خبرگزاری کار ایران

عصبانیت آقای خاص از بازیکنانش؛

وقتی نقاب از چهره مورینیو کنار رفت

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۸۴۳

سرمربی جدید تاتنهام بعد از دو پیروزی هنوز از عملکرد شاگردانش راضی نیست.

به گزارش اینلا، تنها 20 دقیقه طول کشید تا نقاب کنار برود. پس از آنکه روبن سمدو پشت توبی آلدرویرلد دوید تا گل دوم المپیاکوس را بزند، ژوزه مورینیو به نیمکت تاتنهام نگاهی کرد که معنی‌اش این می‌شد: «باورتان می‌شود؟»

او سپس به کنار میدان رفت، با خشم دستانش را به هم زد و از بازیکنان بی‌تفاوتش خواست سرشان را بالا بگیرند. او به منطقه فنی‌اش برگشت و به تانگوی اندومبله دستور داد خودش را گرم کند. او در دقیقه 29 اولین تعویضش را انجام داد و کریستین اریکسن را به‌جای اریک دایر به میدان فرستاد. هنگامی که این ملی‌پوش انگلیسی داشت از میدان خارج می‌شد، مورینیو دستی بر سر او کشید و بعد از بازی هم گفت که از این بازیکن 25ساله عذرخواهی کرده است، اما این مربی پرتغالی دیگر نمی‌خواست نقش مثبت ماجرا را ایفا کند.

بازی در نهایت با پیروزی 4 بر 2 تاتنهام به پایان رسید. فینالیست سال گذشته لیگ قهرمانان برای سومین سال پیاپی به دور حذفی راه یافت اما مورینیو که از زمان جانشینی مائوریسیو پوچتینو تلاش کرده چهره مثبتی از خود نشان دهد، در این بازی روی عصبانی خود را هم برای اولین‌بار به رخ کشید.

دو گل دیرهنگامی که تاتنهام در برد 3 بر 2 مقابل وستهم دریافت کرد را می‌شد نادیده گرفت، به‌ویژه که این اولین برد خارج از خانه تاتنهام در لیگ برتر در 10 ماه گذشته بود، اما نیمه اول بازی با المپیاکوس نشان از بیماری ریشه‌داری داشت که مربی جدید باید آن را درمان می‌کرد.

دنی رز که جای بن دیویس مصدوم را گرفته بود، تنها تغییر تاتنهام نسبت به بازی قبلی بود. او البته کاری نکرد که بتواند جایی در ترکیب ثابت پیدا کند. این مدافع چپ انگلیس روی هر دو گل المپیاکوس مقصر بود. او توپ را لو داد که منجر به گل اول بازی در دقیقه شش شد و هنگامی که کرنر گئورگیوس ماسوراس از سمت چپ را گیلرمه به سمدو داد تا گل بزند، در جایی که باید باشد حضور نداشت.

او البته در بازی بد تنها نبود. پاس‌های تاتنهام به‌نحوی بد بود و به مقصد نمی‌رسید که مورینیو دیوانه شده بود. او در یک صحنه از داوینسون سانچس خواست آرام باشد. پاس سانچس به رز از او عبور کرده و به بیرون رفته بود. در آن هنگام، بازی دو تیم کاملاً متضاد با هم بود. المپیاکوس سازمان‌یافته، پرانرژی، محکم و روان بازی می‌کرد و هنگامی که نیمه اول داشت به پایان می‌رسید، طرفداران پرسروصدای آنها به این فکر می‌کردند که تیم‌شان سرانجام پس از 13 مسابقه، در یک بازی در لیگ قهرمانان پیروز خواهد شد.

اگر اشتباه هولناک یاسین مریاح در وقت‌های تلف‌شده نیمه اول نبود، آنها ممکن بود زمین را پیروز ترک کنند. این مدافع میانی تونسی تلاش کرد سانتر زمینی سرژ اوریه را دفع کند اما نتوانست، در نتیجه دله آلی توپ را گرفت و گل کرد. این اولین گل اروپایی او از نوامبر 2017 به این سو بود. در آن هنگام دو گل او باعث شده بود تاتنهام رئال‌مادرید را ببرد.

در بازی رفت تاتنهام با المپیاکوس که 2 بر 2 به پایان رسیده بود، المپیاکوس عقب افتاده و برگشته بود اما حالا تاتنهام این کار را کرد. آنها در اوایل نیمه دوم روی پرتاب اوت سریع اوریه که توپ‌جمع‌کن توپ را به‌سرعت به او رسانده بود، به گل رسیدند. اوریه با پرتاب خود توپ را به لوکاس مورا سپرد، او هم به کنار میدان رفت و توپ را به هری کین سپرد تا او نتیجه را مساوی کند. تاتنهام به‌حدی خوب شده بود که طبیعی بود در چهار دقیقه دو گل بزند و بازی را 4 بر 2 کند. ابتدا روی سانتر آلی، اوریه ضربه‌ای زد که به کمک سون هیونگ مین وارد دروازه شد، سپس ضربه ایستگاهی اریکسن را کین با سر به گل تبدیل کرد.

مورینیو در اواخر مسابقه در فکر غرق شده بود. دوربین‌های تلویزیونی روی او زوم کرده بودند و رفتار او طوری بود که انگار می‌خواهد بگوید این پیروزی نباید باعث غرور تیم شود. او در دقیقه 60، زمانی که بازی 2 بر 2 بود، موسی سیسوکو را به‌جای لوکاس مورا به زمین فرستاد. مورا هنگام تعویض ناراحت به‌نظر می‌رسید و مورینیو با تعویض او ریسک کرده بود.

مورینیو تلاش بسیاری کرد که از تیمش انتقاد نکند. او گفت بسیاری از آنها پس از دیدارهای ملی هنوز خسته بودند. او از مشکلاتی که منجر به اخراج پوچتینو شدند آگاهی داشت و گفت انتظار دارد تیمش مقابل بورنموث عملکرد بهتری داشته باشد: «بازی بعدی در خانه است. من انتظار دارم بازیکنان بدون این مشکلات بازی را آغاز کنند. آنها باید از همان ابتدا اعتماد به نفس داشته باشند. این بازیکنان بسیار زیاد خوب هستند. پس ما باید بهتر از نیمه اول ظاهر شویم. ما باید بهتر کار کنیم.»

آلی که در چند بازی آخر پوچتینو نشانه‌هایی از پیشرفت را بروز داده بود، در دو بازی اول مورینیو چهره اصلی تیمش بوده است. مربی پیش از بازی گفت می‌خواهد همدلی بین بازیکنان و طرفداران برگردد و در دقیقه 82 که آلی جایش را به اندومبله داد، طرفداران این بازیکن 23ساله تیم‌شان را ایستاده تشویق کردند. او آرام‌آرام زمین را ترک کرد و به روی نیمکت رفت.

آلی در کنار اوریه و البته کین و سون، بازیکنان کلیدی مورینیو در دوران بازسازی تیم هستند اما پس از اولین نمایش قدرت مربی، کاملاً مشخص است که قدرت در دست کیست.

منبع: ESPN

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز