خبرگزاری کار ایران

دستگیری 12 لیدر یوونتوس به دلیل باج خواهی

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۸۴۵

دوازده نفر از لیدرهای گروه‌های افراطی هواداران یوونتوس بازداشت شدند.

به گزارش ایلنا، پلیس 12 لیدر گروه‌های افراطی طرفدار یوونتوس را بازداشت کرده است. آنها با اتهامات گوناگونی روبه‌رو هستند، از جمله درخواست‌های غیرقانونی از باشگاه برای دریافت بلیت‌های اضافی.

پلیس اعلام کرده که این طرفداران تهدید کرده بودند که اگر بلیت‌هایی بیشتر از سهمیه به آنها داده نشود، در جریان دیدارها، شعارهای نژادپرستانه سر خواهند داد.

تحقیقات پلیس تورین نشان می‌دهد که مافیای اندراگتا متعلق به منطقه کالابریا هم توانسته به ورزشگاه آلیانس یوونتوس نفوذ کند و در آن نقش داشته باشد.

در این میان 37 نفر نیز تحت بازجویی هستند. اتهامات آنها شامل مواردی مانند ایجاد سازمان‌های خلافکاری، زورگیری، پولشویی و خشونت می‌شود.

در میان اقلامی که از برخی طرفداران ضبط شده اشیایی مانند نمادهای نازی و فاشیستی و پرتره‌های بنیتو موسولینی، دیکتاتور فاشیست ایتالیا دیده می‌شود.

یکی از افراد بازداشت شده دینو موچولا است، که رئیس گروه طرفداری «دروگی» بود. او پیش‌تر در دهه 1990 به دلیل به قتل رساندن یک مأمور پلیس در جریان یک سرقت به زندان رفته بود.

پاتریتزیا کاپوتو از نیروهای پلیس گفت: «دروگی سازمانی شبه نظامی بود. اگر دینو موچولا، رئیس بی‌چون‌وچرای گروه دستوری می‌داد و مردم به آن عمل نمی‌کردند، از گروه بیرون انداخته می‌شدند. این افراد خشونت را سبک زندگی خود کرده‌اند. طرفداری از یوونتوس برای آنها بهانه است. حتی حضور کودکان هم مانع کارهای آنها نمی‌شد.»

بازرسی پرونده از یک سال پیش و با درخواست یوونتوس آغاز شد. بازداشت‌ها دو سال پس از آن آغاز شد که باشگاه به دلیل اینکه بلیت‌های بازی‌هایش را به گروه‌های افراطی فروخته بود مجبور شد در یکی از دیدارهایش، تماشاگرها را به یکی از بخش‌های اصلی ورزشگاهش راه ندهد.

آندره‌آ آنیلی، رئیس یوونتوس هم به دلیل فروش بلیت به افراطی‌ها با یک سال محرومیت روبه‌رو شد اما در دسامبر 2017 بود که کمیته تجدید نظر فدراسیون فوتبال ایتالیا، این محرومیت را لغو کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز