خبرگزاری کار ایران

قاضی زاده هاشمی:

اساسنامه فدراسیون فوتبال بازیچه یک عده خاص شده است

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۲۱۷

نماینده مردم فریمان در مجلس معتقد است که بخشی از هرج و مرج در فوتبال ناشی از این است که ما اساسنامه را بازیچه یک سری افراد خاص قرار داده ایم.

به گزارش ایلنا، برنامه "ورزش بدون ویرایش" با موضوع انتخابات فدراسیون فوتبال و با حضور دکتر احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی و سعید ناصری دبیرکل کانون مربیان فوتبال ایران از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

قاضی زاده در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان کرد: "قانون منع به کارگیری بازنشستگان" آغازی برای تحول در 14 فدراسیون ورزشی بود که در ارکان 13 فدراسیون کشور اجرایی شد اما در فدراسیون فوتبال از همان ابتدای تصویب قانون شاهد مقاومت هایی بودیم.

وی افزود: شاید اگر این تحول گرایی در فدراسیون فوتبال کشورمان به صورت مسالمت آمیز و بدون مقاومت ایجاد شده بود اکنون شاهد این همه اتفاقات بد برای ورزش فوتبال کشورمان نبودیم اما متاسفانه مقاومت کردند و احساس هم می کنند که این مقاومت نتیجه می دهد درصورتیکه برعکس است و هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.

نماینده مردم فریمان در مجلس معتقد است که فرار از پاسخگویی و تحول گرایی ظرف دو سال منجر به آسیب دیدگی فوتبال ایران از منظر حیثیتی و نتیجه ای و مالی گذشته شد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون فوتبال ایران باید تابع نهادهای بین المللی باشد یا بین قانون مدنی کشور، فیفا و AFC در تعامل باشد؟ گفت: در ایران حتی شرکت های خصوصی نیز تابع قوانین حمهوری اسلامی اند و لذا نمی توان گفت چون یک نهاد خصوصی است پس از هر نوع قانونی آزاد است ضمن اینکه خود فیفا نیز تابع قوانین کیفری، جزایی و مدنی کشور سوئیس است کمااینکه مقامات فیفا به دلیل جرائم مالی و پولشویی در این کشور بازداشت شدند.

قاضی زاده ادامه داد: سفارتخانه های خارجی نیز، که نماینده سیاسی و دیپلماتیک یک کشور خارجی اند و خاک سفارتخانه ها جزو خاک آن کشور محسوب می شود اما در مورد قوانین عامل و عمومی تابع قوانین کشور محل استقرار هستند.

وی با اظهار اینکه اساسنامه فدراسیون هیچگاه در هیئت وزیران هم به تصویب قطعی دولت نرسیده و فقط در کمیسیون فرعی دولت نهم عنوان شده گفت: اگر این اساسنامه مصوبه رسمی دولت بود باید در کمیته تطبیق آئین نامه های دولتی و مصوبات دولت با قوانین داخلی در مجلس مورد رسیدگی قرار می گرفت اما این اساسنامه هیچ اه به مجلس راه نیافت و منتشر هم نشد.

نماینده مردم فریمان در مجلس ضرورت اصلاح اساسنامه را یادآور شد و گفت: این اساسنامه حتماً باید سیکل قانونی قانون داخلی کشور را طی کند و در مجلس شورای اسلامی تبدیل به قانون داخلی شود تا بازیچه دست یک سری افراد خاص نشود.

این مقام مسئول معتقد است که بخشی از هرج و مرج در عرصه فوتبال ایران ناشی از این است که ما اساسنامه را بازیچه یک سری افراد خاص قرار داده ایم و این به معنای به اسارت بردن فوتبال کشورمان است.

قاضی زاده با بیان اینکه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال ابهامات قانونی ندارد بلکه ابهامات ناشی از مدیریت و ماندگاری در عرصه قدرت فدراسیون است گفت: انتخابات فدراسیون فوتبال نباید از قبل مهندسی شده و هدایت شده باشد و باید آزاد و واقعی باشد و شرایط کاندیداها نیز باید با قانون کشور تطبیق داده شود.

همچنین در ادامه این برنامه ورزشی از رادیو گفت و گو ناصری اظهار داشت: گروهی از مربیان کشور ما در آذرماه سال 1380 کانون مربیان فوتبال را در اداره ثبت شرکتها به ثبت رساندند و در همان ماه مجددا مجوزهای لازم برای فعالیت تحت عنوان "کانون صنفی مربیان" را از طریق وزارت کشور اخذ کردند.

وی افزود: تا به این لحظه که 18 سال از فعالیت ما می گذرد شش انتخابات با حضور نماینده وزارت کشور برگزار شده و در واقع وزارت کشور ما را به رسمیت می شناسد.

دبیرکل کانون مربیان فوتبال ایران یادآور شد: کانون های استانی نیز در سال 1387 بر اساس سیاست وقت راه اندازی شدند و در حال حاضر 33 استان به صورت مستقل برای ما فعالیت می کنند.

وی با اشاره به عمده فعالیت این کانون های استانی بیان کرد: نمایندگان ما همه ساله به استانها می روند و برترین های هر استان را با رأی مربیان همان استانها انتخاب می کنند ضمن اینکه ما بر اساس ماده 22 اساسنامه فدراسیون فوتبال عضو مجمع عمومی هستیم اما برگه های شرکت در مجمع و تاییدیه ها به ما تعلق نگرفت.

دبیرکل کانون مربیان فوتبال ایران با بیان اینکه اساسنامه مصوب سال 1390 رسماً ملاک برگزاری انتخابات است گفت: ما در تاریخ هفتم اسفند ماه به آقای شکوری نامه زدیم و درخواست کردیم که فرم پیشنهادی نامزدهای انتخاباتی به دلیل عدم ارسال در زمان مناسب ابطال شود و همچنین نسبت به انجام تشریفات قانونی و ارسال دعوتنامه به کانون مربیان جهت حضور در مجمع انتخاباتی 25 اسفند 1398 طبق اساسنامه اقدام عاجل به عمل آید.

وی ادامه داد: اینکه چه شخصی از کانون مربیان در مجمع حاضر خواهد شد مربوط به تصمیم هیئت مدیره است و اگر قرار باشد این برگه ها به رسمیت شناخته شوند باید مهر کانون را داشته باشند که ما چنین مهری را در اختیار کسی قرار ندادیم.

ناصری با بیان اینکه تعویق انتخابات پیامدهای منفی برای ما خواهد داشت مطرح کرد: چرا نامه های قبلی فیفا به فدراسیون در اختیار رسانه ها قرار داده نشده اما نامه اخیر فیفا مطرح شده است و این اساسنامه برای چه کسانی حاشیه امن را ایجاد می کند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز