خبرگزاری کار ایران

بازگشت مجتبی حسینی به تبریز با مس کرمان

قرعه‌کشی جام حذفی؛ قلعه نویی و سپاهان روبروی استقلال/ حریف گمنام برای پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۷۱۱

قرعه کشی جام حذفی در مرحله یک چهارم در شرایطی به پایان رسید که شاهد تقابل دوباره استقلال و سپاهان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران برگزار شد و تیم‌های راه یافته به جمع 8 تیم پایانی رقابت‌ها رقبای خودشان را در این مرحله برای رسیدن به نیمه نهایی را شناختند.

تیم‌های استقلال، تراکتور تبریز، پرسپولیس، سپاهان اصفهان، نفت مسجدسلیمان، شاهین شهرداری بوشهر، مس کرمان و شهرداری ماهشهر به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کرده‌اند.

 

قرعه کشی

استقلال تهران؛ به دنبال جام هشتم

استقلال دو فصل قبل با وینفرد شفر توانست به فینال رقابت‌های جام حذفی صعود کرده و با برتری در آن دیدار جام قهرمانی را بالای سر ببرد. آبی‌پوشان با 7 قهرمانی در تاریخ رقابت‌ها رکورددار هستند و به دنبال بردن این جام برای بار هشتم در فصل جاری خواهند بود.

آنها سال گذشته عملکرد خوبی در این رقابت‌ها نداشتند و پس از صعود از مرحله یک شانزدهم با برتری مقابل نفت مسجد سلیمان، در مرحله یک هشتم نهایی مغلوب سایپا شده و از رقابت‌ها کنار رفتند.

استقلال در خانه فجر سپاسی را شکست داد و به این مرحله صعود کرد و حالا یا باید بیرون از خانه به مصاف حریف خود برود یا اگر به تیمی خورد که در مرحله قبلی مثل خودش میزبان بوده با قرعه‌کشی مشخص شود بازی در زمین کدام یک برگزار خواهد شد.


پرسپولیس؛ مدافع عنوان

پرسپولیس فصل گذشته با عبور از دیدارهای دشواری که داشت به فینال رقابت‌ها رسید و با برتری مقابل داماش جام را بالای سر برد تا فصل رویایی خود را با کسب سه گانه تکمیل کرده و البته بعد از 8 سال موفق شود جام حذفی را مال خود کند.

پرسپولیس 6 قهرمانی در جام حذفی دارد و به دنبال کسب جام هفتم است تا با استقلال از این نظر برابری کند.

سرخپوشان برتری خفیفی مقابل صنعت نفت آبادان در مرحله قبلی رقم زدند و به دلیل میزبان بودن، در این مرحله یا باید بیرون از خانه بازی کنند یا با قرعه‌کشی شرایطشان مشخص شود.


تراکتور؛ نقشه رسیدن به جام از مسیر آسان

سرخپوشان تبریزی که در فصل جاری عزم خود را برای کسب جام جزم کرده‌اند و تیم قدرتمندی را روانه رقابت‌ها کردند، به دلیلی دشواری رقابت در لیگ برتر به دنبال این هستند تا از مسیر راحت‌تر به جام رسیده و آسیایی شوند.

آنها تنها یک بار در زمان تونی اولیویرا این عنوان را کسب کرده و 3 بار هم در فینال شکست خوردند.

تراکتوری‌ها تا کنون با پاس همدان و نود ارومیه دیدار کردند و در هر دو بازی با برتری خفیف توانستند راهی مرحله بعد شوند و البته شانس خوبی که دارند، میهمانی در بازی قبلی مقابل نود بود و حالا شانس بالایی دارند تا در یک چهارم نهایی میزبان باشند و احتمال رسیدنشان به نیمه نهایی از این نظر بیشتر شود.


سپاهان؛ این بار وقت قهرمانی است؟

طلایی‌پوشان اصفهانی سال گذشته هم عملکرد خوبی در رقابت‌های جام حذفی داشتند و شاید اگر در مرحله نیمه نهایی به هر تیمی جز پرسپولیس برخورد می‌کردند فینالیست شده بودند. در بازی با قهرمان فصل قبل هم شانس می‌توانست کمی بیشتر با این تیم یار باشد و اگر پنالتی مهدی کیانی در دقایق پایانی بازی گل شده بود سرنوشت جام حذفی قبلی به کل متفاوت بود.

آنها حالا با تیمی کامل‌تر از فصل قبل در کنار اینکه از مدعیان اصلی لیگ برتر هستند، جام حذفی را هم به صورت جدی دنبال می‌کنند و به دنبال کسب پنجمین قهرمانی در این رقابت‌ها هستند. نکته مهم در مورد سپاهان این است که هرگز در فینال جام حذفی شکست نخورده و از 4 صعودش 4 قهرمانی کسب کرده است.

سپاهان هم پیکان را در خانه شکست داد و شانسش برای میزبانی در مرحله یک چهارم پایین است.


نفت مسجد سلیمان؛ پیشروی با فرمول شکست ناپذیری

اگر بگوییم فرمول مهدی تارتار برای نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر که منجر به شکست نخوردن این تیم می‌شود، در لیگ برتر کارایی چندانی نداشته و تساوی‌های بیشمار آنها را به رتبه‌های بالای جدول نمی‌رساند، در جام حذفی اتفاقا این فرمول به شدت به کار می‌آید و نباختن در جام حذفی برای رسیدن به مراحل بالا و حتی قهرمانی کافی است.

آنها تا همین‌جا هم کار کوچکی انجام ندادند و دو تیم لیگ برتری گل‌گهر و شهر خودرو را حذف کردند تا به جمع 8 تیم برسند و حالا با توجه به میهمانی در بازی قبلی شانس میزبانی زیادی دارند.

نفت مسجد سلیمان تا به حال به فینال جام حذفی صعود نکرده و عنوانی در این رقابت‌ها ندارد.


شاهین شهرداری بوشهر؛ به دنبال تکرار روزهای خوب

شاهین به هیچ وجه شرایط خوبی در لیگ برتر ندارند و خیلی‌ها حتی سقوط این تیم از لیگ برتر به دسته اول را در حالی که هنوز به نیم فصل رقابت‌ها نرسیده‌ایم مسجل می‌دانند. آنها بدون برد از 12 بازی و 4 تساوی و تنها 4 امتیاز در قعر جدول لیگ برتر هستند.

آنها اما در جام حذفی توانستند برتری مقابل سایپا را رقم زده و به جمع 8 تیم راه یابند ولی میزبانی در بازی قبلی باعث می‌شود احتمالا در این دور از رقابت‌ها مجبور به بازی خارج از خانه شوند.

شاهین یک بار تجربه صعود به فینال جام حذفی را داشته و با شکست مقابل استقلال نایب قهرمان این رقابت‌ها شده و به دنبال صعود دوباره به فینال و تکرار دوران خوبش در جام حذفی است.


مس کرمان؛ تنها نماینده لیگ یک

مس کرمان فصل گذشته هم تا یک چهارم نهایی بالا آمد و در این مرحله از رقابت‌ها در ضربات پنالتی مغلوب سپاهان قدرتمند شد و حالا بار دیگر به این دوره راه یافته و البته تنها نماینده لیگ دسته اول است که در جام حذفی باقی مانده است.

مس توانست ذوب آهن را در اصفهان مغلوب کند که کار ارزشمندی است و شانس زیادی برای میزبانی در این هفته از رقابت‌ها دارد.

مسی‌ها تنها یک صعود به فینال در تاریخ خود داشتند که در سال 93 بود و در آن مغلوب تراکتور شدند.


شهرداری ماهشهر؛ حریف جذاب

حضور یک تیم از لیگ دسته دوم در این مرحله از رقابت‌ها نه اتفاق نادری است و نه عجیب چرا که همین فصل قبل بود که داماش گیلان از لیگ دسته دوم تا فینال رقابت‌ها صعود کرد و اتفاقا در بازی پایانی پرسپولیس را حسابی تحت فشار قرار دارد و روز سختی برایش رقم زد.

با این حال هرجور حساب کنیم شهرداری ماهشهر روی کاغذ راحت‌ترین حریف این دوره از رقابت‌ها به نظر می‌رسد و ظاهراً تمام 7 تیم دیگر حاضر در این مرحله دوست دارند قرعه‌ این تیم به نامشان بخورد تا صعود بی‌دردسری به نیمه نهایی داشته باشند.


احتمال‌های جذاب یک چهارم نهایی

صعود 4 قطب فوتبال ایران یعنی استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور به جمع 8 تیم پایانی احتمال تقابل‌های جذاب زیادی را رقم زده است. تقابل هرکدام از این 4 تیم با یکدیگر می‌تواند بازی شاخص مرحله یک چهارم باشد و نگاه‌ها را به خود خیره کند و البته با حذف زودهنگام یک مدعی همراه باشد. 6 حالت مختلفی که می‌تواند رقم بخورد:

 

* استقلال - پرسپولیس

جذاب‌ترین حالتی که می‌توانیم در این مرحله از رقابت‌ها متصور باشیم دربی پایتخت است. دو تیم چندی پیش در لیگ برتر به مصاف هم رفتند و در شرایطی که هیچکدام هنوز از تغییرات و افت کیفی بعد از آن خارج نشده بودند یک دربی نه چندان جذاب را شاهد بودیم ولی حالا شرایط دو تیم بهتر شده و تماشای یک دربی نفس گیر می‌تواند نقطه عطف این مرحله از رقابت‌های جام حذفی باشد و یکی از سرخابی‌ها در این مرحله حذف شوند.

 

* پرسپولیس - سپاهان

این نبرد همیشه جذابیت‌های خاص خودش را داشته و حضور مداوم دو تیم در کورس قهرمانی در لیگ و جام حذفی باعث شده به این رقابت لقب ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران داده شود. پرسپولیس و سپاهان فصل گذشته در دو جام رقابت شانه به شانه با یکدیگر داشتند ولی سپاهان در هر دو جا مغلوب پرسپولیس شد و این یک نبرد انتقامی هم می‌تواند برای قلعه‌نویی و شاگردانش باشد. نبرد دو تیم در لیگ برتر با پیروزی 2-0 سپاهان همراه بود.

 

* استقلال - سپاهان

هنوز دیدار هفته گذشته دو تیم در لیگ برتر و حواشی بعد از آن از یادها نرفته است و اتفاقات آن بازی جنجالی همچنان داغ است و چه چیزی جذاب‌تر از اینکه با فاصله کمی دوباره شاهد رویارویی دو تیم باشیم. تقابل قلعه‌نویی با استقلال و تقابل‌های حساس بی‌شمار دیگر در این بازی حساسیت آن را افزایش می‌دهد. از استقلال و سپاهان به عنوان مدعیان اصلی لیگ برتر هم یاد می‌شود.

 

استقلال - تراکتور

امتیاز ویژه تراکتور در این مرحله این است که بازی قبلی خود را میهمان بوده و 3 تیم مدعی دیگر میزبان بودند پس تراکتور به هرکدام از این سه تیم برخورد کند در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز از حریفان پذیرایی خواهد کرد و حمایت پرشورها را هم پشت سر خود می‌بیند. تقابل تراکتور با استقلال هم مثل همیشه جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

 

پرسپولیس - تراکتور

تقابل سرخ‌های تهران و تبریز همیشه حساسیت بالایی داشته است. دنیزلی هم در این بازی به مصاف تیم سابقش می‌رود که خودش نکته جالبی است. دو تیم در لیگ برتر هم به مصاف هم رفته‌اند و تراکتور موفق شده برابر قرمزهای پاتخت نشین به برتری برسد و حالا بار دیگر فرصت پذیرایی از این تیم در تبریز را دارد تا یک بار دیگر این تیم را شکست دهد.

 

سپاهان - تراکتور

جذاب‌ترین بازی فوتبال ایران که یک سرش سرخابی‌های پایتخت نباشند بودن شک دیدار سپاهان - تراکتور است که سابقه دیدارهای دو تیم هم نشان می‌دهد همیشه این نبرد جالب و حساس بوده است. حضور قلعه‌نویی تراکتوری‌های سابق در لباس سپاهان با تیم سابقشان و همچنین نفراتی مثل حاج‌صفی، اسدی و ساسان انصاری در برابر با سپاهان از نکات جذاب این بازی در صورت خوردن به هم در قرعه‌کشی است.

 

 قرعه‌کشی جام حذفی؛ قلعه نویی و سپاهان روبروی استقلال/ حریف گمنام برای پرسپولیس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز