خبرگزاری کار ایران

مربیگری سخت‌تر از بازی کردن است

ابراهیم صادقی: در فوتبال فقط قهرمان شدن نشانه موفقیت نیست/ ذوب آهن آماده‌ترین تیم لیگ برتر است

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۱۴۷

سرمرب سایپا از چالش‌های پیش رو در فصل جدید و اهداف تیمش صحبت کرد.

ابراهیم صادقی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص شرایط این روزهای سایپا و آماده‌سازی این تیم پیش از شروع فصل اظهار داشت: طبق اعلام اولیه سازمان لیگ قرار بود مسابقات از 10 مرداد شروع شود و به همین دلیل ما خیلی زود تمرینات‌مان را شروع کردیم و فکر می‌کنم اولین‌ تیمی بودیم که تمرینات‌مان را استارت زدیم و این در شرایطی بود که تیم ما 10 بازیکنش را از دست داده بود و به هر صورت تاخیر شروع لیگ به ضرر ما شد ولی از طرف دیگر استانداردسازی و ایمن سازی ورزشگاه‌ها هم موضوع مهمی است و اتفاق خوبی بود که روی آن حساسیت به خرج داده شد.

وی در مورد محل دیدار مقابل ذوب آهن و همچنین بازی‌های خانگی سایپا گفت: در چند وقت اخیر زیاد در مورد این موضوع صحبت شده است و به ما گفته‌اند ورزشگاه ذوب‌آهن تا آغاز مسابقات آماده خواهد شد نمی‌دانم تا چه حد این موضوع صحت دارد. ورزشگاه ما هم ورزشگاه پاس قوامین است و از آنجا که ما در هفته دوم میزبان هستیم به ما اعلام شده که تا آن روز ورزشگاه آماده خواهد شد.

سرمربی سایپا در مورد تفاوت‌های مربیگری با دوران بازی عنوان کرد: من دو سال دستیار بودم اما قطعا مربیگری از بازی کردن سخت‌تر است. یک بازیکن در روز نهایتا 4 ساعت درگیر تمرینات خواهد بود اما یک مربی روزی 15 ساعت وقت می‌گذارد تا تیمش را آماده کرده و فیلم تمرینات را ببیند. یک بازیکن فشار و استرسش را در زمین خالی می‌کند اما مربی باید در بیرون از زمین فشار و استرس را تحمل کند. اما به هرحال هر کسی که این شغل را انتخاب می‌کند باید همه چیزش را بپذیرد.

صادقی در مورد تقابل با ذوب‌آهن هم گفت: اولین رقابت همیشه اهمیت زیادی دارد و اینکه بتوانیم در گام اول با یک نتیجه خوب از بازی خارج شویم تاثیر زیادی روی کار ما خواهد داشت. درباره تیم ذوب‌آهن باید بگویم که این تیم به تازگی دو بازی آسیایی انجام داده و به نوعی آماده ترین تیم مسابقات لیگ است چرا که آنها در شرایط بازی هستند اما ما هم آمادگی حضور در بازی‌ها را داریم. 

وی در رابطه با هدف سایپا در فصل جاری اظهار داشت: فلسفه ما باید بازیکن سازی باشد تا بتوانیم این بازیکنان را به تیم‌های ملی تزریق کرده و یا حتی ترانسفر کنیم. از نظر من موفقیت فقط قهرمانی نیست. ما به دنبال این هستیم تا 3-4 سال آینده حتی به لیگ قهرمانان آسیا برسیم. اما باشگاه‌هایی که هواداران زیادی دارند فلسفه‌شان قهرمانی است. ما همین حالا 6 بازیکن در تیم امید، دو بازیکن در تیم  ملی بزرگسال و سه بازیکن در تیم ملی جوانان داریم و فکر می‌کنم 11 ملی‌پوش می‌تواند دستاورد خوبی برای باشگاه ما باشد.

سرمربی سایپا در ادامه گفت: یکی از مسائل مهم در فلسفه باشگاه سایپا کمک به توسعه فوتبال است و فکر می‌کنم این خیلی مساله مهمی است که باشگاه‌ها بتوانند به توسعه فوتبال کمک کنند. ما در طول تعطیلات برنامه‌مان این بود که اردوی داخلی داشته باشیم و در شهر بروجن اردوی خوب با شرایط آب و هوای خوبی برگزار شد و فکر می‌کنم اگر مسئولین کمک کنند و در این منطقه زیرساخت‌ها را بهتر کنند تیم‌های خارجی هم می‌توانند از شرایط خوب این محل استفاده کنند. اخیراً فیفا سعی می‌کند به کشورهایی که در فوتبال در حال توسعه هستند کمک کند و ما هم با حمایت مدیریت باشگاه به 3 باشگاه آن منطقه توپ و لباس ورزشی کمک کردیم. ما در حد وسع خود در راه توسعه فوتبال داخلی فعالیت می‌کنیم و امیدوارم قدم کوچکی برای افزایش توانمندی داخلی توسعه فوتبال برداریم.

صادقی در پایان با اشاره به رویکرد ویلموتس در تیم ملی و توجهش به مسابقات لیگ گفت: خیلی خوب است که سرمربی تیم ملی نگاه ویژه‌ای به مسابقات لیگ دارد و این را در صحبت‌هایش عنوان کرده است و این انگیزه‌ای می‌شود برای بازیکنان ما و می‌دانند که اگر خوب بازی کنند و خودشان را نشان دهند می‌توانند به پیراهن تیم ملی برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز