خبرگزاری کار ایران

کدام وعده عملی شد؟

بررسی ادعای مشترک کالدرون و استراماچونی در جوان‌گرایی

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۰۲۹

جوان‌ترین بازیکنی که استراما به ترکیب آبی‌‌ها اضافه کرد شاهین طاهرخانی و عارف غلامی 22 ساله بود. کالدرون هم در هفته اول همه را غافلگیر کرد و امیر روستایی 22 ساله را در ترکیب پرسپولیس قرار داد.

به گزارش ایلنا،سرمربی‌های جدید استقلال و پرسپولیس، میدان دادن به جوان‌ها را جزو شعارهایشان قرار داده بودند. هر دو مربی در مصاحبه‌های مختلف از جوان‌گرایی و رونمایی از ستاره‌های جدیدی صحبت کردند. کالدرون بعد از بازی دادن به امیر روستایی در هفته نخست، مدعی شده بود: «استفاده از بازیکنان جوان فلسفه فوتبال آرژانتین است». حالا با شروع لیگ و گذشت دو هفته، این دو تیم را ازلحاظ سنی بررسی می‌کنیم.

کالدرون و استراما به وعده‌شان عمل کردند؟

هرچند جوان‌ترین بازیکنی که در این دو هفته برای سرخابی‌ها بازی کرده مهدی قائدیِ 20 ساله بود، ولی این بازیکن کشف استراماچونی نبود و در فصل‌های قبل هم در ترکیب استقلال قرار گرفته بود. جوان‌ترین بازیکنی که استراما به ترکیب آبی‌‌ها اضافه کرد شاهین طاهرخانی و عارف غلامی 22 ساله بود. کالدرون هم در هفته اول همه را غافلگیر کرد و امیر روستایی 22 ساله را در ترکیب پرسپولیس قرار داد.

پرسپولیس 2 سال پیرتر از استقلال

استقلال در اولین بازی لیگ با ترکیب حسینی (27 سال)، غفوری (31 سال)، دانشگر (25 سال)، طاهرخانی (22 سال)، زکی‌پور (23 سال)، باقری (27 سال)، کریمی (25 سال)، شجاعیان (27 سال)، اسماعیلی (25 سال)، کریمی (24 سال)، تبریزی (28 سال) به مصاف ماشین‌سازی رفت. ترکیبی که میانگین سنی آن 25.81 بود.

برای بازی دوم استراماچونی 4 تغییر در ترکیب استقلال داشت. سیاوش یزدانی (27 سال)، عارف غلامی (22 سال)، دیاباته (31 سال)، قائدی (20 سال) جایگزین کریمی، تبریزی، طاهرخانی و دانشگر شدند. اتفاقی که میانگین سنی استقلال را یک دهم افزایش داد و به 25.9 سال رساند.

کالدرون فصل را با این ترکیب استارت زد؛ رادوشوویچ (30 سال)، شیری (28 سال)، حسینی (37 سال)، خلیل‌زاده (30 سال)، نادری (22 سال)، عالیشاه (27 سال)، نوراللهی (26 سال)، امیری (31 سال)، ترابی (24 سال)، روستایی (22 سال)، علیپور (24 سال). میانگین سنی پرسپولیس مقابل پارس‌جنوبی 27.3 سال بود.

در هفته دوم پرسپولیس با دو تغییر نسبت به هفته اول به میدان رفت. بیرانوند (26 سال) جایگزین رادوشوویچ شد و نعمتی (25 سال) هم جای روستایی را گرفت. با این دو تغییر، میانگین سنی پرسپولیس یک دهم کاهش یافت و به 27.2 رسید.

پیرترین بازیکن در ترکیب پرسپولیس

کالدرون هم هنوز نتوانسته از سیدجلال دست بکشد و پیرترین بازیکن دو تیم، یکی از سرحال‌ترین بازیکنان لیگ است. سیدجلال با 37 سال مسن‌ترین بازیکن سرخابی‌هاست. وریا غفوری و دیاباته هم با 31 سال سن، مسن‌ترین بازیکنان استقلال هستند.

بالای 30 ساله‌ها؛ پرسپولیس دو برابر بیشتر از استقلال

دیاباته و غفوری دو بازیکن بالای سی سالی هستند که در ترکیب استقلال قرار گرفتند. در پرسپولیس هم رادوشوویچ، امیری، شجاع و جلال حسینی بازیکنان بالای سی سال هستند.

پرسپولیس نیم‌سال و استقلال 1 سال جوان‌تر

میانگین سنی آخرین ترکیبی که برانکو در لیگ بازی داد 27.7 سال بود؛ یعنی نیم‌سال پیرتر از ترکیب این فصل پرسپولیس. باوجوداینکه در آخرین بازی استقلال، شفر به رحمتیِ مسن بازی نداده بود و جزو معدود بازی‌هایی بود که قائدی 20 ساله در ترکیب این تیم قرارگرفته بود، بااین‌حال میانگین سنی ترکیب استقلال هم 26.6 بود. در این فصل اما استراما نزدیک به یک سال ترکیب این تیم را جوان‌تر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز