خبرگزاری کار ایران

ادعای سرمربی تیم ملی تکواندو:

معجزه هوگوپوشان با ماهیانه 5 میلیون!

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۶۵۱

سرمربی تیم ملی تکواندو کسب دو سهمیه برای حضور در المپیک توکیو را یک معجزه دانست.

به گزارش ایلنا، تیم ملی تکوندو با حضور در مسابقات فینال گرندپری در روسیه توسط آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی به سهمیه المپیک رسید و به سجاد مردانی هم امید داشتند که بتواند با حضور در گرنداسلم چین به سهمیه برسد تا تیم ملی تکواندو هم به جمع کشورهایی بپیوندد که صاحب سه سهمیه شدند اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت با شکست سجاد در همان دور نخست مسابقات، سهمیه سوم از دست رفت.

بعد از این مسابقات حرف و حدیث‌های زیادی درباره تیم ملی تکواندو و انتقادهای زیادی درباره اینکه چرا تیم ملی نتوانست بیش از دو سهمیه کسب کند مطرح شد. بعد از این انتقادات فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو به‌همراه آرش فرهادیان مدیر تیم‌های ملی در نشست خبری با اصحاب‌رسانه حاضر شدند تا درباره مسائل مطرح‌شده پاسخ بدهند. اولین سؤالات هم مربوط به همین سهمیه‌های کسب‌شده بود که سرمربی تیم ملی تکواندو کسب دو سهمیه را یک موفقیت بزرگ دانست: «۴ مرحله رقابت گرندپری، ۵ تورنمنت بین‌المللی و مسابقات جهانی را پشت سر گذاشتیم که در نهایت آرمین هادی‌پور با رنکینگ ۳ و میرهاشم حسینی با رنکینگ ۶ راهی المپیک شدند اما سجاد مردانی علی‌رغم شایستگی در رنکینگ هفتم قرار گرفت و نتوانست به المپیک برسد. مردانی پس از المپیک ریو در شوک بود و در ۲ سال نتوانست به موفقیتی برسد. در ادامه او در ۱۴ رویداد شرکت کرد که ۱۲ مدال گرفت و این آمار خیره‌کننده است و تنها کسی بود که به‌جز نفر دوم رنکینگ توانسته در ۴ گرندپری ۲۰۱۹ به ۳ مدال برسد.»

فریبرز عسگری درباره اینکه مقصر ناکامی سجاد مردانی در تیم ملی تکواندو چه کسی بود؟ ادامه داد: «نگاهم با شما متفاوت است. روزی که بچه‌ها وارد اردو می‌شوند من همه آنها را برنده می‌دانم چراکه از زندگی‌شان زده‌اند تا به تیم ملی کمک کنند. شرایط ما مشابه خیلی از کشورهاست. قهرمان دوره قبل المپیک از آذربایجان هنوز سهمیه نگرفته و نگاهش به رقابت قاره‌ای است. اگر ما دو سهمیه نمی‌گرفتیم سجاد می‌توانست در قاره‌ای به‌راحتی سهمیه را بگیرد. خیلی‌ها به من در همان اوایل گفتند سجاد مردانی تمام شده اما او با قدرت بازگشت و نتایج فوق‌العاده‌ای در یک سال اخیر گرفت و متأسفانه با اندک اختلاف سهمیه را از دست داد. سجاد مسابقات و بازی‌های آسیایی را از دست داد در حالی که حتی حضورش نیز امتیاز داشت.»

در ادامه این نشست انتقاداتی از برنامه‌ریزی کادر فنی تیم ملی تکواندو برای پشتوانه‌سازی مطرح شد که واکنش فریبرز عسگری را در پی داشت: «بخش اعظم این کار به رده‌های پایه، باشگاه‌ها و تیم‌های لیگ برمی‌گردد که متأسفانه در این بخش‌ها نیز نتیجه‌گرا شده‌ایم. تکنیک‌های ریسکی در مسابقات کمتر شده مگر اینکه بچه‌ها مجبور شوند. الان قهرمانی آسیا را در پیش داریم اگر قرار است نتیجه‌گرا باشیم باید بهترین نفرات‌مان را اعزام کنیم اما من چنین نظری ندارم. باید این هشدار را بدهم که در گرنداسلم چین، میزبان فقط ۸ نفر در سنگین‌وزن داشت اما ما چنین شرایطی نداریم و قهرمانی آسیا بهترین فرصت است که به فکر آینده باشیم. بعد از ۲۰۲۰ ما باید برای ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی کنیم و کار را به دست کسی بدهیم که ۴ سال از او حمایت کنیم نه اینکه دست تنهایش بگذاریم.»

حالا یکی از سؤالات مهم درباره تکواندو راجع به بازی‌های المپیک توکیو است؛ جایی که همه نگران هستند با توجه به عملکرد اخیر تیم ملی تکواندو شاید منجر به نتیجه هم نشود، اما حالا فریبرز عسگری نظر دیگری در این باره دارد: «هدف‌مان کسب ۲ مدال خوشرنگ در المپیک است و وارد برنامه‌ریزی در این راه شده‌ایم. آمادگی فنی و روانی در المپیک بسیار حائز اهمیت است. کار کردن با جوانان راه رفتن روی لبه تیغ است و ممکن است نتایج خوب یا بد شود. اگر قرار است در ۲۰۲۴ به نتیجه برسیم این اتفاق باید رخ دهد و به جوانان میدان بدهیم. اگر از همین امروز نیز به جوانان میدان بدهیم برای المپیک ۲۰۲۴ دیر است.»

او در ادامه به وضعیت فعلی تیم ملی به‌لحاظ امکانات هم اشاره کرد و از اینکه قرار است به ورزشکاران المپیکی ماهیانه 5میلیون تومان حقوق پرداخت شود، گلایه کرد و این پول را در شأن و اندازه تکواندوکاران تیم ملی ندانست: «ماهی ۵میلیون تومان مبلغی نیست که دغدغه‌های بچه‌ها را برطرف کند و قابل قیاس با کشورهای دیگر نیست. ملی‌پوشان ما با این وضعیت واقعاً معجزه می‌کنند. ما در این سفرها آن هم در کشورهایی که هم‌پیمان ما هستند برای چنج کردن پول به صرافی‌ها رفتیم اما گفتند با پاسپورت ایرانی نمی‌توانیم این کار را برای شما انجام دهیم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز