خبرگزاری کار ایران

سرمایه‌هایی که استقلال بر باد داد؛ دوجین ستاره تاثیرگذار

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۸۲۳

از دست دادن این بازیکنان و اجازه جدایی دادن به آن‌ها از سوی مدیران باشگاه اشتباه بزرگی بوده و مصداق بارز سرمایه سوزی است.

به گزارش ایلنا،استقلالی‌ها در 3 فصل اخیر سرمایه‌گذاری گسترده‌ای روی بازیکنان داشتند که مهدی قائدی، الهیار صیادمنش، سجاد آقایی و مجید حسینی مهم‌ترین نمونه آن‌ها هستند،اما بعد از علیرضا منصوریان و وینفرد شفر، سرمربی جوان و ایتالیایی آبی‌ها چندان روی بحث جوان‌گرایی تمرکز ندارد. آندره آ استراماچونی بیش از هر چیز به خلوت بودن تمرینات و کم کردن تعداد شاگردانش اهمیت می‌دهد.

برای همین چند بازیکن جوان را کنار گذاشت و حتی به آن‌ها اجازه حضور در تمرینات را نداد. استراماچونی تصمیم گرفت چند بازیکن جوان و آینده دار را کنار بگذارد. باشگاه هم با آن‌ها فسخ قرارداد کرده یا قصد دارد تا این کار را انجام بدهد.بازیکنانی که احتمالاً یا مانند محمد انصاری ستاره تیم‌های رقیب می‌شوند یا مانند آرش رضاوند باید با هزینه‌های میلیاردی دوباره خریداری شوند! 

مهاجم محبوب شفر مغضوب استرا

باشگاه استقلال با رضا کریمی مهاجم جوانی که در نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم با نظر وینفرد شفر جذب شد فسخ قرارداد کرد. این بازیکن 13 تیر به دلیل درگیری لفظی که در بازی تدارکاتی با نیروی زمینی با آرمین سهرابیان و روح اله باقری داشت، همراه این دو نفر از تیم کنار گذاشته شد. بعد از برکناری شفر بود که مجیدی سرمربی موقت استقلال به این بازیکن میدان داد و کریمی هم عملکرد بدی در استقلال فرهاد نداشت.

بازیکنی که حدود 8 ماه علی خطیر با او قرارداد بسته بود، در نیم‌فصل دوم برای اولین بار در هفته بیست و چهارم و بازی با سایپا برای استقلال به میدان رفت.کریمی در دقیقه 88 به‌جای مرتضی تبریزی در ترکیب قرار گرفت و ر حدود 2 دقیقه‌ای که در میدان بود نتوانست کاری انجام دهد تا بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

فرهاد مجیدی در نخستین بازی که سرمربی استقلال شد، در دقیقه 58 داریوش شجاعیان را بیرون کشید و کریمی را برابر استقلال خوزستان به میدان فرستاد. مهاجم جوان آبی‌ها 10 دقیقه بعد از ورود به زمین، دروازه حریف را باز کرد تا استقلال 3 بر 2 جلو بیافتد و در ادامه هم گل چهارم را بزند. این مهاجم جوان با آمار 2 بازی، 40 دقیقه حضور در زمین  و یک گل زده از استقلال جدا شد. جالب اینکه باشگاه این بازیکن 20 ساله که سرمایه استقلال حساب می‌شد را خیلی راحت از دست داد و به‌جای انتقال قرضی، با او فسخ کرده و رضایت‌نامه‌اش را دستش داد!

نشان دادن درب خروج به آقای گل‌های تیم امید

20 دی سال 97 بود که دوستاره جوان تیم امید استقلال یعنی زکریا مرادی و معراج پور تقی با نظر وینفرد شفر در نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم به تیم اصلی و بزرگ‌سالان استقلال اضافه شدند. زکریا مرادی در مسابقات فصل گذشته لیگ امیدها ۱۷ گل و معراج پورتقی نیز  ۱۹ گل به ثمر رساندند و نقش پررنگی در نخستین قهرمانی تیمشان داشتند.

جالب اینکه مرادی از طرف باشگاه رقیب یعنی پرسپولیس هم پیشنهادی دریافت کرده بود. اما این 2 بازیکن جوان نه در دوره شفر، نه فرهاد مجیدی حتی یک دقیقه فرصت بازی پیدا نکردند. پیرمرد آلمانی که اصلاً عذر این مهاجم جوان را خواست، آن‌هم در شرایطی که تیمش به‌شدت با مشکل گلزنی دست‌وپنجه نرم می‌کرد!شرایط این 2بازیکن 21 ساله با آمدن استراماچونی هم بهتر نشد.

پور تقی که اصلاً اجازه حضور در تمرینات را پیدا نکرد و مرادی هم بعد از همراهی کردن آبی پوشان در اردوهای آماده‌سازی و چند بازی دوستانه از برنامه‌های سرمربی ایتالیایی خارج شد. البته با توجه به حضور رقبایی چون شیخ دیاباته، مرتضی تبریزی و هافبک هجومی خارجی که قرار است اضافه شود و البته سجاد آقایی و مهدی قائدی، طبیعی است که به پدیده‌های تیم امید استقلال فرصت بازی و عرض‌اندام نرسد،اما از دست دادن این بازیکنان و اجازه جدایی دادن به آن‌ها از سوی مدیران باشگاه اشتباه بزرگی بوده و مصداق بارز سرمایه سوزی است.

معراج پور تقی بعد از 30 روز بلاتکلیفی قراردادش را یک‌طرفه فسخ کرد و درباره مرادی که می‌خواست فرهاد مجیدی دیگری برای آبی‌ها باشد هم خبر می‌رسد قراردادش فسخ‌شده است!

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز