خبرگزاری کار ایران

حرکت غیرقانونی سیدحسین حسینی؛ جریمه مالی در انتظار استقلال

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۴۶۷

دروازه‌بان استقلال ممکن است برای این تیم دردسرساز شود.

به گزارش ایلنا، حسین حسینی دروازه‌بان استقلال در یک فروشگاه که محصولات برند آمریکایی نیوبالانس را می‌فروشد، قرارداد «اسپانسرینگ» بسته است.

 این در حالی است که اسپانسر تامین‌کننده‌ی لباس باشگاه استقلال برند آلمانی اول‌شپورت است. البته بستن قرارداد اسپانسرینگ شخصی با تامین‌کنندگان تجهیزات ورزشی امر رایجی است، اما قرارداد حسینی از هیچ اصولی پیروی نمی‌کند و برخلاف منافع باشگاه نیز هست.

 قراردادهای اسپانسرینگ شخصی تامین پوشاک، صرفاً شامل تامین کفش برای بازیکنان و تامین کفش و دست‌کش برای دروازه‌بان‌ها  می‌شود. هیچ بازیکنی، از جمله دروازه‌بان‌ها، اجازه ندارند لباس (پیراهن یا شورت) یکی از رقبای #اسپانسر باشگاه را در میادین رسمی به تن کند.

اصلا هیچ تولیدکننده‌ی ورزشی‌ای به جز تامین‌کننده‌ی رسمی باشگاه اجازه ندارد از لوگوی باشگاه که به عنوان علامت تجاری ثبت شده، استفاده کند و گرنه مورد پیگرد قانونی قرار  می‌گیرد. این قانون در ایران هم وجود دارد، منتها باشگاه‌ها از آن استفاده نمی‌کنند.

هم در قرارداد باشگاه با اسپانسر و هم در قرارداد باشگاه با بازیکن، این موارد شفاف و با جزییات ریز و دقیق قید می‌شود. در فوتبال جهان کوچک‌ترین تخطی از این بندها نقض قرارداد به شمار می‌رود و شامل جریمه‌های سنگین می‌شود.

حسینی حالا با پیراهنی با مارک نیوبالانس در بازی‌ها به میدان می‌رود. او در تمرینات دیروز استقلال هم پیراهن نیوبالانس را به تن داشت. پیش از این حسینی در کلیپ آغاز سازمان لیگ روی پیراهن خود، روی نام‌ونشان اول‌شپورت حتی چسب هم زده بود که مبادا تبلیغ اسپانسر کارفرمایش را بکند!

معلوم است که نه در قرارداد استقلال با اول‌شپورت این به درستی قید شده، نه استقلال در قراردادهای بازیکنان‌اش آنها را از پوشیدن پیراهن رقبای اسپانسر خود منع کرده است. روشن است که باشگاه این گونه نمی‌تواند منافع اسپانسر خود را تامین کند و به تبع آن درآمدزایی بیشتری انجام دهد

اما قرارداد حسینی نکات عجیبی دیگری هم دارد. نیوبالانس که دفتر مرکزی‌اش در بوستون است، هیچ نماینده رسمی‌ای در ایران ندارد. در وب‌سایت نیوبالانس هفت کشور در خاورمیانه ذکر شده‌اند که نیوبالانس در بازار آنها به طور رسمی حضور دارد. ایران طبعاً جزو آنها نیست.

اگر این فروشگاه نماینده رسمی هم بود و دفتر مرکزی خبر داشت نیز احتمالاً جلوش را می‌گرفت. نه فقط به خاطر اینکه این قرارداد غیراصولی است بلکه به این دلیل که نقض تحریم‌های ایالات متحده می‌بود که هر شخص  آمریکایی و حتی شرکتهای زیرمجموعه خارجی‌شان را از تجارت با ایران منع می‌کند.

حرکت غیرقانونی سیدحسین حسینی؛ جریمه مالی در انتظار استقلال

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز