خبرگزاری کار ایران

از نبرد قهرمانی پرسپولیس و سپاهان تا خطر سقوط استقلال؛

جدول نیم فصل نخست در انتظار آخرین تغییرات

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۹۵۵

آخرین روز از دیدارهای لیگ برتر پیش از تعطیلات نیم فصل را امروز شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر با یک هفته تاخیر و انجام 16 بازی برای هر تیم به جای 15 بازی امروز با برگزاری 2 دیدار به پایان رسیده و با تکمیل 16 بازی 16 تیم لیگ برتر جایگاه آنها در جدول نیم فصل نخست مشخص خواهد شد.

پیش از این به دلیل تعویق برخی از دیدارهای هفته‌های یازدهم و دوازدهم، تعداد بازی تیم‌ها دچار نوسان تعداد بازی بودند و جایگاهشان نسبت به یکدیگر قابل مقایسه نبود و امکان مشخص شدن قهرمان نیم فصل در پایان هفته پانزدهم هم به همین دلیل وجود نداشت و حالا با یک هفته تاخیر جایگاه تیم‌ها بررسی می‌شوند.

پرسپولیس با برتری مقابل نساجی با 33 امتیاز از 16 بازی و حضور در صدر جدول کارش را پایان داده و به تعطیلات رفت و سپاهان نزدیک‌ترین تعقیب کننده این تیم بازی خود را امروز برگزار می‌کند تا جایگاهش در تعطیلات نیم فصل مشخص شود. استقلال و شهر خودرو هم تیم‌های بعدی هستند. به بررسی تغییرات احتمالی پس از 2 بازی امروز می‌پردازیم.

 

صنعت نفت - سپاهان؛ جنگ غیر مستقیم با سرخابی‌ها

دو تیم طلایی پوش فوتبال ایران در دیدار معوقه هفته دوازدهم به مصاف هم خواهند رفت و هر دو به یک دلیل واضح به دنبال 3 امتیاز هستند. سپاهان 31 امتیازی باید 3 امتیاز این دیدار را کسب کرده تا 34 امتیازی شده و علاوه بر عقب نماندن از پرسپولیس، بتواند با تفاضل گل جایگاهش را در صدر جدول از این تیم پس گرفته و قهرمان فرضی نیم فصل نخست (با یک هفته تاخیر) لقب بگیرد. برتری سپاهان با هر نتیجه‌ای این تیم را به صدر جدول بار دیگر هدایت می‌کند. از طرف دیگر صنعت نفت 27 امتیازی است و با برتری برابر سپاهان بالاتر از استقلال و شهر خودروی 29 و 28 امتیازی با 30 امتیاز به رتبه سوم یا چهارم جدول صعود می‌کند و جایگاه دقیقش در گرو نتیجه دیدار تراکتور  مقابل پیکان خواهد بود.

 

پیکان - تراکتور؛ نه چندان کم اهمیت

اگرچه شاید بازی پیکان مقابل تراکتور کم اهمیت‌تر از بازی صنعت نفت - سپاهان به نظر برسد ولی این بازی هم حساسیت خاص خودش را دارد خصوصاً برای تراکتور که می‌تواند حتی خودش را تا رتبه سوم بالا کشیده و بالاتر از صنعت نفت، شهر خودرو و استقلال قرار بگیرد.

شهر خودرو و استقلال بازی‌هایشان تمام شده ولی صنعت نفت باید به مصاف سپاهان برود و احتمال اینکه مقابل این تیم اصفهانی امتیاز بدهد زیاد است و همین موضوع امید تراکتور را برای قرار گرفتن در بهترین رتبه ممکن در شرایط کنونی زیاد می‌کند. سرخپوشان تبریزی 3 برد پیاپی زیر نظر سرمربی موقت خود ساکت الهامی داشتند و تشنه‌ترین تیم برای کسب چهارمین برتری پیاپی هستند.

این دیدار برای پیکان هم حائز اهمیت است. آنها در صورت شکست در رتبه نازل چهاردهم جدول کارشان را در نیم فصل تمام می‌کنند و تساوی هم تنها یک رتبه آنها را بالا می‌کشد و بالاتر از رقیب خودروساز یعنی سایپا قرار می‌دهد ولی پیروزی برابر تراکتور یک جهش بلند برای شاگردان فرکی است و علاوه بر سایپا، پارس جنوبی، ذوب آهن و نساجی را پشت سر گذاشته و از رتبه چهاردهم به دهم صعود خواهند کرد که تفاوت زیادی است.

 

وضعیت تیم‌ها

پرسپولیس: بهترین رتبه 1 / بدترین رتبه 2

سپاهان: بهترین رتبه 1 / بدترین رتبه 2

استقلال: بهترین رتبه 3 / بدترین رتبه 5

شهرخودرو: بهترین رتبه 4 / بدترین رتبه 6

تراکتور: بهترین رتبه 3 / بدترین رتبه 6

صنعت نفت: بهترین رتبه 3 / بدترین رتبه 6

فولاد خوزستان: بدون تغییر 7

نفت مسجد سلیمان: بدون تغییر 8

ماشین سازی: بدون تغییر 9

نساجی مازندران: بهترین رتبه 10 / بدترین رتبه 11

ذوب آهن: بهترین رتبه 11 / بدترین رتبه 12

پارس جنوبی: بهترین رتبه 12 / بدترین رتبه 13

سایپا: بهترین رتبه 12 / بدترین رتبه 13

پیکان: بهترین رتبه 10 / بدترین رتبه 14

گل‌گهر سیرجان: بدون تغییر 15

شاهین بوشهر: بدون تغییر 16

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز