خبرگزاری کار ایران

اظهارنظر مویس درباره آینده منچستریونایتد بعد از فرگوسن

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۱۶۰

دیوید مویس می‌گوید سیاست‌های غلط منچستریونایتد در نقل‌و‌انتقالات باعث شده این تیم نتواند در میان چهار تیم بالای جدول، فصل را به پایان برساند یا به عبارت دیگر، جایگاه ثابتی در میان این چهار تیم داشته باشد.

به گزارش ایلنا، اوله‌گونار سولشر در حالی خودش را برای نخستین فصل کاملش به‌عنوان مربی منچستریونایتد آماده می‌کند که تیم در فصل قبل در رده ششم قرار گرفت و نتوانست سهمیه لیگ قهرمانان را بگیرد. اسلاف او لویی فان‌خال و ژوزه مورینیو هم از نیمکت یونایتد اخراج شدند در حالی که خرج زیادی روی دست باشگاه گذاشته بودند و روی هم 620 میلیون پوند برای جذب بازیکنان جدید هزینه کردند از جمله 89میلیون پوندی که برای جذب پل پوگبا صرف کردند و رکورد تاریخ شیاطین سرخ را شکستند. از فصل 2013-2012 که آخرین قهرمانی یونایتد در لیگ برتر با مربیگری سر الکس فرگوسن، مربی افسانه‌ای این باشگاه به‌دست آمد، حسرت قهرمانی در دل هواداران این تیم مانده است.

مویس که به‌عنوان جانشین فرگوسن تنها 10 ماه روی نیمکت تیم دوام آورد و اخراج شد، فکر می‌کند یونایتد از اعتماد نکردن به شیوه این باشگاه ضربه می‌خورد: «مدتی است که نمی‌شود تشخیص داد منچستریونایتد در نقل‌و‌انتقالات چه مسیری را طی می‌کند، اینکه آیا بازیکنان را می‌خرند برای بازاریابی که البته در این کار فوق‌العاده مهارت دارند یا بازیکنان را به‌خاطر عملکردشان در زمین مسابقه جذب می‌کنند؟ من واقعا نمی‌دانم. منچستریونایتد ارزش و کلاس بسیار بالایی داشت. سنت این باشگاه خریدن گران‌ترین بازیکنان نبود بلکه بازیکنانی از آکادمی می‌آوردند یا بهترین بازیکنان جوان تیم‌های دیگر را می‌خریدند. حالا دوباره قحطی ستاره شده است؛ کسی مثل اریک کانتونا یا کسی که اگر بیاید، خلأ بزرگی را پر می‌کنند، مانند روبین فان پرسی. هرگز فکر نمی‌کردم باشگاهی باشد که تمام موفقیت را در پول خرج کردن می‌داند.» 

یونایتد در این پنجره نقل‌و‌انتقالات تابستانی بازیکنان بااستعداد و جوان خریده نه نام‌های بزرگی که محصول تمام‌شده باشند. بال تیم ملی ولز، دانیل جیمز 21ساله با 15میلیون پوند از باشگاه دسته دومی سوانزی خریداری شد ضمن اینکه برای بازیکن تیم زیر 21سال انگلیس، آرون وان بیساکا که او هم 21ساله است و نخستین بازی‌اش در لیگ برتر را پنج ماه پیش انجام داده، 50میلیون پوند هزینه کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز