خبرگزاری کار ایران

معرفی بازی‌های رایانه‌ای محبوب: F1 2019

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۰۹۱

اگر در قرنطینه خانگی به غیر از تماشای فوتبال و فیلم و سرگرمی‌های دیگر اهل گیم و بازی‌های رایانه‌ای هستید مطمئنا به دنبال پرطرفدارترین‌ها هستید.

به گزارش ایلنا، پس از معرفی و آشنایی با بازی‌های یارانه‌ای یو اف سی و بسکتبال NBA امروز قصد داریم تا با یکی دیگر از بازی‌های محبوب کنسول‌های سرگرمی آشنا شوید. رقابت‌های فرمول یک همیشه به عنوان یک ورزش بزرگ و قابل توجه در سطح جهان برگزار شده و علاقه مندان به این رشته حتی بازی‌های کامپیوتری آن را هم دنبال می‌کنند. آخرین نسخه از این رشته ورزشی در کنسول‌ها به F1 2‌01‌9 نامگذاری شده است.

بیش از ۱۰۰ سال از برگزاری اولین دوره از مسابقات جایزه بزرگ می‌گذرد، مسابقه‌ای که بعدها باعث ایجاد فرمول یک شد. سال ۲۰۱۹ دهمین سالی است که سری بازی F1 توسط Codemasters ساخته می‌شود. درطول این سال‌ها این سری بازی افت و خیز داشته است. در ادامه با آخرین مقالات بازی و نقد بازی F1 2019 همراه دنیای بازی باشید.

در دنیای بازی‌های رایانه‌ای آثاری مانند سری FIFA هستند که سالانه منتشر می‌شوند. پیشرفت‌هایی که هر سال در این نوع بازی‌ها شاهد هستیم، معمولا چندان زیاد نیستند اما هر چند سال یک‌ بار شاهد تغییرات گسترده‌ای مثل تغییر موتوربازی‌سازی هستیم. F1 2019 نسبت به سال گذشته بیشتر در ایجاد تغییرات در بخش Career و اضافه شدن فرمول دو به بازی تمرکز کرده است. البته به راحتی می‌توان گفت که تنوع گیم‌پلی  F1 2019 نسبت به چند سال گذشته پیشرفت چشم‌گیری داشته است.

در بخش Career در ابتدا کاربر بازی را با فرمول ۲ که به نسبت فرمول یک سرعت کم‌تری دارد، شروع می‌کند و در ادامه و با پیشروی در بازی می‌توان به رقابت‌های فرمول یک دست پیدا کرد. پس از یک‌ سری از مسابقه‌ها گزارشگر از بازیکن سوالاتی را می‌پرسد که عموما مربوط به مسابقه‌ای است که انجام داده یا مربوط به تصمیمات آینده وی است. امکان انتخاب تیمی که برای آن مسابقه می‌دهید و دریافت پیام از رقیبان و شخصی‌سازی و … تنها بخشی از امکاناتی هستند که برای بازیکن در F1 2019 فراهم شده است.

معرفی بازی‌های رایانه‌ای محبوب: F1 2019

متاسفانه تمرکز بر فرمول دو در بخش Career نسبت به تمرکزی که بر روی فرمول یک شده است به مراتب کمتر است. این درست است که حتی از اسم بازی هم مشخص است که این اثر برای تجربه‌ی فرمول یک ساخته شده است، اما زمانی که یک سازنده ویژگی جدید را به بازیش اضافه می‌کند بهتر است که تعادل برای استفاده از آن ویژگی را هم ایجاد کند. هوش مصنوعی همواره در بازی‌های مسابقه‌ای یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در طراحی و برنامه‌نویسی بوده است چرا که اگر این بخش بد و نامتوازن باشد، می‌تواند باعث خیلی سخت شدن یا آسان شدن یا غیر واقعی شدن رقابت شود. Codemasters در F1 2019 به خوبی توانسته این مشکلات را حل کند. هوش مصنوعی خودروهای رقیبان واقعی به نظر‌ می‌رسند و حالت تهاجمی نیز دارند.

بخش چند‌نفره هم‌ تنوع خوبی دارد؛ از رقابت‌های Unranked گرفته تا رقابت‌های Weekly و حتی بخش چندنفره‌ی LAN هم وجود دارد. البته جای خالی Split Screen را می‌توان حس کرد. در F1 2019 بیش از ۲۴ پیست و همچنین ۴۰ خودرو وجود دارد. به صورت کلی، خودروها شامل فرمول یک و فرمول دو و کلاسیک هستند.  Codemasters‌ توانسته تنوع بالایی در خودروها و پیست‌ها ایجاد کند.

ایجاد تعادل در سختی بازی‌های رایانه‌ای یکی از کارهای سخت طراحان بازی است. به لطف طراحی خوب سیستم‌های Assist و هم‌چنین ایجاد تعادل خوب در درجه‌ی سختی بازی، افراد کم‌تجربه یا باتجربه به راحتی می‌توانند از این بازی لذت ببرند. زاویه دید پیش‌فرض از بالای سر راننده است. در این زاویه دید تسلط کافی بر موقعیت خودرو در جاده وجود دارد. همچنین حس سرعت به خوبی به بازیکن انتقال داده می‌شود اما زاویه دیدهایی که از پشت خودرو هستند حس سرعت را خیلی خوب به بازیکن منتقل نمی‌کنند.

این عنوان از کنترلر‌هایی نظیر دسته‌ Xbox one پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت ویبره نیز برای کنترلر وجود دارد. کنترل خودروها حتی با کیبورد هم بد نیست. اما برای داشتن نزدیک‌ترین حس به رانندگی واقعی تجربه‌ F1 2019 با فرمان بهتر است.

تریلر این بازی را مشاهده می‌کنید:

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز