خبرگزاری کار ایران

کرسی آسیایی برای کشتی ایران در راه است؟

نقشه‌های دبیر برای بازگرداندن جدیدی به کشتی

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۳۵۲

شواهد حکایت از این دارد که علیرضا دبیر یک پست آسیایی را برای جدیدی هدف گرفته و حالا او را در شمایل ناظر فدراسیون راهی مسابقات آسیایی کرده تا رایزنی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

به گزارش ایلنا، این روزها صحبت از بازگشت عباس جدیدی به کشتی شنیده می‌شود.

همان زمان که عباس جدیدی بعد از آن رد صلاحیت جنجالی که مانع حضورش در انتخابات فدراسیون شد، با روی گشاده در مراسم معارفه علیرضا دبیر رئیس جدید فدراسیون کشتی حاضر شد، انتظار می‌رفت که قهرمان اسبق دنیا با حکمی از سوی دبیر، در فدراسیون کشتی مشغول به کار شود اما هر چه گذشت کمتر نامی از جدیدی برده شد، تا حتی بسیاری از فدراسیون کشتی خرده بگیرند که چرا از عباس جدیدی -که معرفت به خرج داد و در مراسم معارفه شرکت کرد- استفاده نمی‌کند؟ اما کجا؟!

عباس جدیدی همواره دنبال مدیریت بر کشتی بوده پس بحث مربیگری به خودی خود باطل و البته مدیریت نیز به همین شکل، چرا که این پست پیش‌تر به تصاحب دبیر درآمده بود.

تکلیف نایب رئیس هم با حضور حمید سوریان مشخص شده و دبیری فدراسیون هم جایی نبود که انتظار برود جدیدی در آن قرار گیرد و در نهایت به جلال عسگری از نزدیکان رئیس فدراسیون رسید.

با تمام این تفاسیر، همچنان انتظار می‌رفت علیرضا دبیر از وجود هم‌تیمی سابق خود در فدراسیون بهره ببرد تا دست کم از شرمندگی عباس آقا خارج شود.

در ظاهر جایی برای جدیدی در کشتی وجود ندارد اما این ظاهر ماجراست و حالا شاهد این هستیم که عباس جدیدی با عنوان ناظر فدراسیون کشتی در کنار تیم ملی راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا در هند خواهد شد اما آیا این جایگاهی است که دبیر برای همکار سابق خود در شورای شهر در نظر گرفته است؟!

در حالی که بسیاری شروع به انتقاد کرده‌اند که در این شرایط اقتصادی چه توجیهی دارد که عباس جدیدی تحت عنوان ناظر فدراسیون راهی مسابقات قهرمانی آسیا -که همواره برای کشتی ایران کوچک بوده است- شود که البته حق مسلم او -که از مفاخر کشتی و ورزش ایران بوده- است، باید اشاره کرد که قصد از سفر جدیدی به هند نه تنها نظارت، بلکه هدفی بزرگ‌تر است. در واقع او با حمایت دبیر به دنبال کرسی بین‌المللی می‌گردد.

شواهد حکایت از این دارد که علیرضا دبیر یک پست آسیایی را برای جدیدی هدف گرفته و حالا او را که بی‌تردید یکی از بهترین کشتی‌گیران تاریخ کشتی ایران است در شمایل ناظر فدراسیون راهی مسابقات آسیایی کرده تا رایزنی‌های لازم در این خصوص انجام شده و در صورت امکان یک کرسی آسیایی به نام جدیدی شود.

هم اکنون حمید بنی‌تمیم نایب رئیس اسبق و سرپرست سابق فدراسیون کشتی به عنوان دبیر کل شورای کشتی آسیا در این مجموعه حضور دارد و این پرسش مطرح است که فدراسیون کشتی در نظر دارد علاوه بر این کرسی، برای گرفتن پستی برای جدیدی وارد مذاکره شود یا قصد تعویض نماینده ایران را دارد.

اگر شرایط به نحوی پیش رود که ایران پستی دیگر در شورای کشتی آسیا کسب کند بسیار خوب خواهد بود اما این کاری دشوار است و بعید به نظر می‌رسد با روابطی که بر کشتی دنیا حاکم است این مهم عملی شود. ایران از سال 2012 در شورای کشتی آسیا نماینده‌ای نداشت تا اینکه 21 اردیبهشت ماه 1396 بنی‌تمیم موفق به کسب کرسی دبیری آسیا شد.

 

وحید جعفری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز