی‌کرد. او هیچ اعتماد به نفسی نداشت چراکه با لوئیز سوارز و لیونل مسی، شما باید یک فوق ستاره و از نظر ذهنی قدرتمند باشید و در هر بازی کیفیت و مهارت‌های خود را نشان دهید. با مسی و سوارز، کوتینیو در بهترین موقعیت خود بازی نکرد و زندگی در درون محوطه و خط حمله با این دو بازیکن شگفت انگیز تقریبا غیرممکن بود."

در ادامه فصل بعدی، کوتینیو به بایرن مونیخ قرض داده شد زیرا این بازیکن سعی در راه اندازی مجدد کار خود در بایرن داشت.

غیر قابل مهار در بایرن

در آگوست گذشته بایرن مونیخ با پرداخت حقوق سالانه 11 میلیون یورو و پرداخت 8 میلیون یورو به بارسلونا برای یک فصل این ستاره برزیلی را با قرارداد قرضی جذب کرد. تاریخ نجیب این باشگاه آلمانی با برزیلی های درخشان روبرو است، اما بر اساس شواهد این کمپین، به نظر نمی‌رسد که کوتینیو در این لیست قرار بگیرد. این بازیکن 27 ساله در تابستان گذشته به دنبال قهرمانی با برزیل در کوپا آمریکا وارد مونیخ شد و فرصت جدیدی برای اثبات خودش این بار در بوندس لیگا به دست آورد. از نوامبر گذشته اوضاع برای کوتینیو بهتر شد چرا که پس از جدایی نیکو کواچ و جایگزین شدن هانسی فلیک او به لئون گورتسکا و ایوان پریشیچ ترجیح داده شد. این پلی میکر در دو پست وینگر چپ و راست برای بایرن بازی می‌کند و از نظر فلیک پست هافبک هجومی برای اون بهترین موقعیت است. کوتینیو در هشت بازی اخیر خود قبل از استراحت زمستانی، پنج گل و سه پاس گل در بهترین عملکرد خود در این فصل داشته است. با این وجود اما باشگاه بایرن حاضر نیست تا بند خرید او را فعال کند.

مقصد بعدی کجاست؟

طبق گفته والدین وی، بعد از اینکه بارسلونا علاقه کمی برای بازگشت فیلیپ انجام داده است باشگاه‌های آرسنال، چلسی، یونایتد و تاتنهام همه در حال افزایش مبلغ قرارداد قرضی برای جذب کوتینیو هستند و گدرا معتقد است بازگشت به لیگ برتر بهترین نتیجه را برای این بازیکن خواهد داشت. ناتالی گدرا، خبرنگار برزیلی در این خصوص گفت: "او مدت‌ها تجربه بازی در فوتبال انگلیس را دارد و او یک سبک بسیار منحصر به فرد دارد که می‌تواند چیزهای متفاوتی را برای هر یک از این تیم‌ها به ارمغان آورد.کوتینیو خلاق، همه کاره و ماهر است و هیچکدام از تیم‌هایی که به او علاقه مند هستند بازیکنی با چنین مشخصاتی ندارند – شاید تنها مسوت اوزیل در آرسنال و میسون مونت در چلسی چنین ویژگی را داشته باشند. اما یونایتد و اسپورز قطعاً این کار را نمی‌کنند و فکر می‌کنم همه آنها می‌توانند از خلاقیت وی و از راهی که او در بهترین حالت بازی می‌خواند، بهره ببرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز