خبرگزاری کار ایران

اتفاقی عجیب در فوتبال ایران؛ 18 تیمی با 20 مدعی!

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۱۱۴

در حال حاضر قرعه‌کشی بازی‌های فصل جدید انجام شده و تیم‌ها بر اساس بضاعت‌‌شان آخرین برنامه‌های تمرینی و بازی‌های تدارکاتی را انجام می‌دهند تا به بهترین شکل وارد مسابقات شوند.

به گزارش ایلنا، طی چند سال گذشته و قبل از آغاز رقابت‌های لیگ یک دل‌مان خوش بود که بازی با نظم خاصی برگزار می‌شود. بارها در همین مورد مطلب نوشتیم و هر جا هم صحبتی در این باره شد به نیکی از مسئولان برگزاری مسابقات یاد کردیم، اما برای فصل جدید ظاهراً قضیه فرق کرده و هنوز لیگ شروع نشده، مشکلاتی به‌وجود آمده که باید هرچه سریع‌تر برطرف شود. در حال حاضر قرعه‌کشی بازی‌های فصل جدید انجام شده و تیم‌ها بر اساس بضاعت‌‌شان آخرین برنامه‌های تمرینی و بازی‌های تدارکاتی را انجام می‌دهند تا به بهترین شکل وارد مسابقات شوند. مثل هر سال چند تیم با هزینه نسبتاً خوب موفق به جذب بازیکنان خوبی شده‌اند و تمرینات‌شان را هم به‌موقع آغاز کرده‌اند، اما تعدادی از این تیم‌ها در حالی که 17روز دیگر بازی‌ها آغاز می‌شود همچنان بلاتکلیف هستند.

یکی از این تیم‌ها کارون اروند خرمشهر است. البته آنها چند روز پیش محمد علوی را به‌عنوان سرمربی جدید انتخاب کردند و همچنان مدعی هستند که انتقال امتیاز تیم‌شان به داماش گیلان منتفی است. اما از آن طرف رشتی‌ها هم برای خودشان دلایلی دارند و منتظر اعلام رأی نهایی هستند. تیم داماش که فصل گذشته با خلق شگفتی به فینال جام حذفی هم راه پیدا کرد و تا آخرین روز فصل پیش هم جزو مدعیان صعود به لیگ یک بود، طی یک ماه گذشته بازیکنانی همچون ایمان صادقی، بهمن کامل، حمیدرضا گلزاری، بهتاش میثاقیان، محسن آذرباد و مهرداد آوخ را به امید حضور در لیگ یک جذب کرده است. البته قرارداد این بازیکنان شرطی و منوط به حضور داماش در لیگ یک بوده در غیر این صورت قابل فسخ است.

دیگر تیم بلاتکلیف، خونه‌به‌خونه بابل است. قاسم حسن‌زاده، مالک این باشگاه همچنان عدم تمایلش به تیمداری را به دفعات مطرح کرده اما به‌نظر می‌رسد مسئولان استانی با انتقال امتیاز به استان دیگر مخالفت کرده‌اند. این در حالی است که طبق ادعای حسن‌زاده، امتیاز تیم خونه‌به‌خونه به خراسان شمالی واگذار شده و جالب اینکه آنها هم با انتخاب نادر دست‌نشان به‌عنوان سرمربی با نام آلومینیوم جاجرم قرار است به میدان بیایند. به هر حال این مشکلات باید تا قبل از آغاز لیگ به پایان برسد و به احتمال زیاد هم چنین خواهد شد، اما در این میان بازیکنانی که با این تیم‌ها قرارداد بسته‌اند در صورت لیگ یکی نشدن چه خواهند شد؟ حالا خریدهای داماش شرطی قرارداد بسته‌اند اما آیا بازیکنان کارون اروند و آلومینیوم جاجرم هم اینگونه قرارداد امضا کرده‌اند که اگر اینطور هم باشد آن وقت تکلیف‌شان در آستانه آغاز مسابقات چه می‌شود؟ فدراسیون فوتبال در رأس و پس از آن کمیته برگزاری مسابقات تا کی این تیم‌ها را منتظر نگه می‌دارند؟ از طرف دیگر هنوز به‌طور کامل وضعیت آماده‌سازی ورزشگاه‌ها برای میزبانی از مسابقات اعلام نشده و بعید نیست چند تیم بازی‌های خانگی‌شان را در شهرهای دیگر انجام دهند.

روز گذشته یحیی بهاری، مدیرعامل تیم نود ارومیه در همین راستا مدعی شد که شاید تصمیم‌گیرنده اداره وزارت ورزش و جوانان است: «بحث زیرساختی فوتبال، یکی از مشکلات ورزش ما است. در این مسأله ما واقعا مقصر نیستیم. در حال حاضر اماکن ورزشی متعلق به اداره وزارت ورزش و جوانان است و آنها هستند که باید تجهیز مجموعه‌های ورزشی را انجام دهند. در حال حاضر ورزشگاه تختی ارومیه حداقلی‌ترین امکانات موجود یک استادیوم را ندارد. تختی ارومیه هم حتی سرویس بهداشتی کافی و آبخوری ندارد. ما شاید تنها ورزشگاهی در دنیا باشیم که دیرک‌های دروازه‌مان آهنی است. اگر تیر دروازه آهنی باشد و بازیکنی سرش به تیر دروازه برخورد کند چه می‌شود؟ مسئول این کم‌کاری‌ها چه ارگانی است؟ اگر مسئولیت این ورزشگاه بر عهده باشگاه نود باشد، ما از فردا آستین‌های‌مان را بالا می‌زنیم و در حد وسع‌مان ورزشگاه را تجهیز می‌کنیم اما این ورزشگاه تحت مالکیت وزارت ورزش و جوانان است و حتی هیات فوتبال در این خصوص نمی‌تواند دخالت کند. اگر وضع با همین روند جلو برود، ممکن است تماشاگران و هواداران ارومیه‌ای از دیدن بازی‌های تیم محبوب‌شان محروم شوند و ما هم کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. این در حالی است که ما حتی یک زمین تمرین ساده هم برای تمرین کردن نداریم. ما از آخرین روزی که بازی خود را در بازی‌های لیگ یک انجام دادیم تا امروز، حتی یک آجر روی آجر نگذاشتند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز