خبرگزاری کار ایران

قربانی:چرا وقتی توانش را ندارید سرمربی خارجی می‌آورید؟

استراماچونی حرفه‌ای عمل کرد / پول اختلاس‌گران را در فوتبال خرج کنید

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۳۹۷

پیشکسوت استقلال تهران گفت: به صورت کلی در پرسپولیس، استقلال و تیم ملی را ببینید، چرا وقتی توانش را ندارید سرمربی خارجی به ایران می‌آورید؟ پولی به سرمربی نمی‌دهند و فقط یک شوی تبلیغاتی راه می‌اندازند تا نامشان را مطرح کنند.

پیروز قربانی در گفتگو با ایلنا درخصوص فسخ قرارداد آندره آ استراماچونی گفت: این قابل قبول نیست که بخواهیم خودمان را جای استراماچونی بگذاریم چرا که او از یک فرهنگ دیگری است. بالاخره وقتی یک قراردادی منعقد می‌شود مانند فوتبال ایران همه چیز بی پایه نیست و اینطور نخواهد بود که با واسطه کردن x و y بخواهند کارشان را پیش ببرند. بالاخره یک سرمربی حرفه‌ای طبق قراردادش حرفه‌ای هم عمل می‌کند و در جریان نیستیم که قرارداد به چه صورتی بوده است.

او ادامه داد: باید جزئیات و بندهای قرارداد مشخص شود تا بتوانیم استرا را قضاوت کنیم. بالاخره وقتی ما نمی‌توانیم به یک قراردادی پایبند باشیم و آن را اجرا کنیم چرا باید پایش امضا کنیم؟ به صورت کلی در پرسپولیس، استقلال و تیم ملی را ببینید، چرا وقتی توانش را ندارید سرمربی خارجی به ایران می‌آورید؟ پولی به سرمربی نمی‌دهند و فقط یک شوی تبلیغاتی راه می‌اندازند تا نامشان را مطرح کنند.

پیشکسوت استقلال درباره اینکه هواداران خواهان توضیحات دقیق از امیرحسین فتحی به عنوان مدیرعامل باشگاه هستند اظهار داشت: بله، به غیر از ایشان اعضای هیات مدیره هم باید پاسخگو باشند. واقعا نمی‌دانم چرا کشور ما با چنین منابعی نباید برای فوتبال پول داشته باشد. شما به من بگویید آنهایی که اختلاس می‌کنند پس پول را از کجا می‌دزدند؟ اصلا به نظرم یکی از کسانی که اختلاس می‌کنند را بیاورید و حداقل نصف پولی که برده را خرج ورزش کند. کسی که اختلاس کرده اعدام می‌شود اما پول برنمی‌گردد. این واقعا جالب است.

قربانی ادامه داد: باید چنین کسانی را مجبور کنند تا پولشان را ورزش خرج کنند. اینطور به نظرم درآمدزایی خوبی هم انجام می‌شود. با همین روند که ما هر روز یک شکایت در فیفا داریم، آبروی فوتبال ما در جهان می‌رود. این واقعا زشت و خجالت آور است. الان به استراماچونی کار نداشته باشید به کسانی کار داشته باشند که چنین قراردادهایی می‌نویسند. سرمربی خارجی مانند سرمربی ایرانی نیست که بخواهد هر طور که شده در کار بماند. آنها حرفه‌ای هستند و هرجایی که پیشنهاد بهتر داشته باشند خواهند رفت. 

پیشکسوت استقلال درباره قراردادهایی که با سرمربیان خارجی منعقد می‌شود بیان کرد: الان 15 سال است که چنین اتفاقاتی می‌افتد؛ هر خارجی که به ایران می‌آید در فیفا ما را نقره داغ کرده است. الان هم شک نکنید که در پرونده ویلموتس و استراماچونی ما محکوم خواهیم شد. همه این ها به این خاطر بوده که ما آدم‌های متخصصی نداریم که در قراردادها نظر بدهند. برای یک قرارداد بستن برای مثال همین هیات رئیسه فدراسیون فوتبال را ببینید چه کسانی روی کار هستند؛ افرادی که یک کلمه انگلیسی هم نمی‌توانند صحبت کنند. این را بگویم که انگلیسی این نیست که سلام و علیک را بلد باشید؛ این را بچه من هم بلد است. باید به نوعی بند بند و کلمه کلمه قرارداد را زیر نظر داشته باشید که کلا سر شما نرود. ما واقعا متخصص نداریم و چرا ما نباید دو وکیل خارجی استخدام کنیم؟

پیروز قربانی درباره انتخاب سرمربی بعدی استقلال گفت:‌ به هر حال داخلی و خارجی فرقی ندارد ولی شما این را بدانید که مربی داخلی همیشه با هجمه رو به رو است. مربی خارجی همیشه نظر خودش را دارد و هیچکس نمی‌تواند روی حرف او حرف بزند. الان همین محمد دانشگر دو بازی در ترکیب نبود و هیچ کس نتوانست به او خرده بگیرد اما اگر همین کار را سرمربی داخلی می‌کرد با بدترین واکنش‌ها رو به رو می‌شد. به نظرم باید فرهنگ فوتبالی ما تغییر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز