خبرگزاری کار ایران

معمای بی‌جواب پرسپولیس؛ چرا استوکس؟

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۰۷۶

ماجرای پرسپولیس و آنتونی استوکس به پرده آخر و پایانش رسید. مهاجم ایرلندی بی‌توجه به قراردادش حاضر نشد به تهران برگردد و پرسپولیس هم پس از انتشار خبر دستگیری او در فرودگاه لندن و دادگاهی‌اش در روزهای آینده ترجیح داد قیدش را بزند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، چنین فرجامی با توجه به سابقه این مهاجم جنجالی قابل پیش‌بینی بود، با این حال تصور نمی‌شد پرونده‌اش اینقدر زود بسته شود. او به قراردادش با تراکتور چند ماه متعهد ماند، در حالی که در پرسپولیس تنها سه بازی دوام آورد و شخصیت شورشی‌اش را خیلی زود نمایان کرد.

زمانی که خبر مذاکره پرسپولیس با این بازیکن مطرح شد، همه یاد سابقه بی‌نظمی‌های او با تیم تبریزی افتادند و این سؤال به وجود آمد که «چرا استوکس؟» مربیان سابق تراکتور که سابقه همکاری با استوکس را داشتند، معتقد بودند که اگر مهاجم ایرلندی بهترین بازیکن جهان هم باشد، جذب او با توجه به رفتارش تصمیم درستی نیست، با این حال انصاری‌فرد با شوق زیادی از این انتقال صحبت می‌کرد.

در فوتبال ایران مرسوم است که بازیکنان خارجی با سابقه بازی در لیگ برتر طرفداران بیشتری دارند. مدیران و مربیان باشگاه‌ها معمولاً شناخت محدودی از فوتبال بین‌المللی دارند و سراغ بازیکنانی می‌روند که امتحان‌شان را پس داده‌ باشند. فولاد برای تقویت خط میانی سراغ پاتوسی رفت که در استقلال درخشیده بود و گل گهر که دنبال گلزن می‌گشت، منشا را برای چهارمین بار به ایران برگرداند.

درباره استوکس هم می‌توان گفت که امتحانش را در تراکتور پس داده بود، با این تفاوت که در مقایسه با خارجی‌های دیگر به خاطر بدقولی‌هایش نمره مردودی گرفته بود و آزمودن دوباره‌اش تصمیم اشتباهی بود که مدیریت پرسپولیس گرفت. اگر پرسپولیس نیاز به مهاجم خارجی داشت، می‌توانست سراغ بازیکنان آزاد زیادی برود که در بازار وجود داشت، ولی با استوکس قرارداد بست که احتمال تکرار بدقولی‌ها و رفتار غیرحرفه‌ای‌اش خیلی بالا بود.

پس از پایانی که همه انتظارش را داشتند، مدیران باشگاه وعده دادند که از طریق فیفا تلاش می‌کنند پولی را که به استوکس داده‌اند پس بگیرند، ولی این طلب غرامت حتی اگر عملی شود، تمام ضرر و زیانی که پرسپولیس در این ماجرا متحمل شده را جبران نمی‌کند. کادر فنی حالا مجبور است تا پایان فصل بدون مهاجمی سر کند که رویش حساب باز کرده بود. هرچند پرسپولیس در لیگ برتر صدرنشین است و فاصله خوبی با رقیبانش دارد، ولی هنوز کار تمام نشده و علاوه بر آن در لیگ قهرمانان هم بازی‌های حساسی در پیش دارد. اگر هم پرسپولیس مدعی باشد که با همین مهاجمان می‌تواند در ادامه مسیر موفق شود، به این سؤال می‌رسیم که پس چرا انصاری‌فرد برای جذب استوکس این همه اصرار داشت؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز