خبرگزاری کار ایران

گزارش ویژه

آرسنال - منچسترسیتی؛ هرچیزی که باید از بازی جذاب امشب بدانید

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۷۲۷

منچسترسیتی بعد از صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا امشب در مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس در خانه آرسنال با شاگردان فردی لیونبرگ مصاف می‌دهد.

به گزارش ایلنا، امشب پپ گواردیولا با دیدار مقابل آرسنال به همراه منچسترسیتی به رکورد 200 مسابقه رسمی برای این باشگاه دست پیدا می‌کند. هر دو تیم تا به امروز مبارزات ناامید کننده را تحمل کرده اند، با این که منچسترسیتی 14 امتیاز از لیورپول صدرنشین عقب افتاده و آرسنال هم ویکند را با ایستادن در رتبه نهم آغاز می‌‌کند؛ 7 امتیاز کمتر از تاپ فور.

199 بازی قبلی گواردیولا در سرمربیگری منچسترسیتی، با موفقیت بزرگ، طلاکاری شده است، اما هت‌تریک او در قهرمانی در موقعیت دست نیافتنی ظاهر شده است. حتی شایعاتی پیش آمده که سرمربی اسپانیایی می‌تواند در پایان فصل این تیم را ترک کند اما با وجود اینکه پپ این بند فسخ قرارداد را تکذیب کرذ اما به نظر می‌رسد او در تابستان به این نتیجه برسد که وقت جدایی فرا رسیده است.

پس از شکست دربی هفته گذشته برابر منچستریونایتد، منچسترسیتی با عبور از 198 امتیاز در دو بازی قبلی، اکنون 14 امتیاز از لیورپول صدرنشین عقب افتاده و با شکست در بازی مقابل آرسنال، این شکاف می‌تواند به عدد 17 برسد. هرگز در دوران پرشکوه سرمربیگری گواردیولا، هیچ یک از تیم‌های وی بعد از 16 بازی یک فصل بدتر از آمار فعلی سیتی با 32 امتیاز نیست، آنها با روند فعلی نمی‌توانند عبور از 100 امتیاز را مانند فصل 18-2017 تکرار کنند. 

در واقع، به جای اینکه اکنون به عنوان سوم متوالی که قرار باشد منچسترسیتی به آن دست پیدا کند، توجه کنیم، باید ابتدا منچسترسیتی در این بازی برنده شود و بعد از آن بتواند در مسابقه هفته بعد برابر لسترسیتی را شکست بدهد تا اختلاف امتیاز را به عدد 9 برساند. طبق استانداردهایی که منچسترسیتی در امتیازگیری دارد آنها طی 8 بازی گذشته در تمامی رقابت‌ها با آمار سه برد ، سه تساوی و دو شکست روند مناسبی نداشته اند.

شکی نیست که ناکامی در انتخاب جانشین وینسنت کمپانی همراه با مصدومیت اومریک لاپورت سبب شده تا آنها طی 10 بازی آخر خود نتوانند رنگ کلین شیت را ببینند و تا 26 اکتبر چنین اتفاقی را شاهد نباشند. البته منچسترسیتی با 20 گل زده در بازی‌های خارج از خانه آمار قابل توجهی دارد و سوال اینجاست که آیا دفاعی که بیشتر از امثال شفیلد یونایتد و کریستال پالاس گلزنی کرده است، می تواند مهاجمان آرسنال را در معرض خطر قرار دهد یا خیر.

مشکلات آرسنال شبیه منچسترسیتی و حتی بدتر هم خواهد بود. توپچی‌های لندنی در 13 بازی اخیرشان موفق به کسب یک کلین شیت نشده‌اند. آرسنال فقط دو بازی از آن 13 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته و همچنین تنها یک بازی از 11 مسابقه اخیر! حتی پیروزی دوشنبه شب گذشته مقابل وستهام هم تاثیر زیادی برای به وجد آوردن طرفداران آرسنال نداشت.

آرسنال نزدیک بود که بدترین نتایج متوالی را پس از 42 سال دوباره تکرار کند که بالاخره حالا از ماه آگوست تا به امروز به دنبال دومین برد متوالی هستند. آرسنال نزدیک بود در لیگ اروپا هم شکست بخورد که برابر استاندارد لیژ با کامبک نتیجه بازی را به تساوی دو بر دو تغییر داد. موفقیت در آن رقابت ممکن است بهترین امید آنها برای بازگشت به لیگ قهرمانان فصل آینده باشد با توجه به اینکه آنها بعد از 16 بازی هفت امتیاز از رسیدن به سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان عقب هستند و این همان شکافی است که آنها را از منطقه سقوط جدا می‌کند.

 

نتایج اخیر دو تیم در 6 بازی گذشته

آرسنال:

لیگ برتر: تساوی، شکست، تساوی، تساوی، شکست و پیروزی

تمام مسابقات: تساوی، شکست، تساوی، شکست، برد و تساوی

منچسترسیتی:

لیگ برتر : برد، شکست، برد، تساوی، برد و شکست

تمام مسابقات: برد، تساوی، تساوی، برد، شکست و برد

وضعیت بازیکنان دو تیم:

نیکلاس پپه بعد از غیبت در بازی پنج شنبه شب به دلیل تورم زانو باید تست بدهد و سپس وضعیت او برای مسابقه مشخص خواهد شد. هکتور بیرین پس از اینکه به دلیل تردید تجدید مصدومیت همسترینگ قبل از بازی با وستهام از لیست کنار گذاشته شده بود فرصت می‌دهد که اینسلی مایتلند نیلز یکبار دیگر در پست مدافع راست بازی کند. به غیر از گرانیت ژاکا که احتمال حضورش امشب بسیار کم است، دنی سبایوس، راب هولدینگ و کیران تیرنی به دلیل مصدومیت غایبان آرسنال خواهند بود. گابریل مارتینلی امیدوار خواهد بود که بعد از گلزنی مقابل وستهام دوباره در ترکیب اصلی جای داشته باشد.

از منچسترسیتی جان استونز و سرخیو آگوئرو به طور حتمی غایب هستند و گابریل خسوس بزریلی جانشین آگوئرو شده است. انتظار می رود که ادرسون به موقع از بیماری بهبود یابد، اما یک سوال بزرگتر نسبت به داوید سیلوا وجود دارد که روز جمعه با مصدومیت از ناحیه پا تمرین را از دست داد. فیل فودن و ایلکای گوندوغان جانشینان احتمالی سیلوا هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم:

آرسنال:

لنو، اینسلی مایتلند نیلز، سوکراتیس، داوید لوییز، کولاسیناچ، گوندوزی، توریرا، په په، اوزیل، مارتینلی؛ اوبامیانگ

منچسترسیتی:

ادرسون، واکر ، اوتامندی ، فرناندینیو ، مندی، دی بروین ، رودری ، گوندوغان، برناردو ، گابریل خسوس، استرلینگ

مسابقات رو به رو

من سیتی در تمام رقابت ها در پنج دیدار گذشته خود با آرسنال پیروز شده است ،  14 گل به ثمر رسانده و فقط دو بار گل دریافت کرده است. چهار مورد از این برد ها در لیگ برتر به دست آمده است ، بدین معنی که آرسنال می تواند برای اولین بار از سال 1985 پنج بازی پیاپی لیگ را مقابل تیمی از دست بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز