خبرگزاری کار ایران

دنیزلی: اسکوچیچ به یک شرط در ایران موفق می‌شود/ دایی یا قلعه‌نویی گزینه‌های بهتری برای تیم ملی بودند/ دوست دارم تراکتور قهرمان شود و پتانسیلش را دارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۰۸۶

سرمربی سابق تراکتور در مورد وضعیت این تیم، فوتبال ایران و تیم ملی ایران صحبت‌های جالب و شنیدنی مطرح کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مصطفی دنیزلی، سرمربی سابق تراکتور که پیش از رسیدن به نیم فصل رقابت‌ها از هدایت این تیم کنار رفت این روزها با وجود دوری از فوتبال، نتایج و اتفاقات را رصد می‌کند و هنوز پیگیر فوتبال ایران است. صحبت‌های او را در مورد تیم ملی ایران و شرایط لیگ و تراکتور می‌خوانید:

 

* اولین سؤال ما از شما در مورد اسکوچیچ است. شما در مقطعی خودتان مربی تیم ملی ترکیه بودید. مربی جوان کروات در تیم ملی ایران موفق می‌شود؟

جنس فوتبال ایران جور است. این یعنی آنکه تیم ملی‌تان از همه جنس‌ها بازیکن در تیمش دارد؛ بازیکنانی تکنیکی و گرهگشا تا بازیکنانی سرزن و بلندبالا و همچنین سرعتی و دونده و درگیرشونده. همه این مسائل را گفتم تا بدانید در تیم ملی ایران بازیکنان بسیار خوبی حضور دارند و این تیم مربی می‌خواهد که جدا از دانستن مسائل روز فوتبال، یک مدیر باشد. اسکوچیچ از فوتبال کرواسی و اروپا آمده و آنطور که به من گفته‌اند ایشان چند سال با چند تیم مختلف ایران هم کار کرده به همین دلیل شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد و این مسأله خیلی می‌تواند به مربی جدید ایران در کارش و هدایت تیم ملی کمک کند. اسکوچیچ مربی فوتبال بلد است و می‌تواند در تیم ملی ایران موفق شود به شرط آنکه بازیکنان تیم ملی ایران را مانند کی‌روش به‌خوبی مدیریت کند و از آنها بهترین بازی را بگیرد.

 

* اما در ایران بعضی منتقدان معتقدند مربیان ایرانی مانند دایی و قلعه‌نویی به‌دلیل تجربه قبلی حضورشان در تیم ملی گزینه‌های بهتری نسبت به اسکوچیچ بودند؟

من هم معتقدم اگر مربی ایرانی بود بهتر بود چون بالاخره مربی ایرانی به شرایط روحی روانی بازیکنان ایرانی شناخت خیلی خوبی دارد و از شرایط فنی آنها شناخت بیشتری دارد، اما فکر می‌کنم حالا که فدراسیون فوتبال ایران مربی تیم ملی ایران را انتخاب کرده دیگر نباید به اینطور بحث‌ها پرداخت که مربی ایرانی بود بهتر می‌شد و او برای تیم ملی گزینه مناسب‌تری بود. الان که مربی تیم ملی‌تان انتخاب شده باید از او بیشترین حمایت را داشته باشید و امکانات مورد نظر ایشان را در اختیارش قرار دهید تا او بتواند در کارش موفق شود.

 

* ایران در دور رفت مقابل تیم‌های عراق و بحرین باخت‌های بدی را متحمل شد. به‌نظرتان این باخت‌ها با مربی جدید جبران خواهد شد؟ موضوعی که هنوز هم تردید‌ها و نگرانی‌هایی در رابطه با آن وجود دارد.

به‌نظرم فوتبال ایران و پتانسیل‌اش همیشه بالاتر از عراق و بحرین بوده و هست و من نمی‌دانم چرا با وجود این برتری‌ها ایران به دو تیم عربی باخته، اما با این وجود اگر اسکوچیچ در کنار کادر فنی بتواند تیمش و بازیکنانش را به‌خوبی مدیریت کند حتماً می‌تواند تیم ملی ایران را در دور برگشت در چهار بازی‌اش هم به پیروزی برساند و این اصلاً برای تیم ملی ایران کاری سخت و ناشدنی نیست.

 

* در مورد فوتبال باشگاهی ایران می‌خواستیم نظرتان را بدانیم. شانس تیم سابق‌تان را برای قهرمانی چقدر می‌دانید و در مورد سرمربی فعلی تراکتور یعنی ساکت الهامی چه نظری دارید؟

به‌نظرم چهار تیم بالای جدولی یعنی پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور شانس قهرمانی دارند و در این بین من دوست دارم و امیدوارم تراکتور قهرمان ایران شود، چون این تیم را تیمی با پتانسیل بالا می‌دانم و معتقدم تراکتور با وجود چند امتیاز کمتر با صدر این پتانسیل را دارد که به صدر برود و در این رده بماند و قهرمان شود. در مورد ساکت الهامی هم باید بگویم که الهامی یک مربی خوب و جوان است که خوشحالم تیمش را خوب هدایت کرده است. الهامی مربی جوان اما خوب است که فکر می‌کنم قلق تیم خوب دستش آمده و با احاطه خوبی که به تیم پیدا کرده حتماً می‌تواند تیم تراکتور را به موفقیت‌های بزرگتری برساند.

 

* بعد از جدایی از تراکتور در کشورتان کار فوتبالی یا مفسری انجام می‌دهید؟

چند پیشنهاد برای کار داشتم اما فعلاً ترجیح دادم بیشتر استراحت کنم از همین رو الان فقط بیشتر اوقاتم را به استراحت و دیدن نوه‌هایم می‌گذرانم. دو نوه خیلی شیرین دارم که به‌نوعی همه زندگی من هستند که از دیدن آنها سیر نمی‌شوم و بیشتر وقتم را صرف دیدن آنها می‌کنم.

 

* در ترکیه طرفدار چه تیمی هستید؟

من طرفدار تیم بشیکتاش هستم و از ابتدا هم سرسخت طرفدار تیم سیاه و سفید فوتبال ترکیه یعنی بشیکتاش بوده و هستم و تیم مورد علاقه‌ام محسوب می‌شود. این تیم را خیلی دوست دارم هرچند که متأسفانه بشیکتاش امسال شانسی برای قهرمانی ندارد.

 

* در مورد تیم‌های ایرانی و شرایط‌شان در لیگ قهرمانان آسیا هم می‌خواستیم نظرتان را جویا شویم. چرا تیمی از ایران سال‌هاست که قهرمان لیگ قهرمانان آسیا نشده است؟

فکر می‌کنم در ایران مسأله امکانات خیلی مهم است. در فوتبال ایران امکانات زیادی وجود ندارد و تیم‌ها به‌لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در مضیقه هستند در حالی که این مسأله به بهترین شکل ممکن در کشورهای شرق آسیا و تیم‌های عربی وجود دارد. تیم‌های ایرانی به‌لحاظ فوتبالی خیلی جلوتر از عرب‌ها هستند اما مشکل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای تیم‌های باشگاهی‌تان مشکل‌ساز خواهد شد. من فکر می‌کنم تیم‌های عربی تجربه و کار 40 سال پیش تیم‌های ترکیه‌ای را تکرار می‌کنند و از چند سال پیش بازیکنان مسن اروپایی و برزیلی را جذب کردند تا به این ترتیب از تأثیرگذاری آنها به بهترین شکل ممکن استفاده ببرند. مثلاً همین تاباتا که در لیگ قطر بازی می‌کند را من از تیم ترابوزان به بشیکتاش آوردم و این بازیکن بعد از چند سال بازی در لیگ ترکیه به لیگ قطر رفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز