خبرگزاری کار ایران

نبرد دویست و هفتاد و ششم: جنگ رئال و بارسلونا در الکلاسیکو سیاسی

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۱۸۳

بارسبونل از ساعت 22:30 امشب در ورزشگاه نیوکمپ میزبان رئال مادرید خواهد بود.

به گزارش ایلنا، پنجاه و دو روز بعد از مسابقه‌ای که لالیگا برنامه ریزی کرده بود قرار است اولین الکلاسیکو فصل امشب در نیوکمپ برگزار شود تا بارسلونا از رئال مادرید پذیرایی کند.

تنها تفاضل گل، دو تیم را در صدر جدول لالیگا از هم جدا می‌کند، این به این معنی است که پیروزی در بازی امشب برای هر دو با نزدیک شدن به نقطه میانه فصل، بین آنها و بزرگترین رقبای کسب عنوان قهرمانی فاصله نسبتا مناسبی ایجاد خواهد کرد.

این فیلمنامه به سختی نمی تواند نوشته شو ، زیرا دو تیم در صدر لالیگا بعد از بازی های آخر هفته قرار دارند و فقط اختلاف کم بارسلونا آنها را به عنوان صدرنشین لیگ حفظ می کند. جدال امشب این دو تیم دویست و هفتاد و ششمین رویارویی آنها در تمامی مسابقات خواهد بود. بارسلونا 

هر دو باشگاه امیدوارند به جای ناآرامی های سیاسی در خارج از زمین و ایتالت کاتالان که باعث به تعویق افتادن بازی در زمان اصلی شده، مسائل مربوط به زمین و داخل آن را دنبال کنند تا کورس قهرمانی را در دست داشته باشند. امشب بارسلونا و رئال مادرید بعد از آخرین تساوی در بازی گذشته به دنبال برد هستند.

هفت برد پیاپی بارسلونا با تساوی دو بر دو مقابل رئال سوسیه داد در ورزشگاه لاآنوئتا به پایان رسیده و رئال مادرید هم روز یکشنبه مقابل والنسیا با نتیجه یک بر یک متوقف شد تا نتواند فرصت مناسب برای صعود به صدر جدول را از دست بدهد. لوس بلانکوس برای نجات از دومین شکست فصل به گل دقیقه 95 کریم بنزما احتیاج داشت و آنها به تساوی رسیدند تا امید برای عبور از بارسلونا همچنان زنده بماند.

برعکس رئال مادرید، بارسلونا در این فصل سه بار در لیگ شکست خورده است ، اگرچه آخرین آن به ماه سپتامبر برمی‌گردد. شاگردان ارنستو والورده در حالی پا به مسابقه حساس امشب می‌گذارند که از 17 مسابقه گذشته تنها یک بازی را در تمامی رقابت‌ها واگذار کرده‌اند. 

با این وجود، گمانه زنی‌ها درباره آینده ارنستو والورده به عنوان سرمربی، ویژگی بارز مطبوعات اسپانیا است و گزارش ها مبنی بر این است که این باشگاه در پایان فصل پپ گواردیولا را به عنوان جانشین فعلی سرمربی آبی اناری پوشان معرفی خواهد کرد.

رئال مادرید در  مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر گواردیولا و تیم منچستر سیتی قرار خواهد گرفت، زیرا آنها می‌خواهند خود را دوباره به عنوان پادشاهان اروپا دوباره برقرار کنند، اما وضعیت آنها به عنوان بهترین تیم در اسپانیا و در عین حال بهترین قاره در بیشتر دوره های اخیر مورد سوال بوده است. در دهه اخیر بارسلونا هفت مرتبه قهرمان لالیگا شده و تنها دو جام به رئال مادرید رسیده است؛ مسابقه امشب بسیار تعیین کننده است که در سال 2020 کدام تیم می‌تواند این عنوان را به دست بیاورد.

در ده سال گذشته به ندرت دیده شده که دو تیم با شرایط یکسان مقابل هم قرار بگیرند اما امشب کاملا اتفاقی حتی رکورد  یک شکست در 17 بازی اخیر رئال مادرید هم مادرید شبیه رکورد بارسلونا است. البته قابل توجه‌ترین تقاوت رئال و بارسلونای امشب در میزان گل زده آنهاست که بارسلونا در قیاس با رقیب دیرینه‌اش 10 گل بیشتر به ثمر رسانده است که در مقابل البته 8 گل بیشتر دریافت کرده است. رئال با 12 گل خورده بعد از اتلنیکو با 10 گل خورده تا به اینجا بهترین خط دفاعی فصل را در اختیار دارد.

هواداران بارسلونا شاید والورد را سرمربی ایده آلی ندانند اما او در ورزشگاه نیوکمپ به آمار قابل توجهی رسیده است. در واقع ، تیم والورده در این فصل هنوز یک شکست خانگی در لالیگا ندارد و از نوامبر 2018 هیچ بازی خانگی را در هیچ رقابتی از دست نداده است - او از 30 مسابقه تا به حال به 26  برد و 4 تساوی رسیده است. تنها یک بار این بارسلونا موفق نشده در یک بازی لیگ خانگی حداقل چهار گل به ثمر برساند، آنها در 14 بازی اخیر لالیگایی در نیوکمپ به برتری رسیده‌اند.

تیم زین الدین زیدان از پنج بازی خارج از خانه اخیر چهار برد و یک تساوی داشته در حالیکه که قبل از این مسابقات از 11 بازی تنها دو مسابقه را با پیروزی تمام کرده بود. حضور به نیوکمپ گزارشی کاملاً متفاوت از اکثر بازیهای خارج از خانه آنهاست ، اما سابقه اخیر آنها در این رقابت بدان معنی است که احتمالاً یک تساوی نتیجه ای رضایت بخش برای رئال محسوب می‌شود.

مادرید روز یکشنبه در خانه خود به مصاف بیلبائو می رود و روز شنبه بارسلونا میزبان آلاوس است؛ دیدارهایی که هر کدام از شرکت کنندگان در الکلاسیکو انتظار دارند در آن برنده شوند.

بارسلونا در لالیگا: شکست، برد، برد، برد، برد و تساوی

بارسلونا در تمامی مسابقات: برد، برد، برد، برد، برد و تساوی

رئال مادرید در لالیگا: تساوی، برد، برد، برد، برد و تساوی

رئال مادرید در تمامی مسابقات: برد، تساوی، برد، برد، برد و تساوی

اخبار دو تیم

ادن هازارد، خرید شگفت انگیز رئال مادرید در تابستان به همراه لوکاس واسکز، آسنسیو، خامس رودریگز و مارسلو غایبان رئال در این بازی خواهند بود. به نظر می‌رسد مندی با پشت سر گذاشتن محرومیت جانشین ناچو در ترکیب رئال خواهد شد. کاسمیرو همچنین پس از استراحت در آخر هفته ، به تیمش باز خواهد گشت ، در حالی که وینیسیوس جونیور و گرت بیل از دیگر بازیکنانی هستند که برای شروع در ترکیب اصلی تلاش می کنند. کریم بنزما هم که به اندازه لیونل مسی گلزنی کرده مهاجم قابل توجه رئال در این بازی خواهد بود. 

لیونل مسی، برنده ششمین توپ طلا در سال 2019 امیدوار است به رکورد 26 گل زده در ادوار الکلاسیکو اضافه کند در حالیکه آنتوان گریزمان و لوییز سوارز را در کنار خود خواهد داشت. عثمان دمبله و آرتور ملو دو غایب آبی اناری پوشان هستند؛ با پایان مصدومیت نلسون سمدو به نظر می‌رسد او با این وجود جانشین جوردی آلبا نشود. 

ترکیب احتمالی بارسلونا:

ترشتگن، سمدو، پیکه ، لنگله ، آلبا، راکیتیچ، بوسکتس، دی یونگ، لیونل مسی ، لوییز سوارز ، آنتوان گریزمان

ترکیب احتمالی رئال مادرید:

کورتوا، کارواخال ، واران ، راموس ، مندی، کروس ، کاسمیرو ، والورده، رودریگو ، بنزما ، وینیسیوس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز