خبرگزاری کار ایران

تیم داوری دربی را خدا بغل کرده است

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۷۷۸

داوران دربی 92 در کنار تصمیمات شجاعانه و درست‌شان خوش‌شانس هم بودند.

به گزارش ایلنا، اگر به لیست «خدا بغل‌کرده‌های» فوتبال ایران این روزها بخواهیم کسی را اضافه کنیم شانس بیژن حیدری، سعید علی نژادیان و سعید قاسمی بیش از بقیه است. آنها شهرآورد تهران را سوت و پرچم زدند و بسیار خوشبخت هستند که دو گل پرسپولیس را سالم اعلام کردند. فقط تصور کنید اشتباه می‌کردند، مثلاً گل بشار رسن در شرایط آفساید به ثمر می‌رسید یا درست بود و آنها مردود اعلام می‌کردند. دو گلی که بدون حضور عادل فردوسی‌پور و رسم پرسپکتیو و به کمک فریز کردن تصاویر باز هم با دشواری، سالم تشخیص داده شدند.

پرچم نزدن روی دو گل علی‌پور و رسن جسارت بسیار زیادی می‌خواست. آنقدر روی لبه تیغ بود که حتی اگر کمک داور پرچم می‌زد هم قابل درک بود اما در فضای هواداری چطور؟ در فضای مجازی همین اندازه موضوع درک شدنی بود یا زندگی را به کام تیم داوری سیاه می‌کردند؟ فدراسیون فوتبال و کمیته داوران و وزیر و ... زیر سؤال می‌رفت که یک توطئه بزرگ صورت گرفته و نقشه بوده و ... کار داوران بازی قابل تحسین و درخشان بود اما آیا تضمینی وجود دارد که تا انتهای لیگ داوران بتوانند این همه دقیق و خوش‌شانس باشند؟

در ایران عادت داریم شعار بدهیم «علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد» اما خودمان هم می‌دانیم فقط وقتی اتفاقی می‌افتد روی آن متمرکز می‌شویم، بحث و نقد می‌کنیم و دنبال چاره‌جویی می‌افتیم، وقتی همه چیز با خوش‌شانسی ختم به خیر می‌شود نهایتاً صلواتی می‌فرستیم و می‌گذریم! کمتر کسی به فکر علاج و پیشگیری تکرار آن می‌افتد. از پلاسکو و زلزله تا قطع برق و خرابی کلید و قفل در همین رفتار را تکرار می‌کنیم.

 لیگ اندک اندک دارد به نقطه جوش می‌رسد و فشار روی داورها افزایش پیدا می‌کند آیا از همین امروز به فکر راه‌اندازی VAR برای فصل بعد هستیم یا باز هم ماجرا به محاق می‌رود و انتهای تابستان که لیگ می‌خواهد شروع شود به فکر چاره می‌افتیم؟

دیدار پرسپولیس و استقلال عملاً به خیر گذشت ولی یادمان رفته است که در فصل گذشته و حتی بازی استقلال – سپاهان و خطاهای داوری ماجرا چه ابعادی پیدا کرد؟ از همین امروز باید به فکر تأمین زیرساخت‌ها برای VAR بود و فراموش نکرد که فاجعه می‌تواند خیلی ساده رخ دهد. وزارت ورزش و جوانان در چند سال اخیر بارها زیر فشار هواداران قرار گرفته که سوگیری دارد و شخص وزیر به صورت ویژه هوای یک تیم را دارد! استقلالی‌ها می‌گویند اسم آن تیم پرسپولیس است، تراکتوری‌ها می‌گویند استقلال و پرسپولیس و پرسپولیسی‌ها معتقدند تراکتور، استقلال و سپاهان! ... موضوع تا این اندازه پیچیده است و شک ندارم بارها شخص وزیر را با اتهامات و دشنام‌ها به مرز جنون کشانده‌اند. راه‌اندازی داور ویدئویی می‌تواند بخشی از این مشکلات را برطرف کند، عدالت اجرا شود و جلوی شایعاتی که نه تنها ورزش بلکه حوزه‌های اجتماعی را هم مخدوش می‌کند بگیرد، همیشه نمی‌توان به اندازه بازی پرسپولیس و استقلال خوش‌شانس بود!

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز