خبرگزاری کار ایران

اقدام عجیب فریبرز عسگری در اعزام نفرات تیم ملی تکواندو

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۲۶۴

سرمربیت یم ملی تکواندو در انتخاب نفرات اعزامی اتفاقی عجیب رقم زد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی تکواندو باید در مسابقات قهرمانی آسیا به میدان برود و به همین دلیل هم ترکیب این تیم از سوی کادر فنی تیم ملی اعلام شده است. مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا اوایل اسفند در لبنان برگزار می‌شود و تیم ملی تکواندو هم با ترکیبی از نفرات مدعی و نامدار راهی این مسابقات می‌شود. تا قبل از اعلام ترکیب تیم ملی، این توقع وجود داشت که کادر فنی به دو چهره المپیکی تیم ایران یعنی آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی استراحت بدهد اما در اقدامی عجیب و تعجب‌برانگیز فریبرز عسگری هر دو نفر را در ترکیب اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا قرار داد.

ترکیب تیم ملی تکواندو با حضور آرمین هادی‌پور در وزن دوم، سروش احمدی در وزن سوم، میرهاشم حسینی در وزن چهارم، امیرمحمد بخشی در وزن پنجم، مهران برخورداری در وزن ششم و سجاد مردانی در وزن هشتم شکل گرفته است که از این جمع حضور دو نفر مورد سؤال است که چرا باید به قهرمانی آسیا اعزام شوند؟

این انتقادات و سؤال‌های مطرح شده باعث شد تا فریبرز عسگری در مقام پاسخگویی برآید و اعلام کند که نمی‌تواند به دلیل ترس از مصدومیت ورزشکاران آنها را لای پر قو نگه دارد. این موضوع در حالی مطرح می‌شود که با قوانین عجیب و غریبی که فدراسیون جهانی تکواندو اجرا می‌کند، اصلاً پر قو در ورزش تکواندو معنا ندارد.

آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی در یک سال اخیر حداقل در 10 مسابقه مهم بین‌المللی حضور داشتند تا اینکه توانستند در گرند پری روسیه سهمیه حضور در بازی‌های المپیک توکیو را کسب کنند ولی حالا با تصمیم کادر فنی تیم ملی دو ماه بعد از برگزاری مسابقات سخت و دشوار گرند پری روسیه باید به مسابقات قهرمانی آسیا هم اعزام شوند.

با این نوع سهمیه گرفتن چطور می‌توان گفت که تکواندوکاران لای پر قو می‌مانند؟ این تکواندو‌کاران که در یک سال اخیر راهی 11 رویداد مهم شده‌اند، برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو نیاز به استراحت و ریکاوری هم دارند و شاید دور بودن از این دوران مناسب ریکاوری و استراحت منجر به آسیب‌دیدگی این تکواندوکاران هم شود.

البته کادر فنی تیم ملی تکواندو شاید یک دلیل قانع‌کننده هم برای این تصمیم و انتخاب خود داشته باشد و آن ‌هم رنکینگ فدراسیون جهانی است که این تکواندوکاران برای حفظ جایگاه خود در رنکینگ فدراسیون جهانی مجبور باشند به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شوند. حضور در رده‌های بالای رنکینگ فدراسیون جهانی باعث می‌شود تکواندوکاران در بازی‌های المپیک امکان برخورد با قرعه آسان‌تری را داشته باشند. موضوعی که الان در کشتی هم بسیاری را به خودش درگیر کرده اما محمد بنا ترکیب تیمش را بدون توجه به این موضوع برای مسابقات قهرمانی آسیا معرفی کرد. در کشتی فرنگی محمد بنا بدون توجه به سیستم رنکینگ المپیکی‌ها را کنار گذاشت و سعی کرد که یک تیم کاملاً جوان را انتخاب کند.

برای حفظ جایگاه در رنکینگ فدراسیون جهانی امکان حضور در تورنمنت‌های دیگر هم وجود دارد و شاید الان این سؤال مهم وجود داشته باشد که ورزشکاران با حضور در قهرمانی آسیا چند امتیاز کسب می‌کنند و اصلاً این امتیازات کمک شایانی به آنها می‌کند یا نه؟ اینکه برای حضور در قهرمانی آسیا به ورزشکاران فشار بیاید و وزن کم کنند تا سر وزن برسند بلکه بتوانند امتیاز برای رنکینگ کسب کنند شاید باعث از بین رفتن قوای جسمانی آنها به خاطر وزن کم کردن‌های متعدد شود. به هر حال یک ورزشکار در طول یک سال چند بار می‌تواند وزن کم کند؟

این پروسه وزن کم کردن در ماه‌های اخیر یک معضل بسیار بزرگ بوده و باعث شده تا دو چهره شاخص تکواندوی ایران بخش عمده‌ای از توان خود را به خاطر این وضعیت از دست بدهند و شاید تکرار این شرایط در قهرمانی آسیا در نهایت بعد از طی یک پروسه چند ماهه باعث شود که این ورزشکاران به طور کل قبل از حضور در المپیک آسیب ببینند.

البته کادر فنی تیم ملی تکواندو حالا فردی مثل هادی ساعی را هم در کنار خودش دارد و حتماً او بیش از همه این وضعیت را درک می‌کند و حتماً آنها همه جوانب را در نظر گرفته‌اند و حتماً خوب می‌دانند که این وزن کم کردن و سر وزن رسیدن‌ها نمی‌تواند به ورزشکاران آسیب بزند.

 

محسن وظیفه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز