خبرگزاری کار ایران

فرصت ویژه در اختیار قلعه نویی و سپاهان

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۱۶۴

سپاهان در دیدار مهم امروز خود می‌تواند گام بلندی به سمت اهدافش بردارد.

به گزارش ایلنا، طی سال‌های گذشته دیدار پرسپولیس و سپاهان در هر مقطعی حساسیت خاص خودش را داشته و معمولاً نتایج عجیب و غریبی در این رویارویی‌ها به دست آمده است و البته خیلی وقت‌ها حاشیه‌های این بازی‌ها بیشتر از اصل بازی بروز و ظهور داشته است. با این وجود دیدار این دو تیم در هفته پنجم لیگ نوزدهم شاید کمی متفاوت باشد.

سپاهان بعد از چند سال ناکامی، فصل گذشته را با موفقیت سپری کرد و با قرار گرفتن در جایگاه دوم و با فاصله کم از صدر جدول نشان داد که به روزهای خوبش برگشته است. هر چند قلعه‌نویی هیچ وقت در لیگ هجدهم نپذیرفت که تیمش برای قهرمانی می‌جنگد اما مدیران این باشگاه بارها و بارها اعلام کردند که از تیم‌شان انتظار قهرمانی دارند. با این وجود همانطور که گفته شد قلعه‌نویی و تیمش در لیگ هجدهم جایگاهی بهتر از دومی کسب نکردند تا امید به لیگ نوزدهم داشته باشند.

با شروع رقابت‌های این فصل، سپاهان از هفته اول با توپ پر وارد شد و توانست در هفته اول با سه گل از سد شاهین بگذرد. شاگردان قلعه‌نویی در هفته دوم با یک گل ماشین سازی را شکست دادند، آنها هفته دوم و سوم را مقابل فولاد و صنعت نفت با تساوی به پایان بردند تا در پایان هفته چهارم با 8 امتیاز در رده سوم قرار بگیرند.

حضور در این رده و کسب 8 امتیاز از چهار بازی برای قلعه‌نویی و شاگردانش و البته بیشتر برای مدیران این تیم، رضایت‌بخش نیست و شاید بتوان گفت که انتظارات آنها خیلی بیشتر از این بوده است، به همین خاطر در رویارویی با پرسپولیس و در هفته پنجم نه تنها قلعه‌نویی و شاگردانش بلکه مدیران این تیم هم به فکر این هستند که از این رده پایین‌تر نیایند تا همچنان امیدوار به نزدیک شدن به اهداف‌شان در لیگ نوزدهم باشند. از منظر دیگر در چهار بازی گذشته سپاهان سیر نزولی را داشته است.

همانطور که گفته شد آنها بازی اول را با سه گل بردند و بازی دوم را با یک گل اما در بازی سوم و چهارم بدون زدن گلی به تساوی رضایت دادندکه این حتماً برای سپاهانی‌ها نگران کننده است.

از طرف دیگر پرسپولیسی‌ها بعد از چندین سال کامیابی در لیگ برتر و رسیدن به قهرمانی و درخشش در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا، حالا با سرمربی جدید کارشان را ادامه می‌دهند، هر چند دیگر از برانکو خبری نیست اما کالدرون و البته شاگردان سابق برانکو نشان داده‌اند که همچنان مدعی هستند و با همین وضعیت فعلاً بالاتر از سپاهان و برخی دیگر مدعیان قرار دارند.

با این وجود باید اقرار کرد که پرسپولیس سال‌های گذشته فعلاً در لیگ برتر وجود ندارد. هرچند شاگردان کالدرون 9 امتیازی هستند اما باید اقرار کرد که هنوز اقتدار قاطعی از آنها دیده نشده است. پرسپولیسی‌ها در هفته اول رقابت‌ها تنها با یک گل از سد پارس جنوبی جم گذشتند و در هفته دوم در مقابل تراکتور تن به شکست دادند.در هفته سوم شاگردان کالدرون با یک گل صنعت نفت را بردند و البته در مهمترین بازی نیم فصل و در ورزشگاه آزادی باز هم با یک گل حریف قدیمی‌شان؛ استقلال را شکست دادند و با کسب سه امتیاز آزادی را ترک کردند.

حالا و در هفته پنجم پرسپولیسی‌ها باز هم به فکر کسب سه امتیاز از آزادی هستند. آنها به خوبی حساسیت‌ها و سختی‌های بازی با سپاهان را می‌دانند و امیدوار هستند، این هفته از بازی‌ها با خوش شانسی به صدر جدول برسند. هر چند پرسپولیسی‌ها هر سه بردشان را با یک گل به دست آوردند اما باید گفت شاگردان کالدرون سیر صعودی داشته‌اند و اوج کار آنها، شکست استقلال در آزادی بود و اگر همین روند را پیش ببرند، شاید باز هم در آزادی و این‌بار در مقابل سپاهان، موفق به کسب پیروزی شوند.

اشاره شد که پیش از این حاشیه‌های بازی دو تیم پرسپولیس و سپاهان همیشه بیشتر از اصل بازی بروز و ظهور داشته و حتی گاهی کسب امتیاز در این بازی‌ها به اولویت دوم تبدیل می‌شد اما با شرایطی که دو تیم در حال حاضر دارند، انگار در این دیدار کسب سه امتیاز برای هر دو تیم بسیار مهم‌تر از حاشیه‌های گذشته خواهد بود و این احتمال وجود دارد که بازی بسیار زیبایی را در آزادی و برعکس دربی شاهد باشیم.

برای این بازی حساس شاید بتوان گفت کالدرون کار راحت‌تری دارد، او تقریباً ترکیب تیمش را شناخته و حتی در چند بازی گذشته کاپیتان تیمش را روی نیمکت نشانده است و برای انتخاب نفراتش برای این دیدار و کسب سه امتیاز کار سختی نخواهد داشت اما امیر قلعه‌نویی در بازی‌ها نشان داده که هنوز مهاجم واقعی تیمش را نمی‌شناسد و با تغییرات در ترکیب تیمش چند امتیاز باارزش را از دست داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز