خبرگزاری کار ایران

فصل پایان سلطه بایرن مونیخ (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۷۲۸

روبرت لواندوفسکی با انتقاد از عملکرد مدیران بایرن مونیخ، گفت: «به‌نظرم ما نیاز به سه بازیکن داریم. ما سه بازیکن را در بخش تهاجمی از دست دادیم؛ فرانک ریبری، آرین روبن و خامس. تا حالا هم خرید خاصی در این منطقه نداشته‌ایم.»

به گزارش ایلنا، بی‌تردید اینکه در ابتدای فصل جدید بهترین بازیکن‌تان از عملکرد باشگاه در فصل نقل‌و‌انتقالات انتقاد کند بهترین اتفاق ممکن نیست، اما روبرت لواندوفسکی این حس را داشته که دارد بار بیش از حد سنگینی را برای بایرن‌مونیخ به دوش می‌کشد و حاضر شده خشم مقامات بایرن را به جان بخرد.

او گفت: «به‌نظرم ما نیاز به سه بازیکن داریم. ما سه بازیکن را در بخش تهاجمی از دست دادیم؛ فرانک ریبری، آرین روبن و خامس. تا حالا هم خرید خاصی در این منطقه نداشته‌ایم.»

معمولاً این حس درباره بایرن وجود دارد که باشگاهی شکست‌ناپذیر است. بایرن هم در داخل میدان و هم در بازار نقل‌و‌انتقالات بی‌رحم بوده و به این ترتیب است که هفت‌بار پیاپی فاتح بوندس‌لیگا شده است.

اما با شروع فصل جدید در آلمان، این حس وجود دارد که برای اولین‌بار در چند سال اخیر، بایرن واقعاً متزلزل به‌نظر می‌رسد. حرف‌های لواندوفسکی نشان می‌دهد اوضاع در باواریا عالی نیست.

بایرن در فصل‌های 13-2012 تا 18-2017 توانست بوندس‌لیگا را با فاصله 25، 19، 10، 10، 15 و 21 امتیاز با تیم دوم فتح کند، اما آنها فصل گذشته نبرد سختی با بوروسیادورتموند داشتند و سرانجام با فاصله تنها دو امتیاز قهرمان شدند.

اما این‌بار این حس وجود دارد که دورتموند می‌تواند سلطه بایرن‌مونیخ بر آلمان را پایان بخشد.

بایرن معمولاً پیش از آنکه بازیکنان وارد پیش‌فصل شوند، انتقالات اصلی خود را انجام می‌داد اما در تابستان جاری، آنها حضور آشفته‌ای در بازار داشته‌اند. البته آنها توانستند لوکاس هرناندس، مدافع اتلتیکومادرید که قهرمان جام‌جهانی شده بود را خریداری کنند. آنها همچنین از ژانویه بر سر انتقال بنژامین پاوار با اشتوتگارت به توافق رسیده بودند.

اما مأموریت آنها برای جذب یک بازیکن تهاجمی ناکام مانده و آنها نتوانسته‌اند بازیکنی که لواندوفسکی توصیف کرده را جذب کنند، هرچند ایوان پریشیچ راهی بایرن می‌شود.

آنها یک سال پیش می‌دانستند روبن و ریبری دارند به حضورشان در بایرن پایان می‌بخشند اما علاقه‌مندان به فوتبال از این حیرت‌زده‌اند که چرا بایرن برنامه‌ای برای جانشینی آنها نداشته است.

بایرن بارها برای خرید کالوم هادسون- اودوی از چلسی پیشنهاد داد اما در نهایت این بازیکن 18ساله قراردادی جدید و پنج‌ساله امضا کرد تا زیر نظر فرانک لمپارد بازی کند.

سپس نوبت به تلاش برای جذب لروی سانه از منچسترسیتی رسید. این بازیکن به‌عنوان جانشین ریبری و روبن شناخته می‌شد و می‌توانست گل‌های فراوانی برای بایرن بسازد.

هرچند سانه تصمیم گرفته بود سیتی را ترک کند اما بایرن نتوانست ماجرای جذب او را به سرانجام برساند و زمانی هم که بر سر انتقال او با سیتی با قیمت 90میلیون پوند به توافق رسید، این ملی‌پوش آلمانی دچار مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی شد.

نیکو کواچ، مربی بایرن در این میان حرف‌هایی زد که رابطه بایرن با سیتی را خراب کرد. او در پیش‌فصل گفت: «خیلی مطمئنم که می‌توانیم او را جذب کنیم. من فرض را بر این گذاشته‌ام او را می‌خریم.»

 کارل هاینس رومنیگه، مدیر ارشد اجرایی بایرن علناً به او هشدار داد و احتمالاً در رختکن هم به او تذکر تندی داده است. رومنیگه گفت: «من حرف‌های او را دوست نداشتم. ما رابطه خوبی با منچسترسیتی، و پپ گواردیولا، مربی سابق‌مان داریم. لروی سانه با آنها قرارداد دارد.»

کار به جایی رسید که سیتی رسماً از بایرن درخواست کرد درباره سانه هیچ صحبتی به‌صورت علنی مطرح نشود و کواچ نه‌تنها مجبور شد رسماً عذرخواهی کند، بلکه به گواردیولا هم زنگ زد و از او دلجویی کرد.

مصدومیت سانه به این معناست که بایرن نیاز به برنامه دوم دارد و البته زمان هم با آنها یار نیست. اولین بازی بایرن در بوندس‌لیگا جمعه انجام می‌شود و پنجره نقل‌و‌انتقالات هم در کمتر از سه هفته دیگر بسته می‌شود.

از سوی دیگر دورتموند مانند بایرن سال‌های پیش کارآمد عمل کرده و توانسته خیلی زود تکلیف تیم را برای فصل جدید روشن کند. آنها از استراتژی بایرن پیروی کردند و بازیکنان خوب و متوسط سایر باشگاه‌ها، مانند یولیان برانت از بایرلورکوزن، نیکو شولتز از هوفنهایم و تورگان آزار از بوروسیامونشن‌گلادباخ را خریدند.

آنها حتی توانستند بایرن را مجاب کنند متس هوملس، مدافع میانی‌اش را به آنها بفروشد. بازگشت او به دورتموند باعث می‌شود مشکلات دفاعی آنها که در فصل گذشته آسیبی جدی به آنها زد برطرف شود.

از سوی دیگر جنگ لفظی بین کواچ و رومنیگه نشان می‌دهد جنگ قدرت در پشت پرده بایرن برقرار است. کواچ در اولین فصل حضورش در بایرن لحظات سخت پرشماری را تجربه کرد، اما در نهایت توانست فاتح دوگانه شود و منتقدان را خاموش کند.

اما اینکه دورتموند تا هفته پایانی شانس قهرمانی داشت نشان می‌دهد کواچ همچنان زیر ذره‌بین خواهد بود و در ماه‌های پیش‌رو، فرصت چندانی برای لغزش نخواهد داشت.

گزارش شده رومنیگه و اولی هوینس، رئیس بایرن، بر سر انتصاب کواچ با هم اختلاف داشته‌اند. کواچ انتخاب هوینس بوده است و رومنیگه می‌خواست توماس توخل را به بایرن بیاورد که حالا در پاری‌سن‌ژرمن است.

از سوی دیگر هوینس، بزرگ‌ترین حامی کواچ احتمالاً در انتخابات ریاست باشگاه در نوامبر شرکت نخواهد کرد و به این ترتیب دوران حضورش در این باشگاه به‌سر می‌رسد.

رومنیگه گفته در سال 2021 از سمت خود کنار خواهد رفت و جای خود را به اولیور کان خواهد داد. به این ترتیب بایرن دارد وارد دوران گذار می‌شود و شاید همان اتفاقی برای آنها بیفتد که پس از جدایی سر الکس فرگوسن و دیوید گیل در سال 2013 برای منچستریونایتد روی داد.

البته بایرن همیشه می‌تواند در لیگ قهرمانان حاضر باشد اما برای بازیکنان، حضور در بایرن کواچ به اندازه بایرن گواردیولا جذاب نیست. همچنین تردیدهایی از نظر تاکتیکی درباره کواچ وجود دارد، به‌ویژه پس از شکست 2 بر صفر مقابل دورتموند در سوپرجام.

لواندوفسکی همچنین به این اشاره کرد که جدایی بازیکنان از بایرن باعث شده آنها در چند پست آسیب‌پذیر شوند. این در حالی است که دورتموند در اکثر مناطق زمین تقویت شده است.

در بایرن قرار است کینگزلی کومان و سرژ گنابری جای خالی روبن و ریبری را پر کنند اما این دو نفر پیش از این بارها مصدوم شده‌اند. در سوپرجام، توماس مولر در سمت راست خط حمله بازی کرد و البته عملکرد خوبی هم نداشت.

با این حال بلیت تمامی 17بازی خانگی بایرن در ورزشگاه 75هزار نفری آلیانس آره‌نا به فروش رفته است.

 بایرن هم با تردیدهایی روبه‌رو است، هم مشکلات زیادی دارد و هم اینکه حمایت طرفداران را دارد. فصل جذابی پیش‌رو است.

منبع منبع: دیلی‌میل
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز