خبرگزاری کار ایران

پیش بازی ال کلاسیکو: زیدان به دنبال خروج از فشار/ ستین به دنبال شروع موفق

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۶۳۰

رئال و بارسا در شرایطی به مصاف هم می‌روند که هر کدام به دلایلی به 3 امتیاز این بازی نیاز مبرم دارند.

بارسلونا در حالی به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو می‌رود که دو امتیاز بیشتر از رئال مادرید دارد. رئال در سه بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها پیروز نشده است و در لیگ قهرمانان هم برابر منچستر سیتی دو بر یک باخته است. رئال مادرید چند هفته پیش صدرنشین لالیگا بود اما با این حال از زین‌الدین زیدان انتقاد می‌شد که تیمش در برخی از پیروزی‌هایش متقاعدکننده ظاهر نشده است. آنها در پنج مسابقه اخیر خود در تمامی رقابت‌ها تنها یک پیروزی داشته‌اند و در جام حذفی و لیگ قهرمانان هم شکست خورده‌اند.

زیدان به این ترتیب زیر فشار انتقادات هواداران قرار دارد. هرچند پیروزی مقابل بارسلونا می‌تواند اوضاع را در برنابئو برگرداند اما اگر آنها برابر بارسلونا شکست بخورند، در فاصله تنها 12 مانده به پایان رقابت‌های این فصل لالیگا پنج امتیاز از حریف عقب خواهند افتاد. با توجه به شکست رئال برابر سیتی، زیدان بر این باور است که این مسابقه بهترین زمان برای بازیکنانش است که ارزش خود را اثبات کنند.

کریم بنزما در این فصل 18 گل به ثمر ر سانده است اما این بازیکن فرانسوی حالا پنج بازی است که نتوانسته گلی بزند. رئال مادرید با افول این بازیکن 32ساله دچار مشکل در گل‌زنی شده و این نشان می‌دهد که آنها تا چه حد به بنزما وابسته بوده‌اند. ادن آزار هم که تا تابستان غایب خواهد بود. گرت بیل در ماه‌های اخیر گاه و بیگاه در ترکیب تیم قرار گرفته است اما آخرین باری که او در یک گل تأثیر مستقیم داشت به 5 اکتبر برمی‌گردد. او مقابل من‌سیتی به عنوان بازیکن جانشین به زمین رفت و دیدار بزرگی مانند ال‌کلاسیکو یکشنبه می‌تواند این بازیکن 30ساله را به اوج برگرداند.

کیکه ستین هم مانند زیدان مسئولیت فراوانی روی دوش خود حس می‌کند. ستین پس از شروع نه‌چندان خوب در نوکمپ، با بارسا در لالیگا سه پیروزی پیاپی کسب کرده و این تیم را به صدر جدول برگردانده است. روند شکست‌ناپذیری آنها با تساوی یک بر یک در خانه ناپولی ادامه یافت و آنها حالا بخت خوبی برای راهیابی به دور بعد لیگ قهرمانان دارند. برخی به توانایی‌های این مربی 61ساله تردید دارند اما او با اینکه به دلیل مصدومیت بازیکنان در چینش تیمش مشکل داشته، توانسته نتایج را بهبود بخشد. هرچند آمدن مارتین بریت‌ویت باعث شده که بارسا در خط حمله بازیکنان بیشتری داشته باشد اما ستین باید فشار را از روی لیونل مسی و آنتوان گریزمان بردارد.

از هشت گل اخیر بارسلونا، شش گل را این دو نفر زده‌اند و به این ترتیب این حس تقویت شده که اگر یکی از آنها مانند عثمان دمبله یا لوییس سوارس مصدوم شوند، بارسلونا ممکن است فصل را بدون جام به پایان برساند. بارسلونا در 10 بازی زیر نظر ستین تنها سه بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته است اما این حس وجود دارد که بارسا با حضور دو ستاره‌اش در خط حمله، همیشه بخت پیروزی دارد. با این حال، بهترین عملکرد گریزمان در این فصل زمانی بوده که در سمت چپ بازی کرده است اما انتظار می‌رود او مقابل رئال در مرکز خط حمله باشد.

جرارد پیکه در آخرین دقایق بازی با ناپولی آسیب دید اما انتظار می‌رود به این مسابقه برسد. هرچند جوردی آلبا به بازگشت به میادین نزدیک شده است اما احتمالاً جونیور فیرپو به حضور در سمت چپ خط دفاعی ادامه خواهد داد. با توجه به اینکه این بازی بسیار دشوار است، آرتورو ویدال احتمالاً به جای آنسو فاتی در ترکیب ثابت قرار می‌گیرد.

ویدال می‌تواند در سمت چپ خط حمله بازی کند یا اینکه پشت سر دو مهاجم به میدان برود. زیدان هم شاید در رئال همین کار را انجام دهد. او ایسکو را می‌تواند در سمت راست خط حمله قرار دهد یا اینکه به او پست میانی‌تری بدهد. فدریکو والورده هم احتمالاً به لوکا مودریچ ترجیح داده می‌شود. رودریگو هم به دلیل اخراج در بازی تیم دوم رئال مادرید از این بازی محروم است.

 

ترکیب احتمالی 2 تیم

رئال مادرید: کورتوا؛ کارواخال، واران، راموس، مندی؛ کروس، کاسمیرو، والورده؛ ایسکو، بنزما، بیل

بارسلونا: تراشتگن؛ سمدو، پیکه، اومتیتی، فیرپو؛ آرتور، بوسکتس، دی‌یونگ؛ ویدال، مسی، گریزمان

منبع: Sports Mole

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز