خبرگزاری کار ایران

بررسی و مقایسه استقلال پست به پست برای لیگ نوزدهم

در دفاع کناری و دروازه بازیکن می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۲۳۷

. با تمدید قرارداد آیاندا پاتوسی و روزبه چشمی خیال آبی‌ها از داشتن یک تیم کامل و یکدست راحت می‌شود.

به گزارش ایلنا،نقل وانتقالات استقلال به پایان خودش نزدیک می‌شود. با تمدید قرارداد آیاندا پاتوسی و روزبه چشمی خیال آبی‌ها از داشتن یک تیم کامل و یکدست راحت می‌شود. البته حتی در صورت ماندن چشمی و پاتوسی هم استقلال در برخی از پست‌ها از جمله دفاع چپ تیم نیاز به تقویت و خرید بازیکن دارد. آخرین سهمیه لیگ برتری و دوسه جای خالی که در لیست بزرگسالان باقی می‌ماند شاید برای تقویت تیم و خرید مهره هایی تازه در درون دروازه و دفاع‌های کناری شود. وضعیت استقلال در پست‌های مختلف را با فصل گذشته مقایسه کرده و برای فصل آینده بررسی می‌کنیم. 

دروازه

استقلال فصل گذشته در این پست مهدی رحمتی، حسین حسینی و مهدی نورالهی را در اختیار داشت. با پایان لیگ هجدهم قرارداد رحمتی و حسینی به پایان رسید که سیاست و تصمیم باشگاه تمدید قرار داد گلر جوان تر بود و کاپیتان تیم هم راهی پدیده خودرو مشهد شد. استقلال فعلا حسینی را یه عنوان دروازبان اصلی و نورالهی که ملی پوش تیم امید است را به عنوان ذخیره او در اختیار دارد. شنیده می‌شود استراماچونی خواهان جذب یک دروازهبان دیگر است و بهزاد غلامپور مربی گلر‌ها هم این موضوع را تایید کرده اما تا امروز که خبری نشده است. محمدرضا اخباری، حامد لک، کوروش ملکی و احسان مرادیان اسامی مطرح شده برای استقلال بودند که هیچ کدام راهی به این تیم پیدا نکردند. تازگی هم نام فرناندو دخسوس دروازهبان برزیلی فصل گذشته ماشین سازی مطرح شده است که این موضوع هم دور از ذهن به نظر می‌رسد. خرید دخسوس جدا از هزینه دلاری، آخرین سهمیه لیگ برتری استقلال را هم می‌سوزاند. پرونده برگرداندن مهدی دحمتی از پدیده هم که با مخالفت مالک و سرمربی این تیم روبرو شده هم باید بسته شده به حساب آورد. پدیده که امسال در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد،دروازهبان اصلی اش را رد کرده و نمی‌تواند به تنها دروازبان خوبی که برایش باقی مانده اجازه جدایی بدهد. از باشگاه استقلال خبر می‌رسد فعلا برنامه‌ای ‌برای خرید گلر دوم ندارند و تمرکز شان روی قسمت‌های دیگر است. در فصل گذشته با مصدومیت حسینی، استقلال در 5-6 بازی ابتدای فصل فقط رحمتی را داشت. اگر حسینی دوباره مصدوم نشود آبی پوشان با همان شرایط فصل گذشته وارد لیگ نوزدهم خواهند شد که فقط رحمتی را در اختیار داشتند. 

دفاع میانی

 استقلال فصل گذشته در دفاع وسط پژمان منتظری، روزبه چشمی، محمد دانشگر،آرمین سهرابیان و شاهین طاهرخانی را در اختیار داشت. از این جمع 5 نفره فقط دانشگرو طاهرخانی ماندگار شدند . سیاوش یزدانی و مبلاد باقری هم 2 خرید آبی پوشان در این پست هستند. یعنی تا اینجا استقلال برای فصل آینده 4 مدافع میانی دارد و احتمال دارد با تمدید قرارداد روزبه این تعداد مانند فصل گذشته به 5 بازیکن برسد تا در این پست آبی‌ها هیچ کم کسری نداشته باشند. 

دفاع کناری

استقلال در فصل گذشته خسرو حیدری،فرشاد محمدی مهر، وریا غفوری و امیر حسین کارگر را به عنوان دفاع راست و آرمین سهرابیان، میلاد زکی پور و میثم تیموری را به عنوان دفاع چپ در اختیار داشت. البته حیدری و تیموری به دلیل آسیب دیدگی تقریبا نیم فصل اول را از دست دادند.در نیم فصل دوم با بهبود تیموری و خسرو و آمدن امید نورافکن ترافیک بازیکن در دفاع‌های کناری بالا رفت. خسرو در آخر فصل از فوتبال خداحافظی کرد. امید نورافکن که قرضی از شالروا آمده بود به بلژیک برگشت و محمدی مهر و تیموری و سهرابیان هم با تصمیم استراماچونی کنار گذاشته شدند. به این ترتیب استقلال در دفاع راست فعلا فقط وریا غفوری و امیرحسین کارگر را دارد و علی دشتی هم توانایی بازی در این پست را دارد.در دفاع چپ هم فعلا میلاد زکی پور تنها گزینه استراماچونی است. البته سیاوش یزدانی سابقه و توانایی در پست دفاع چپ را دارد.علاوه بر این محمدعلی فرامرزی دفاع چپ 25 ساله فصل گذشته تیم دسته اولی گل ریحان هم به صورت آزمایشی در تمرینات حضور دارد تا اگر نظر مثبت سرمربی ایتالیایی را جلب کرد با آبی پوشان قرارداد ببندد.از طرف دیگر خبر می‌رسدعلی شجاعی دفاع چپ 22 ساله فصل گذشته نساجی هم در لیست آبی‌ها است. نورافکن و تاکید او بر ماندن در شالروا پرونده بازگشت او به استقلال نیز بسته شد.

هافبک دفاعی

علی کریمی،روزبه چشمی و فرشید باقری و از نیم فصل دوم امید نورافکن 4 هافبک دفاعی استقلال بودند. با داشتن 3 تا 4 بازیکن، بارهم آبی‌ها در این پست مشکلات جدی داشتند. مصدومیت‌های بد موقع کریمی، بازی کردن روزبه در خط دفاعی و مصدومیت و محرومیت‌های باقری و البته نا آماده بودن نورافکن باعث شد تا در بازی‌ها و بزنگاه‌های مختلف از جمله بازی با السد، دست وینفرد شفر در پوست گردو بماند. در نیم فصل مارکوس نومایر نا آماده و بی انگیزه هم چند بار به اجبار در این پست به میدان رفت. برای فصل جدید مسعود ریگی از باشگاه پدیده خریداریشده و سینا خادم پور هم که قرضی به گل گهر سیرجان رفته بود بعد از قهرمانی در دسته اول به جمع آبی پوشان برگشته است. آرش رضاوند که توانایی و سابقه در پست هافبک دفاعی دارد هم با استقلال قرارداد بست. همچنین صحبت از بازگشت روزبه چشمی است تا کاملا خیال استقلالی‌ها از این پست راحت شود. خبر می‌رسد که بعد از منتفی شدن بازگشت نورافکن، آبی‌ها قید علی کریمی را هم زده‌اند . فرشید باقری مصدوم هم یک فصل دیگر قراردارد اما گفته می‌شود او بعد از تمدید قرارداد چشمی در لیست مازاد استقلال قرار خواهد گرفت.

 خط هافبک

مارکوس نومایر، فرشید اسماعیلی،جابر انصاری، طارق همام و رضا آذری هافبک‌های استقلال در نیم فصل اول سال گذشته بودند. در نقل و انتقالات زمستانی داریوش شجاعیان مصدوم برگشت و آیاندا پاتوسی هم به تیم اضافه شد و در نقطه مقابل نومایر آلمانی و انصاری استقلال را ترک کرد.از این جمع فقط پاتوسی شرایط خوبی داشت و خط هافبک اسنقلال روی کاکل او می‌چرخید.اسماعیلی از میانه راه دچار آسیب دیدگی شد، طارق همام هم آسیب دیدگی داشت و هم مشکلات انضباطی و شجاعیان هم بعد از بازگشت از مصدومیت بازیکن آماده‌ای ‌نبود. رضا آذری پدیده جوان آبی‌ها هم نیم فصل آسیب دید و مجبور شد جراحی کند.از این جمع اسماعیلی، آذری و شجاعیان قرارداد دارند و ماندگار هستند. درباره پاتوسی هم خبر می‌رسد که برای تمدید قرارداد توافق کرده و به زودی راهی ترکیه خواهد شد. اما طارق همام فعلا از استقلال دور شده و احتمال ماندن او ضعیف است. آرش رضاوند وعلی دشتی هم خرید‌های تازه استقلال در این قسمت از زمین هستند.اگر پاتوسی ماندگار شود اوضاع استقلال در وسط زمین بهتر از فصل گذشته خواهد بود.

خط حمله

استقلال در این قسمت حسابی شلوغ و پر مهره،اما درعین حال ضعیف بود.الحاجی گرو، مرتضی تبریزی،روح اله باقری،مهدی قائدی،الهیار صیادمنش، سجاد آقایی،محسن کریمی و مرتضی آقاخان مهاجمان استقلال در نیم فصل بودند. کریمی وآقاخان به دلیل مصدومیت نتوانستند برای آبی به میدان بروند.در نیم فصل دوم هم گرو رفتنی شد و به جای او گادوین منشا، ایسما گونکالوس، زکریا مرادی، معراج پور تقی و رضا کریمی جذب شدند.از این جمع باقری و رضا و محسن کریمی از طرف استراماچونی کنار گذاشته شدند. صیادمنش به فنرباغچه ترانسفر شد وایسما و منشا هم توافقی فسخ کردند.تبریزی، قائدی، مرادی و آقایی طبق قراردادی که داشتند ماندگار شدند و محمد بلبلی وشیخ دیاباته هم به عنوان خرید جدید اضافه شد. وضعیت آقاخان مصدوم هم هنوز برای فصل بعد مشخص نیست اما او دست کم تا نیم فصل نمی‌تواند آماده حضور در میدان شده و احتمالا آبی پوشان را همراهی کند. خط حمله آبی‌ها از فصل قبل خلوت تر شده اما به نظر می‌رسد شرایط بهتری دارد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز