خبرگزاری کار ایران

آیا فغانی بیشتر از زمان وقت تلف شده اعلام کرد؟ (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۴۲۰

فولادی‌ها 20 ثانیه پس از پایان وقت تلف شده اعلام شده از سوی داور گلزنی کردند و به همین دلیل استقلالی‌ها این گل را مردود می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، استقلال در هفته دوم لیگ برتر مشابه هفته نخست در دقیقه 95 دروازه‌اش باز شد تا بازهم در ثانیه‌های پایانی بازی غافلگیر شود و این بار در برابر فولاد و در ورزشگاه آزادی مقابل فولاد پیروزی را با تساوی عوض کند.

استقلالی‌ها در پایان بازی به چند دلیل به قضاوت علیرضا فغانی معترض بودند و جدی‌ترین اعتراض آنها وقت‌های تلف شده بازی بود. جایی که تیم داوری 5 دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد و 20 ثانیه پس از این دقایق بود که فغانی همچنان رای به پایان بازی نداده بود و دروازه استقلال باز شد.

استقلالی‌ها عقیده داشتند هم زمان اعلام شده توسط فغانی و تیم داوری بیش از حد معمول بوده و هم زدن گل خارج از این زمان غیر قابل پذیرش است و داور بین المللی کشورمان باید سر موعد سوت پایان بازی را به صدا در می‌آورد.

سوای قضاوت در مورد سایر تصمیمات فغانی در طول 90 دقیقه که نیاز به نظر کارشناسی دارد، در مورد وقت‌های تلف شده باید گفت تیم داوری بازی دیر سوت نزده است.

طی محاسباتی که در مورد وقت‌های تلف شده نیمه دوم داشتیم و بازبینی این نیمه از بازی، وقت‌های تلف شده به مراتب بیشتر از 5 دقیقه بود و اگر داور می‌خواست فقط زمان‌های طولانی نگه داشتن بازی را لحاظ کند می‌توانست تا 8 دقیقه وقت تلف شده اعلام کند. چند مرحله مصدومیت در طول بازی که منجر به توقف و بیرون بردن بازیکن شد (مثل مصدومیت فرشید باقری که حدود 90 ثانیه از وقت بازی را گرفت) و چند مرتبه زمین افتادن حسین حسینی که در مجموع نزدیک به 2 دقیقه از وقت بازی را گرفت و 3 تعویضی که در جریان بازی و به شکل سنتی با رفتن بازیکنان به سمت هم انجام شد و هرکدام بیش از 20 ثانیه وقت از بازی تلف کرد و حدود یک دقیقه وقت برای گل زده استقلال و شادی پس از گل تا زمان قرار گرفتن توپ در میانه میدان و شروع مجدد بازی وقت تلف شد که مجموع اینها بیش از 5 و نیم دقیقه وقت از بازی کشته بود.

ضمن اینکه در طول وقت های تلف شده هم 2 ضربه ایستگاهی در اختیار فولادی ها قرار گرفت که یکی از آنها نزدیک دروازه استقلال بود و چیدمان خط دفاعی و شروع مجدد بازی بیش از 30 ثانیه وقت از بازی گرفت و یک مرتبه دیگر از مصدومیت حسینی که بازهم حدود 30 ثانیه وقت بازی را تلف کرد که به داور اجازه می‌دهد در مجموع یک دقیقه وقت اضافه در خود وقت‌های تلف شده محاسبه کند و این در حالیست که فولادی‌ها تنها 20 ثانیه بعد از پایان 95 دقیقه به گل تساوی رسیدند.

بدین ترتیب حداقل از جانب وقت‌های تلف شده نمی‌توان ایرادی به کار فغانی و تیم داوری وارد کرد و شاید حتی بتوان از آنها بابت قطع زودهنگام بازی گلایه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز