خبرگزاری کار ایران

محمودی: نامه فیفا تهدیدآمیز بود/ اصلاح اساسنامه ضروری است

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۲۳۳

مشاور حرفه‌ای سازی فوتبال، نامه‌ فیفا به ایران را به دلیل خطر تعلیق زمان انتخابات تهدیدآمیز خواند و گفت: فیفا در این نامه با لحن آمرانه ای تاکید کرده که تا زمان تغییر اساسنامه حق برگزاری انتخابات را نداریم.

به گزارش ایلنا، برنامه "ورزش بدون ویرایش" با موضوع انتخابات فدراسیون فوتبال و با حضور دکتر مهدی محمودی مشاور حرفه ای سازی فوتبال در اتحادیه فوتبال باشگاه های کشور و حقوقدان و مهندس سعید فائقی معاون اسبق سازمان تربیت بدنی از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

محمودی نامه فیفا به ایران در 24 فوریه را به دلیل خطر تعلیق زمان انتخابات تهدیدآمیز خواند و گفت: فیفا در این نامه لحن آمرانه ای دارد و صراحتاً تاکید کرده که تا زمان تغییر اساسنامه حق برگزاری انتخابات را نداریم.

وی با اشاره به بخشنامه 1588 فیفا در تاریخ 10 مردادماه 1396 گفت: فیفا در این بخشنامه بیان کرده که فدراسیون ها باید نشان دهند حداقلِ مدیریت خوب را در مقررات خود پیش بینی کرده اند و مواردی را هم عنوان کرده اما ما فاقد این موارد بودیم.

مشاور حرفه ای سازی فوتبال در اتحادیه فوتبال باشگاه های کشور گفت: طبق اساسنامه جدید فیفا، رئیس فدراسیون یک نقش سمبلیک دارد و همه امور به دبیرکل واگذار می شود اما ما فاقد مطالبات فیفا برای حداقل مدیریت خوب هستیم. فیفا وظایف سیاسی را از اداری جدا کرده و طبق نظر آن مجمع فدراسیون باید روسای نهادهای قضایی را انتخاب کند که ما در اساسنامه خود چنین موردی را هم نداریم.

محمودی ادامه داد: فیفا یک شورایی را به جای هیئت اجرایی تعریف کرده که موظف به نظارت و تصمیم گیری استراتژیک هستند و تصمیم گیر نهایی و قانونگذار باید مجمع فدراسیون باشد.

وی با بیان اینکه باید یک نهاد مستقل از سوی فیفا به عنوان کمیته ممیزی بر حساب های مالی فدراسیون نظارت کند گفت: متاسفانه این کار در فدارسیون ما انجام نمی شود و با همان سیستم قبلی یک گزارش مالی تهیه می شود.

این حقوقدان بیان کرد: ما موظف به تطابق اساسنامه فدراسیون فوتبال با اساسنامه فیفا هستیم و از سال 1390 باید این کار را انجام می دادیم و به نظرم روند اصلاح اساسنامه خیلی پیچیده نیست و باید به راحتی انجام شود.

مشاور حرفه ای سازی فوتبال در اتحادیه فوتبال باشگاه های کشور گفت: متاسفانه سیاست فدراسیون در سال های گذشته پنهان کردن مشکلات بوده و به نظرم باید احتیاط کنیم و کمیته ای برای تغییر اساسنامه فدراسیون تشکیل شود.

همچنین در ادامه، فائقی در رابطه با نوع تعامل ایران با فیفا اظهار داشت: رفتارهای ما در زمان آقای علی آبادی به سمتی رفت که ما تعلیق شدیم و شواهد گویای این نکته است که تعامل با فیفا از سوی ما ضعیف شده و البته مانند گذشته برای به دست آوردن کرسی های مهم بین المللی تلاشی نمی کنیم.

وی افزود: فیفا بر اساس منابع در اختیار و بحث شفافیت در دنیا احساس کرده که شاید اتفاقاتی برای انتخابات فدراسیون بیفتد ضمن اینکه مطبوعات ما هم از انتخابات مهندسی شده سخن می گویند لذا فیفا هم از منظر نظارتی خود ورود خواهد کرد و قطعاً مسائل بیشتری برای آنها آشکار خواهد شد.

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی درخصوص عضویت کانون مربیان در مجمع فدراسیون فوتبال گفت: ما در یک زمانی برای فدراسیون ها قانون نداشتیم و برای قانونمند شدن آن فدراسیون را با موسسات عمومی غیردولتی تطبیق دادیم و قرار شد که دولت اساسنامه را تصویب کند که تصویب شد و دولت هم تصویب تغییرات اساسنامه را بر عهده مجمع گذاشت.

فائقی با تأکید بر اینکه در اساسنامه جدید کانون باید جایگزین سرمربی تیم ملی شود اظهار کرد: فوتبال در حال حاضر جزو ورزش های حرفه ای است اما ما همچنان قانون ورزش ما مربوط به 50 سال قبل را اجرایی می کنیم.

وی همچنین مطرح کرد: وزارت ورزش باید قانون جدیدی را تدوین و جایگاه جدید فدراسیون ها را بر اساس قانون حرفه ای تعریف می کرد.

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی معتقد است که نامه فیفا به ایران نه تنها تهدیدآمیز نبوده بلکه خیلی هم مودبانه و در جواب نامه ما بوده و در پایان هم نقشه راه را از ایران مطالبه کرده است.

فائقی ادامه داد: فیفا به ما فرصتی داده تا نقشه راه به آنها ارائه دهیم و در صورت عدم ارائه نقشه راه و اصلاحات مورد نیاز باید زمان انتخابات ریاست فدراسیون را به تعویق بیندازیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز