خبرگزاری کار ایران

آتش زدن خانه بازیکن خائن توسط هواداران

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۲۴۶

انتقال جنجالی میان دو باشگاه دانمارکی خشم هواداران را علیه استاگه برانگیخت.

به گزارش ایلنا، اوایل تابستان بود که ینس استاگه، بازیکن تیم زیر 21ساله‌های دانمارک، پیامی تهدید‌آمیز در فیس‌بوک دریافت کرد: «تو دیگر هرگز در آرهوس نخواهی بود، یهودا.» جرم استاگه این بود که از تیم محلی AGF به اف‌سی کپنهاگن پیوسته بود.

باشگاه AGF حدود 2.5 میلیون یورو بابت فروش این بازیکن 22 ساله دریافت کرده بود، که کمتر پیش می‌آید چنین مبلغ زیادی برای انتقال یک بازیکن بین دو باشگاه دانمارکی پرداخت شود اما این باعث نشد که هواداران عصبانی نشوند.

این بازیکن به کار ادامه داد اما در ساعات اولیه صبح 14 جولای بود که اوضاع بسیار وخیم شد. حوالی ساعت 2 بامداد بود که آپارتمان او را آتش زدند. در آن هنگام دو نفر در آپارتمان بودند و مجبور شدند از طریق پنجره فرار کنند. پلیس اعلام نکرد که آیا استاگه یکی از این دو نفر بوده یا نه. در بمبی دودزا که به داخل آپارتمان پرتاب شده بود، نوشته شده بود: «در آرهوس، خائنان را مجازات می‌کنند، این را بدان یهودا.»

آتش به‌ سرعت خاموش شد ولی اگر آتش‌نشانی از راه نرسیده بود، ممکن بود افرادی جان خود را از دست بدهند. کوین ینسن، همسایه استاگه گفت: «این ساختمان بسیار قدیمی است و خوش‌شانس بودیم که آتش پخش نشد. فکر کردن به اینکه چه اتفاقی ممکن بود روی دهد، وحشتناک است.»

مردم دانمارک از این اتفاق بهت‌زده شدند و بلافاصله از استاگه حمایت کردند. پلیس به ‌سرعت عمل کرد و سه نفر را در ارتباط با این کار دستگیر کرد. هر سه نفر در بازداشت هستند و محاکمه می‌شوند. البته هنوز تاریخی برای محاکمه آنها در نظر گرفته نشده است، ولی قاضی دیروز حرف‌های آنها را شنید.

مدس اولاند، مدیر اتحادیه بازیکنان فوتبال دانمارک از این حمله بسیار ناراحت بود: «این خشونتی افراطی است که آن را به قوی‌ترین شکل ممکن محکوم می‌کنیم. اگر این موضوع به فوتبال ربط داشته باشد - که به نظر می‌رسد همینطور باشد - واقعاً هولناک و غیر قابل درک است که یک نفر به دلیل اینکه یک بازیکن تصمیم گرفته از یک باشگاه به باشگاه دیگری برود، چنین کاری انجام دهد. من هرگز چنین چیزی را در فوتبال دانمارک تجربه نکرده بودم. زمانی که یک نفر محل کارش را عوض می‌کند هرگز نباید چنین اتفاقی بیفتد.»

باشگاه AGF آرهوس که استاگه از آن به کپنهاگن رفت، به ‌سرعت این اقدام را محکوم کرد. یاکوب نیلسن، مدیر ارشد اجرایی باشگاه گفت که آنها به پلیس به هر ترتیبی که می‌توانند، کمک خواهند کرد و اگر مهاجمان از طرفداران این باشگاه باشند، برای همیشه از حضور در ورزشگاه محروم خواهند شد. استاگه تصمیم گرفت در این باره حرفی نزند و باشگاه کپنهاگن هم تنها به پیامی در وب‌سایتش در جهت محکوم کردن این اتفاق بسنده کرد.

در دانمارک مشکل هولیگانیسم به صورت جدی وجود نداشته است. البته آرهوس پیش‌تر گروهی از طرفداران به نام «افتخار سفید افراطی» را داشت که هولیگانیسم را با دیدگاه‌های راست افراطی و خشونت در خیابان‌ها ترکیب کرده بودند، ولی آنها در پنج سال گذشته حضور چندان پررنگی نداشته‌اند. در سال 2007 هم سیمون پولسن، ملی‌پوش دانمارکی پیام‌های تهدیدآمیز تلفنی از طرفداران باشگاه سابقش، ویبورگ دریافت کرد. سه سال پیش از آن هم طرفداران ویبورگ به نرده‌های خانه توماس فراندسن هجوم برده و آن را تخریب کرده بودند. او در آن هنگام به باشگاه رقیب پیوسته بود اما اوضاع تنها در همین حد بوده اما چرا حالا این اتفاق افتاده است؟ خب، کسی در دانمارک نمی‌داند و همه امیدوارند که این تنها یک اتفاق دیوانه‌وار باشد که تکرار نمی‌شود.

کلاوس تامسن، مدیر سازمان لیگ دانمارک که سه دسته اول لیگ را سازماندهی می‌کند، از این حمله شگفت‌زده شد: «من یادم نمی‌آید چنین اتفاقی پیش‌تر افتاده باشد. بازیکنان نسبت به 10 سال گذشته معروف‌تر شده‌اند اما این حس در من وجود ندارد که بازیکنان از راه رفتن در خیابان بترسند. نباید چنین ترسی وجود داشته باشد.»

در حال حاضر، استاگه روی بازی برای کپنهاگن تمرکز کرده است اما این ترس وجود دارد که حملات در شبکه‌های اجتماعی به بازیکنان مشهور منجر به اتفاقات بدتری در دنیای واقعی شود و این دنیایی نیست که زندگی در آن مطلوب باشد.

منبع: گاردین

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز