خبرگزاری کار ایران

بی توجه به انتقاد شفرو توصیه فرهاد

6ماه گذشت و یک استقلال جدید متولد شد!

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۸۱۱

16 بازیکن فصل گذشته استقلال یا از این تیم جدا شده‌اند یا در آستانه جدایی هستند

به گزارش ایلنا،وینفرد شفر در لیگ هجدهم انتظارات را بر آورده نکرد. به ویژه در نیم فصل اول که استقلال مانند چند فصل اخیردر بازی‌های ابتدایی امتیاز‌های حساسی را از دست داد. آن روزها یکی از گلایه‌های پیرمرد آلمانی این بود که بازیکنان کلیدی و فیکس اش جدا شده‌اند و شاکله تیم از هم پاشیده است:«هنوز هم ناراحتم که بازیکنانی مثل مجید حسینی و ابراهیمی و تیام را از دست دادیم چون می‌دانستم با شروع جام جهانی آن‌ها پیشنهاد‌ات خوبی دریافت می‌کنند. حالا آن روزها گذشته ولی ساختن تیم جدید خیلی سخت است.»

گلایه و بهانه اصلی شفر این بود که در هر پنجره نقل و انتقالات تعداد زیادی ورودی و خروجی دارد که مجبورش می‌کند هر 6 ماه یکبار بازیکنان جدیدی را آماده و باهم هماهنگ کند:«خوشحالم که یک تیم جدید را می‌سازیم. قبل از فصل چند بازیکن ما جدا شدند و الان دوباره باید تیم جدید بسازیم. به نظرم باید هر 6 ماه یکبار یک تیم جدید بسازم!»

این فقط صحبت و دیدگاه مرد مو سپید کرده آلمانی نبود. فرهاد مجیدی سرمربی موقت و جوان استقلال هم وقتی مسوولیت بستن تیم را بر عهده داشت طبق گفته خودش بر حفظ بازیکنان به جای خرید‌های تازه تاکید داشت:«بعد از بازی با العین چندین بار با آقای فتحی و آقای خطیر تماس گرفتم و تاکید داشتم که تیم فصل قبل حفظ شود و به جای خریدهای بی‌مورد به فکر جوانان باکیفیتی باشیم که در مجموعه استقلال حضور دارند. کیفیت بعضی‌ از جوآن‌های ما بهتر از برخی اسامی است.»با وجود تاکید شفر و اصرار فرهاد بر حفظ شاکله تیم و پرهیز از تغییرات زیاد، بازهم به روال سال‌های اخیر استقلال شخم خورد و مجموع لیست خروجی و ورودی آن به حدود 20 نفر می‌رسد!

بیش از 20 وروری و خروجی!

لیست خروجی‌های این فصل استقلال را مرور می‌کنیم.1-مهدی رحمتی2-پژمان منتظری3-اسماعیل گونکالوس4-گادوین منشا5-میثم تیموری6-فرشاد محمدی مهر7-الهیارصیادمنش8- خسرو حیدری بازیکنانی هستند که به طور قطع در تیم فصل آینده حضور نخواهند داشت. روح اله باقری و رضا کریمی هم جدایی شان قطعی شده تا تعداد خروجی‌های قطعی استقلال نسبت به فصل گذشته به 10 نفر برسد.

آرمین سهرابیان هم فعلا منتظر است تا درباره‌اش اخراج شدن یا بخشیده شد اش تصمیم گیری شود.امید نورافکن،روزبه چشمی، علی کریمی، طارق همام و آیاندا پاتوسی هم بازیکنانی هستند که احتمال جدایی شان کم نیست و دست کم یکی دونفر از آن‌ها در استقلال فصل آینده حضور نخواهد داشت.

به این ترتیب 16 بازیکن فصل گذشته استقلال یا از این تیم جدا شده‌اند یا در آستانه جدایی هستند!اگر فرشید باقری که به دلیل آسیب دیدگی نمی‌تواند استقلال را همراهی کند و همچنین محسن کریمی که هنوز احتمال دارد در لیست خروج استراماچونی قرار بگیرد را هم به شمارآوریم تعداد تغییرات استقلال برای لیگ نوزدهم از یک تیم کامل فوتبال هم بیشترمی شود؟! از این طرف استقلال تا اینجا 5 خرید قطعی انجام داده است.

سیاوش یردانی، میلاد باقری، محمد بلبلی،علی دشتی و مسعود ریگی اضافه شده‌اند و اگر مشکلی پیش نیاید شیخ دیاباته هم ششمین خرید آبی پوشان خواهد بود. محمد علی فرامرزی دفاع چپ فصل گذشته تیم دسته اولی گل ریحان هم احتمال دارد که آبی پوش شود.جذب یک دروازبان جدید هم در دستور کار باشگاه قراردارد و هنوز پرونده جذب رضا اسدی و آرش رضاوند بسته نشده است. یه عبارت دیگر احتمال دارد تعداد ورودی‌های استقلال به 10 نفر برسد؟!

استقلال نصف و نیمه!

از تیم فصل گذشته تا امروز با احتساب بازیکنان رده سنی امید و زیر 23 سال مثل زکریا مرادی و سینا خادم پور و مهدی نورالهی و شاهیم طاهرخانی فقط 17 بازیکن باقی مانده است. به عبارت دیگر تعداد بازیکنانی که جدا شده یا در آستانه جدایی هستند با تعداد بازیکنانی که فعلا در تیم ماندگار هستند برابری می‌کند.

تا اینجا و بدون در نظر گرفتن اتفاق هایی که در روزهای آینده ممکن است بیافتد، آبی پوشان نسبت به فصل قبل 50 درصد تغییرات داشته‌اند که میزان قابل توجهی برای یک تیم لیگ برتری است که به دنبال ثبات بود! با نغییرانی که در روزهای آینده در نقل و انتقالات تیم رخ می‌دهد این 50 درصد ممکن است کم یا زیاد شود، اما این حجم از تغیرات شاید مانند لیگ شانزدهم و هفدهم و هجدهم باعث شود تا استقلال امتیاز‌های زیادی را در بازی‌های ابتدایی از دست داده و در همان نیم فصل قافیه را به رقبا و دیگر مدعیان از جمله پرسپولیس که تمام بازیکنان اصلی اش وشاکله‌اش را حفظ کرده ببازد!

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز