خبرگزاری کار ایران

عملکرد ورزشکاران در مسابقات قهرمانی کارگران کشور

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۶۰۲

عملکرد ورزشکاران در سال های 98 و 99 در مسابقات قهرمانی کارگران کشور در رشته های مختلف، معیار تشکیل تیم های ملی و انتخاب ورزشکاران کارگر جهت حضور در هفتمین دوره بازیهانی جهانی ورزش کارگری در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش کارگری، به دنبال کسب موفقیت های چشمگیر کاروان ورزش کارگری جمهوری اسلامی ایران اعزامی به ششمین دوره بازیهای جهانی ورزش کارگری در کشور اسپانیا و همچنین در پیش بودن نخستین مجمع عمومی سالیانه فدراسیون از یکسو و پیگیری ها و حساسیت های ایجاد شده در جامعه کار و تلاش کشور و علاقمندی ایشان برای شرکت در رویدادهای ورزش کارگری از سوی دیگر، بهانه ای بود تا گفتگوی صمیمانه ای با مرتضی اسماعیلی دبیر کل فدراسیون ورزش کارگری کشور داشته باشیم‌.

ضمن سلام و خسته نباشید و تبریک درخشش کاروان ورزش کارگری ایران در مسابقات اسپانیا، اگر موافق باشید ابتدا اندکی در خصوص فرایند اعزام کاروان به اسپانیا صحبت کنیم.

من هم سلام عرض میکنم خدمت شما و اصحاب رسانه.متقابلاً موفقیت های کسب شده را به شما و جامعه کار و تلاش کشور تبریک عرض میکنم.

اجازه میخواهم قبل از ورود به بحث مسابقات اسپانیا، اندکی در خصوص تشکیلات بین المللی مرتبط با ورزش کارگری و مسابقات برون مرزی این حوزه صحبت کنم.

فدراسیون ورزش کارگری در حال حاضر عضویت چندین نهاد بین المللی مرتبط با ورزش کارگری را کسب نموده

۱. کنفدراسیون بین المللی ورزش کارگری یا به اختصارCSIT. این کنفدراسیون بیش از یک قرن سابقه فعالیت دارد و با پیگیری های صورت گرفته و بعد از یک دوره کوتاه عضویت آزمایشی، فدراسیون ورزش کارگری در سال ۱۳۹۴به عضویت قطعی و دائمی آن نائل آمد.

2. فدراسیون جهانی ورزش شرکتها و کمپانی یا به اختصارWFCS . که فدراسیون ورزش کارگری عضویت این نهاد را نیز دارا می باشد.

3.  فدراسیون جهانی فوتبال شرکتها یا به اختصار FIFCO . که مذاکرات لازم در خصوص عضویت فدراسیون کارگری در این نهاد انجام شده و در آینده نزدیک نهایی خواهد شد.

در این راستا همواره یکی از مباحث مهم، مقوله چگونگی انتخاب و اعزام تیم ها و ورزشکاران کارگر به رویدادهای مربوط به هر کدام از این نهادهای فوق الذکر بوده است.

سوای از رویه های گذشته و با استقرار مدیریت جدید فدراسیون و در پرتو تشکیل کارگروه ها و جلسات تخصصی متعدد و همچنین در راستا تحقق عدالت در گزینش ورزشکاران کارگر، سرانجام مقرر گردید که ملاک انتخاب و اعزام به مسابقات جهانی ورزش کارگری که هر ۲ سال یکبار در سال های فرد و توسط CSIT برگزار می شود، برگزاری مسابقات قهرمانی کارگران کشور در رشته های مختلف و گزینش نفرات و تشکیل تیم های ملی کارگری از رهگذر این رقابت ها باشد که این مهم به بهترین شکل ممکن در خصوص اعزام کاروان اسپانیا تبلور یافت.

در فرصت های بعدی به تفصیل در خصوص WFCS وFIFCO صحبت خواهم کرد و در حال حاضر بیشتر بر CSITو فرایند اعزام کاروان ورزش کارگری متمرکز خواهم شد.

شاید جامعه کار و تلاش کشور و بخش اعظم رسانه ها و مخاطبین حداکثر در یک ماه گذشته با اخبار مربوط به مسابقات اسپانیا روبه رو شده باشند. اما به جرأت می توان گفت فرایند تشکیل تیم های ملی و برنامه ریزی برای حضور در مسابقات اسپانیا از نخستین روزهای فروردین ۹۷کلید خورد. به این ترتیب که مسابقات قهرمانی کارگران کشور در رشته های مختلف با عنوان «مسابقات انتخابی تیم های ملی کارگری» برگزار و نفرات برتر در این مسابقات به عنوان اعضاء تیم های ملی ورزش کارگری معرفی شدند. موازی با این مسابقات نیز از یکسال قبل از بازیهای جهانی، ستاد مرکزی بازیها در فدراسیون تشکیل و با بررسی سوابق گذشته و سایر ملاحظات، رشته های واجد شرایط جهت اعزام را تعیین نمود. در چندین ماه مانده به اعزام نیز اردوهای آمادگی با حضور نفرات برتر مسابقات قهرمانی کارگران کشور برگزار و در نهایت با نظر کادر فنی و مسئولین انجمن ها، نفرات اصلی جهت اعزام انتخاب و معرفی شدند.

در این راستا و با توجه به هدف گذاری فدراسیون جهت ارتقاء جایگاه کاروان ایران نسبت به دوره های قبلی مسابقات در ایتالیا و لتونی و بنا به تصمیم کادر فنی انجمن های مربوطه، در خصوص پاره ای از ورزشکارانی که در زمره وزشکاران کارگر بوده و شانس بالایی در کسب مدال داشتند اما به دلیل پاره ای از مسائل در مسابقات قهرمانی کارگران کشور سرکت نکرده بودند؛ این افراد نیز در کنار نفرات برتر به اردوهای آمادگی دعوت و در صورت جلب نظر مساعد مسئولین انجمن، شرایط حضور را کسب نمودند که یقیناً برای دوره های بعدی این استثنائات نیز حذف خواهد شد.

نکته دیگری که شایسته پرداختن می باشد این است که از یکسال گذشته در تمامی دستورالعمل های مسابقات قهرمانی کارگران کشور ۲ بند گنجانده شده است

۱. تمامی ورزشکارانی که در ۳ سال گذشته عضو تیم های ملی بوده اند حق شرکت در مسابقات قهرمانی کارگران

 

کشور را ندارند.

۲. تمام ورزشکارانی که در ۳ سال گذشته در لیگ های برتر ‌و دسته یک حضور داشته اند حق شرکت در مسابقات قهرمانی کارگران کشور را ندارند.

لذا با توجه به دو بند فوق و از آنجاکه تیم های ملی کارگری از نفرات برتر مسابقات قهرمانی کارگران کشور انتخاب و تشکیل می گردند، لذا به جرأت می توان گفت که تمامی ورزشکاران اعزامی آماتور و کارگر می باشند.

 

ممنون از توضیحات جامع و کامل شما. همانطور که فرمودید مسابقات جهانی ورزش کارگری هر ۲ سال یکبار برگزار خواهد شد. لطفاً کمی در خصوص دور بعدی بازیها و نحوه اعزام تیم ها و ورزشکاران توضیح دهید.

 

هفتمین دوره بازیهانی جهانی ورزش کارگری در سال ۲۰۲۱برگزار خواهد شد. نظر به اهمیت مسابقات قهرمانی کارگران کشور در رشته های مختلف و تشکیل تیم های ملی و گزینش ورزشکاران کارگر جهت اعزام به مسابقات جهانی از رهگذر مسابقات قهرمانی کارگران کشور: «معیار تشکیل تیم های ملی و انتخاب ورزشکاران کارگر جهت حضور در هفتمین دوره بازیهانی جهانی ورزش کارگری در سال ۲۰۲۱، مجموع عملکرد ورزشکاران در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در مسابقات قهرمانی کارگران کشور در رشته های مختلف خواهد بود».

در این راستا و با توجه به اینکه در شرف آغاز رقابت های قهرمانی کارگران کشور در رشته های ۲۷ گانه تحت پوشش فدراسیون هستیم، ذکر این نکته ضروریست که امسال نیز همانند سال ۱۳۹۷، تمامی رقابت های قهرمانی کارگران کشور به صورت انتخابی تیم های ملی کارگران برگزار می شود و معیار تشکیل تیم های ملی و انتخاب ورزشکاران جهت اعزام به مسابقات ۲۰۲۱، مجموع عملکرد و حضور ایشان در رقابت های قهرمانی کارگران کشور در سال های۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خواهد بود.

بنابراین چند ماه قبل از اعزام به مسابقات، مجموع نفرات برتر در مسابقات کشوری در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به اردوهای آمادگی دعوت و در نهایت بر اساس نظر کادر فنی نفرات نهایی جهت اعزام انتخاب خواهند شد.

نکته قابل توجه این است که با توجه به این فرایند و اعلام زودهنگام آن بر اساس تجارب گذشته، دیگر هرگز استثنائاتی از قبیل دعوت به اردوی افرادی که به هر دلیل در مسابقات قهرمانی کارگران کشور شرکت نکرده باشند، به هیچ وجه قابل تکرار نخواهد بود و لذا ورزشکارانی که مایل و راغب به دعوت به اردی تیم ملی و اعزام به مسابقات جهانی هستند الزاماً باید در مسابقات قهرمانی کارگران کشور در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ شرکت نمایند و طبیعتاً امتیاز و شانس افرادی که حضور مستمر و مداوم در رویدادهای هر دو سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ داشته باشند بسیار بیشتر از ورزشکارانی که صرفاً یکسال حضور مستمر خواهند داشت.

همچنین با توجه به آئین نامه وزارت ورزش و جوانان و همچنین دستورالعمل اعلامی فدراسیون ورزش کارگری و راه اندازی سامانه ثبت نام و عضویت ورزش کارگری کشور، تمامی ورزشکاران، مربیان ، داوران و سرپرستانی که قصد شرکت در رقابت ها و رویدادهای قهرمانی کارگران کشور و همچنین مسابقات دسته جات آزاد کارگری را دارند باید به سامانه مربوطه مراجعه و ضمن ثبت نام، عضویت ورزش کارگری کشور را کسب نمایند که طبعاً این عضویت نیز از جمله شرایط اعزام به مسابقات جهانی خواهد بود.

 

ممنون از توضیحات کامل شما و وقتی که اختصاص دادید.

من هم از شما و اصحاب رسانه که همیشه یاریگر ما در تحقق جایگاه واقعی ورزش کارگری بوده اند کمال تشکر و قدردانی را دارم و مجدداً موفقیت های کاروان اعزامی به اسپانیا و درخشش ورزشکاران کارگر را به شما و جامعه کار و تلاش کشور تبریک و شادباش میگم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز